Tarviiko vauva tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV 36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se ainakin toimiva puskuri vauvan ja innokkaiden isompien sisarusten välillä. :D Ostettiin vähän tuon tyyppinen meidän vajaa 3kk:n ikäiselle ja hän kyllä tykkää katsella niitä leluja.

kyllä meillä ainakin poika tykkäsi siinä makoilla ja katsella leluja.. ja vähän isompana kun tajusi kurotella niitä leluja.. vielä konttausvaiheessakin se kiinnosti lelujen ja peilin takia :)

Meillä tuskin kilpailua tulisi isompien lasten kanssa, kun ovat jo kouluikäisiä.
Lähinnä mietin, että kiinnostaako tuo vauvaa vielä siinä vaiheessa, kun lähtee liikkeelle? Vai passivoiko lapsen köllöttelemään selällään ja tuijottelemaan leluja. Meillä tuo kuopus meni reilu neljän kuukauden ikäisenä jo ryömien eteen päin ja silloin ei pysynyt enään minkään viltin tms päällä.

Eipä se kovin pitkä aikanen käytössä meillä ollut. sitten ku tyttö lähti liikkeelle(N.6kk) ei enää kiinnostanu. Mut niin kauan oli kyllä kiva juttu :)
Suosittelen kyl ostamaan. Ja voihan sit taas seuraava käyttää sitä... pestävä ja kestävä!

meillä oli viltti ja sellainen lelukaari erikseen. kyllä vauva siinä viihtyi silloin kun alkoi katselemaan värejä ja leluja muttei liiku vielä eli oisko sieltä 3 kk ylöspäin mutta enää ei sitä ole oikein käyttäny kun ikää 6 kk ja kovasti möyrii lattialla jo.

Jo saisin valita 3 tavaraa mitkä osottautui tärkeimmiksi niin ne olisi hoitoalusta, sitteri jossa vauva nukkuikin ensimmäiset viikot päikkärinsä ja tuo matto! Ihana! :)

...rintapumppu on kans pakko mainita :D Se pelasti meidän ja etenkin mut :D :D

Juu, noin 6kk saakka meni meilläkin. Mielestäni paras "lelu", jonka pienelle voi hankkia ja toimii samalla alustana, johon laskea lattialle selälleen eli mitään vilttejä ei tarvitse viritellä.

mun mielestä siinä mieles tarpeellinenet moni vauva tykkää siinä makoilla ja katsella noita leluja. mut toisaalta siihen käy ihan katosta roikkuva tanko johon voi itse vaihdella tavaroita. moni sanonut et menee niin kauan kunnes oppii kääntymään jolloin tuo ei enään kiinnosta. riippuu tietysti lapsesta.

Ollut ihan ehdottomasti paras ja tärkein lelu meillä alussa. Lisäksi itse usein iltaisin vaihdoin vauvan vaipat tuon päällä samalla, kun itse katselin telkkaria jne. Ollut siis kovassa käytössä. Lisäksi se oli kiva, että vauvan ympärillä oli ne lelukaaret, kun oli kaksi isompaa. Eivät ainakaan huomaamatta marssineet yli.

Meillä oli sellainen värikäs puuhamatto, jossa oli irrallisen lelukaaren lisäksi kiinni leluja tutkittavaksi kun vauva jo pystyi olemaan mahallaan. Lelukaari oli käytössä lähinnä vähän vanhempana sitterin päällä, jotta vauva viihtyi hetken yksikseen kun muut söivät tai kävin vaikka suihkussa.

Niin mä hiukan ajattelin, että tämä on mahdollisesti passiivisille lapsille sopiva ja jotenkin tuo hintavuus mietityttää, että maksaako itsensä takaisin kuten esim. rintapumppu, jota ilman en tullut toimeen. Sitteri meillä jäi melkein käyttämättä edellisten kohdalla, mutta senkin uskollisesti säästin heidän ajoilta. Voihan se olla tarpeellinen tämän lapsen kohdalla :)
Enempää lapsia ei meille tule, joten en voi ajatella, että seuraava sitä sitten käyttää ja musta ei ole kirpparille myymään mitään eli rahojakaan ei takasin saa, jos ostos "turha".

Meillä oli tuon tapainen. Eri juttu siis, mutta leikkikaari (tai miksi sitä haluaakaan kutsua). Meillä oli semmoinen, josta sai pelkän kaarenkin käyttöön ja se oli mm. sitterin edessä.

Oli ihan kätsy. En tiiä, tarviiko sitä, mutta kyllä lapsi siitä tykkäsi. Ihan alkuun jutteli niille ukoille ja sit oppi pyörittelemään niitä jne. Meillä on itse asiassa ne lelut siitä irrotettuina edelleen tuolla leluarkussa. Tyttö leikkii niillä vieläkin ajoittain.

Viimeksi muokattu:
Niin mä hiukan ajattelin, että tämä on mahdollisesti passiivisille lapsille sopiva ja jotenkin tuo hintavuus mietityttää, että maksaako itsensä takaisin kuten esim. rintapumppu, jota ilman en tullut toimeen. Sitteri meillä jäi melkein käyttämättä edellisten kohdalla, mutta senkin uskollisesti säästin heidän ajoilta. Voihan se olla tarpeellinen tämän lapsen kohdalla :)
Enempää lapsia ei meille tule, joten en voi ajatella, että seuraava sitä sitten käyttää ja musta ei ole kirpparille myymään mitään eli rahojakaan ei takasin saa, jos ostos "turha".

