Mitä baariin päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viera"

Vieras
Kesällä mulla oli legginsit ja farkkuminari, mutta nyt en tiedä mitä laittaisin. Käyn aika harvoin, mutta voisin ostaa jotain kyllä jos vaan satun löytämään. Täällä ei kovin kaksiset valikoimat ole, mutta...

Mutta siis farkkulegginsit ois kivat. Millaist kengät ois parhaat? Löytyy sellaiset matalantaiset mustat nilkkurit, joita käytän arkena noiden farkkuleggareiden kanssa ainakin ja on hyvännäköiset. Sitten löytyy kahdet korkeavartisemmat saapikkaat, toisissa korko ja toisissa ei. Molemmat on tosi yksinkertaiset malliltaan, ne korolliset etenkin on aika klassiset. Käytän niitä myös hameen kanssa talvella.

Mutta suurin ongelma on tuo paita ehkä...

Oletko menossa miestä sieltä hankkimaan? vai miksi se vaatteiden ottaminen kaapista on vaikeaa ja tarviiko baarissa aina olla jotakin uutta?
Itse käyn 2 kertaa vuodessa baarissa ystäväni kanssa ja jos minulla sattuu sillä hetkellä olemaan paita ja farkut niin sitten menen niillä, jos sattuu olemaan hame ja vaikka trikoopaita niin sitten niillä, kunhan nyt on puhtoiset eikä viikon ruokalista ole päällä :D
Pukeudun yleensäkin sellaisiin vaatteisiin joissa sitten viihdyn kokopäivän ilman että jos yllättäen joku ystävä pyytää leffaan niin joudun alkamaan miettimään mitä kaapista nopeasti päälle.
En yleensäkään tajua miksi suurin osa etenkin naisista ei voi jo aamulla pukeutua niin että kelpaa sitten lähteä niissä jo päällä olevissa vaatteissaan sinne baariin.

Oletko menossa miestä sieltä hankkimaan? vai miksi se vaatteiden ottaminen kaapista on vaikeaa ja tarviiko baarissa aina olla jotakin uutta?
Itse käyn 2 kertaa vuodessa baarissa ystäväni kanssa ja jos minulla sattuu sillä hetkellä olemaan paita ja farkut niin sitten menen niillä, jos sattuu olemaan hame ja vaikka trikoopaita niin sitten niillä, kunhan nyt on puhtoiset eikä viikon ruokalista ole päällä :D
Pukeudun yleensäkin sellaisiin vaatteisiin joissa sitten viihdyn kokopäivän ilman että jos yllättäen joku ystävä pyytää leffaan niin joudun alkamaan miettimään mitä kaapista nopeasti päälle.
En yleensäkään tajua miksi suurin osa etenkin naisista ei voi jo aamulla pukeutua niin että kelpaa sitten lähteä niissä jo päällä olevissa vaatteissaan sinne baariin.

No olipa taas ihme kommentti. Kyllä mä ainakin haluan laittautua vaikka en sieltä mitään miestä menisikään kattelemaan.

No minä käyn tosiaan vain pari kertaa vuodessa baarissa ja minusta on kiva laittautua sinne. Ei arkilook minulla ainakaan ole mikään ns. bilelook. Eli kiva joskus harvoin panostaa siihenkin. Toki minulla on päälläni yleensä jotain sellaista millä voisi mennä baariinkin, mutta aika arkista kuitenkin näin kotiäidin perussetti on. Ja minä pukeudun juhliinkin niinkuin juhliin kuuluu enkä vain katso, että paita on edestä puhdas. Haluan siis baariinkin pukeutua. Ja en ole miestä sieltä hakemassa.

No kukin tavallaan, en minäkään kulje nuhruisissa nukkaisissa ja likaisissa vaatteissa, silti en jaksa alkaa miettimään mitä laitan erikseen jonnekin juottolaan päälle. Kännissä suurin osa kuka kiinnittää huomiota? Taidat kuitenkin olla miehenkipeä :D

No kukin tavallaan, en minäkään kulje nuhruisissa nukkaisissa ja likaisissa vaatteissa, silti en jaksa alkaa miettimään mitä laitan erikseen jonnekin juottolaan päälle. Kännissä suurin osa kuka kiinnittää huomiota? Taidat kuitenkin olla miehenkipeä :D

En mä ainakaan muita varten pukeudu ja laittaudu vaan se on mukava joskus olla hienompana. Enkä silti arkenakaan kulje jossakin kauhteissa rievuissa.

Mä en kyllä ymmärrä sun asennetta kun tuolla tavalla irvit niitä jotka ei tee kuten sä ja haluaa ittensä takia laittautua.

Hän käy juottolassa. Mutta entä jos on menossa jonnekin vähän tasokkaampaan yökerhoon, eikä lähiökuppilaan?

No kyllä mä ainakin pukeudun erilailla aamulla töihin, iltapäivällä ulkoilemaan lapsen kanssa ja illalla perheen kanssa ulos syömään..
Parhaimpana päivänä vaihdan vaatteet kolme kertaa eikä se haittaa.
Baariin jos sinne joskus eksyn, tällään itseäni tunti tolkulla, suihkut, meikkaukset, saunomiset, tms ilman että menen miestä etsimään..
Minä laittaudun töihinkin, ja kauppaankaan en mene vasta heränneen näköisenä - enkä mä mitään miestä etsi :)
Ei huoliteltu ulkonäkö kerro sitä että on miesjahdissa..

