Tarviiko vauva tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV 36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä vauva tykkäsi kovasti tuosta. Ihmetyttää tuo ajatus, että sopisi passivisille vauvoille... Sehän on tarkoitettu vauvalle, joka ei vielä osaa liikkua. Silloin se aktiivisuus on sitä, että maataan ja opetellaan kohdistamaan katse niihin leluihin. Ja sitten seuraavaksi kokeillaan, miten kättä heilauttamalla sen lelun saa liikkeelle.

Tuota minäkin ihmettelin, mikä on passiivinen vauva? Mitä niille aktiivisille vauvoille sitten tarjotaan leluiksi?

Meillä vauva tykkäsi kovasti tuosta. Ihmetyttää tuo ajatus, että sopisi passivisille vauvoille... Sehän on tarkoitettu vauvalle, joka ei vielä osaa liikkua. Silloin se aktiivisuus on sitä, että maataan ja opetellaan kohdistamaan katse niihin leluihin. Ja sitten seuraavaksi kokeillaan, miten kättä heilauttamalla sen lelun saa liikkeelle.

Tätä mäkin ihmettelin. :D Eihän ole tarkoituskaan, että liikkuva lapsi köllöttelisi leikkimatolla.

Meillä lapsi tykkäsi tosi paljon puuhamatostaan, jossa lelukaaret. Lelut olivat irroitettavia, konepestäviä ja käytin niitä leluja myöhemmin sitten sellaisenaan leluina, esim. rattaissa ja autossa.

Siis tuo ei hidasta lapsen kiinnostusta lähteä liikkeelle tai oppia kääntymään ja sen myötä passivoi lasta köllöttelemään selällään, niin että ympärillä oleva maailma ei kiinnosta? Mä olen nähnyt vauvoja joiden takaraivo on sileä/littana sen takia, kun makaavat selällään eivätkä aktivoidu. Itse tiedän pärjääväni ilman kyseistä härpäkettä, mutta lapsen isä haluaisi hankkia tälläisen ja siksi kyselenkin mielipiteitä muilta ihmisiltä.

Kuule ap :) tässä ketjussa 90% on ollut sitä mieltä, että hyvä tarvike. Kukaan ei ole kokenut sitä kehityksen esteeksi. Onkohan ihan lääketieteellisesti todistettu tuo sinun väite, että takaraivo olisi littana liian makaamisen takia. Suuresti epäilen!

Mutta jos noin kovasti haluat vastustaa välinettä, niin senkun sitten.