Noita on kyllä käytettynäkin esim. huutiksessa hintaan 10 e jne. Eli jos olet epävarma, kannattaa harkita käytetyn hankintaa.

Mä ostin omani alesta, maksoin siitä 10 e (Fisher Pricen lelukaari) uutenakin. :D Ei ois niin haitannu, vaik ois ollu turha. Mut ei tuo ollu ja kokeillaan, josko tämä toinenkin siitä tykkää. Jos ei, saahan tuon myydä pois.

(p.s. kun itse asiassa tuossa just huutista selasin, niin tulin kurkanneeksi tuonkin. Tuo on just semmoinen kuin mikä meillä oli ja oli musta monikäyttöinen just, kun sai ton maton irti ja pelkän kaaren käyttöön + lelut irti. FISHER PRICE LELUKAARI+4 LELUA EI HV! HKI 12.00 € - Vauvan lelut - Lastentarvikkeet - Huuto.net )

Viimeksi muokattu:
Esikoisen aikana meillä oli erillinen lelukaari, joka toimi hyvin sekä sitterin kanssa että lattialla olevan peiton kanssa. Oli siis monikäyttöisempi kuin tuo puuhamatto. Puuhamatto saatiin tosi halvalla, kun toinen lapsi syntyi. Oli kyllä ihan kiva juttu, mutta olisi pärjätty ilmankin.

Kyllä nuo monista vauvoista on mukavia. Minusta kuitenkin paras malli on erillinen kaari jonka voi nostaa joko matolle tai esi. sitterin päälle. Huomattavasti helpompi käyttää, kuin tuollainen johon vauva tarvitsee tavallaan pujottaa ja lisäksi pulauttelevalle vauvalle erillinen peite on paljon helpompi pesujen kannalta. Lisäksi sen kaaren säilyttäminen on mukavampaa kuin kokonaisen maton. Meillä oli tämän tyylinen: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4922/pl#

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22185900:
Meillä oli tuon tapainen. Eri juttu siis, mutta leikkikaari (tai miksi sitä haluaakaan kutsua). Meillä oli semmoinen, josta sai pelkän kaarenkin käyttöön ja se oli mm. sitterin edessä.

Oli ihan kätsy. En tiiä, tarviiko sitä, mutta kyllä lapsi siitä tykkäsi. Ihan alkuun jutteli niille ukoille ja sit oppi pyörittelemään niitä jne. Meillä on itse asiassa ne lelut siitä irrotettuina edelleen tuolla leluarkussa. Tyttö leikkii niillä vieläkin ajoittain.

Joo, nyt muistan hämärästi, että meillä on sitterissä ollut aikoinaan sellainen kaari missä killui kolme lelua ja esikoinen sille aina raivosi, kun ei niitä leluja saanut irti ja tarpeeksi, kun kiskoi niin kaari irtosi ja kopsahti otsaan. Toisella lapsella se ei sen takia ollut käytössä.

Esikoisella ei ollut tuollaista, enkä tiedä hankinko tulevallekaan vauvalle. Toisaalta isoveljelle voisi opettaa, että se matto on vauvan omaa aluetta jonne ei mennä eikä laiteta omia leluja.

no eihän tuo oo ihan välttämätön, mutta meillä ainakin vauva tykkäs katella siinä niitä. Siis sillon kun sitä alko kiinnostaa kaikki värit yms ja kun oppi tarttumaan esineisiin niitä on kiva kokeilla. Kyllä se tietyssä iässä on hyvä ja vauva voi siinä vaikka makoilla, kun tekee ruokaa yms.. mutta ois varmasti pärjänny ilmankin.

Meillä vauva tykkäsi kovasti tuosta. Ihmetyttää tuo ajatus, että sopisi passivisille vauvoille... Sehän on tarkoitettu vauvalle, joka ei vielä osaa liikkua. Silloin se aktiivisuus on sitä, että maataan ja opetellaan kohdistamaan katse niihin leluihin. Ja sitten seuraavaksi kokeillaan, miten kättä heilauttamalla sen lelun saa liikkeelle.

Meillä siis tuollainen lelu oli ja oli minusta tosi hyvä. Halvemmalla niitä saa kirpparilta, jos hinta kauhistuttaa. Mutta hyvät jälleenmyyntihinnat noilla myös on. Itse möin 40 eurolla ostamani lelun viisi vuotta myöhemmin eteenpäin ja sain vielä 20 euroa takaisin siitä.

Ja tuo lelu tosiaan kävi lähes vastasyntyneestä asti. Siinä vaiheessa, kun lapsi oppi liikkumaan, se jäi tarpeettomaksi, mutta maksoi kyllä mielestäni hintansa tuossa ajassa. Meillä lapset ei juuri muualla yksin viihtynyt kuin aina pienen hetken tuon lelun alla.