No kyllä mä ainakin pukeudun erilailla aamulla töihin, iltapäivällä ulkoilemaan lapsen kanssa ja illalla perheen kanssa ulos syömään..
Parhaimpana päivänä vaihdan vaatteet kolme kertaa eikä se haittaa.
Baariin jos sinne joskus eksyn, tällään itseäni tunti tolkulla, suihkut, meikkaukset, saunomiset, tms ilman että menen miestä etsimään..
Minä laittaudun töihinkin, ja kauppaankaan en mene vasta heränneen näköisenä - enkä mä mitään miestä etsi :)
Ei huoliteltu ulkonäkö kerro sitä että on miesjahdissa..

Miten ihmeessä saat vuorokauden tunnit riittämään jos kokoajan vaihdat vaatteitasi, meikkaat ja kampaat hiuksiasi?
Ymmärrän kyllä että töissä on ehkä joku jakkupuku pakko jos virastossa mutta jos kotonakin vaihdat 3 kertaa vaatteita niin ihmettelen miten tuntimäärä vuorokaudessa riittää?

Miten ihmeessä saat vuorokauden tunnit riittämään jos kokoajan vaihdat vaatteitasi, meikkaat ja kampaat hiuksiasi?
Ymmärrän kyllä että töissä on ehkä joku jakkupuku pakko jos virastossa mutta jos kotonakin vaihdat 3 kertaa vaatteita niin ihmettelen miten tuntimäärä vuorokaudessa riittää?

Ei kai vaatteidenvaihto kauaa kestä? Ei hän sanonut laittavansa joka yhteydessä itseään tuntiakausia, mutta baariin valmistautuminen kestää. Vaatteet vaihtaa minuutissa.

Noh.. Aamulla herään klo 5, jakkupuku päälle. Olen kotona klo 17. koiran kanssa lenkille - luonnolllisesti muissa vaattteissa kuin jakkupuvussa. lenkin jälkeen luonnollisesti vaihdan "kotivaatteet" enkä ole coretex puvussa kotona.

Jos kyseessä on ihan yökerho niin minihame ja legginsit ovat hyvät. Itse tykkään laittaa baariin aina korkoa, joten laittaisin ne korolliset saappaat. Yleinen tyylisääntö on, että jos on paljastava yläosa --> peittävämpi alaosa, jos taas paljastava alaosa --> peittävämpi yläsoa. Eli ei sen minihameen kanssa tuubitoppia vaan vaikkapa istuva siisti t-paita tai leveäolkainen toppi. Itse en myöskään tykkää laittaa baariin mustaa toppia, koska sellaiseen pukeutuu n. 90 % kaikista muista.

Laita sellaiset vaatteet, joissa tunnet olosi mukavaksi ja pidä hauskaa! :)

Soitin sitten 20v siskolleni, kun teistä ei ollukaan apua. :D

Eli nyt on asukokonaisuus valmiina: farkkuleggarit (tummansiniset), mustat korkkarit, musta toppi (perseen peittävä) sekä tummanvioletti sellainen bolero missä lyhyet hihat ja muutenkin tosi köykänen, kun on sellaista pitsineuletta. Ei mikään mummo-bolero. Tuolla bilehiirellä siskollani on ihan samanlainen. Niin ja korut tietty kans sitten lisäks.

Hyvältä näytti, kun testasin. Niin ja tiedoksi, että ei ole suuri perse ja vyötäröllä ei ole niitä jenkkakahvoja. ;)

Minkä tyyppinen baari? Jos joku ihan pubi niin sitten kuvailemasi varsin ok, mutta mihinkään hienompaan paikkaan en laittaisi (farkku)leggareita.

Aika tommonen ns. perus. Ei mielestäni mikään erityisesti mainittavan hieno, mutta ei mikään juottolakaan. Tuollaisissa vaatteissa siellämuutkin on eikä missään oikein hienoissa ellei sitten ole jotain pikkujoulua tai muuta häppeninkiä. Ei kuitenkaan ole siis pubi. Itse käsitän pubina paikan missä lähinnä kiskotaan tiskillä kaljaa, mutta tuolla käy välillä esiintyjiäkin ja on erikseen tanssi ja diskopuoli, mutta siis ihan tavallinen paikka suht pienellä paikkakunnalla.

[QUOTE="alkup";22186172]Ei kai vaatteidenvaihto kauaa kestä? Ei hän sanonut laittavansa joka yhteydessä itseään tuntiakausia, mutta baariin valmistautuminen kestää. Vaatteet vaihtaa minuutissa.[/QUOTE]

Jos menen kauppaan - farkut ja siistimpi paita yleensä
ulkona pihatöissä - huonommat remppavaatteet
lenkille - tuulipuku
töihin - suorat housut ja siisti paita

Vaatteiden vaihtoon menee noin 2 minuuttia.

En mä ainakaan muita varten pukeudu ja laittaudu vaan se on mukava joskus olla hienompana. Enkä silti arkenakaan kulje jossakin kauhteissa rievuissa.

Mä en kyllä ymmärrä sun asennetta kun tuolla tavalla irvit niitä jotka ei tee kuten sä ja haluaa ittensä takia laittautua.

Itse tykkään myös pukeutua hyvin ja se tuo hyvän fiiliksen kun on huoliteltu ulkonäkö. Joo ja olen mies, mutta mielestäni tämä ei ole mikään sukupuolijuttu. Jotkut tykkää ilmeisesti kulkea rääsyissä ja tuulipuvussa 24h, jokainen toki tyylillään.

Käytän aika paljon farkkuja, jotka päällä en ikänä lähtisi baariin. Ja mulla on myös aika pitkälti erikseen arkimekot ja -hameet joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Lisäksi iltameikkini ja arkimeikkini eroavat niin paljon toisistaan, etten jo senkään takia lähtisi arkilookissa baariin.

Viimeksi muokattu: