Kävin tänään kirppiksellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli halpa kirppisreissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuli halpa kirppisreissu

Vieras
en ostanut mitään, koska oli niin kallista. Kirppiksistä on tullut suosittuja, ja ihmiset pyytävät kuluneista vaatteista enemmän kuin kaupassa.

Esim. sama talvitakki jonka ostin toissatalvena lapselle, maksoi 10 euroa. minusta se on paljon kuluneesta talvitakista. se oli muistaaakseni kaupassa jotain all 30 euroa (oli muistaakseni lindexin takki), eli tarkoittaa että oli varmasti alessa suunnilleen samaan hintaan kuin nyt kirppiksellä.
lasten pinkki toppahaalari 116 cm maksoi 40 euroa, juu se oli reimatek, mutta en siltikään osatisin noin kallista toppapukua käytettynä.

jopa aikuisten kengät makoivat 10 euroa. ja yksi tyyppi myi sairaan kalliilla lasten vaatteita. kaikki oli tyyliin kaupanhintoja. joku jakku, 20 euroa. itse myin lähes samanlaisen kirppiksellaä 3 eurolla.

no en ostanut mitään tänään.

Vähän on osalla ihmisiä hämärtynyt kirppiksen idea, vaikka sanotaanhan sitä että "tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa".

Eilen järkytyin minäkin kirppiksellä, rikkinäiset reikäiset käytetyt villasukat maksoivat 3,50€. :) En usko että menevät kaupaksi....

Mä taas olin iloinen, kun löysin ihan käyttämättömät ihanat nilkkurit kirppikseltä hintaan 16 euroa. Onhan se paljon kirppikselle, mutta olen katsellut kaupassa vastaavia ja ovat maksaneet vähintään 40e. Lisäksi ostin IHANAN villakangastakin hintaan 15 euroa, jälleen kerran kallis mutta kaupassa paljon kalliimpi. Tein myös huomattavasti halvempia kivoja löytöjä.

Mun mielestä vähän kalliimmatkin kirppishinnat on ihan ok, jos kyseessä on tuote jonka haluan itselleni kuitenkin ja joka maksaa kaupassa kuitenkin huomattavasti enemmän. Tietty kunto vaikuttaa tähän: selvästi käytetystä ja kuluneesta ei voi pyytää paljoa. Ja jos lähtee vaan kiertelemään sillä mielellä, että josko jotain kivaa löytyisi halvalla, niin silloin ei tietysti halua maksaa mansikoita. Mutta mä hoidan ostokset muutenkin lähinnä kirppiksillä, joten etsin sieltä usein juttuja joita oikeasti tarvitsen. :)

Toi on ihan totta. Ärsyttää kun olis vaikka kivoja t-paitoja ja toppeja, mutta niistä pyydetään 5 euroa kappale (ja siis ihan H&M:n ja Seppälän paitoja, jotka maksaa uutena ehkä sen 7,90...)

Laatujutuista voi tietty maksaa vähän enemmänkin. Pertti Palmrothin nahkasaapikkaista maksoin 14 euroa kitisemättä :)

Olen huomannut ihan saman, että hinnat menevät ihan överiksi kirppareilla nykyään.
Itse olen alkanut suosimaan "maalaiskylien" kirppiksiä, koska siellä hinnat hyvinpaljon matalammalla kuin kaupungeissa. :) On tietty tyhmää lähteä ajelemaan kirppiksien perässä, mutta itse joudun kiertelämään pitkin maakuntia muutenkin, niin matkalla on kiva piipahdella kirppiksille.

Mä kanssa pöyristelin lastenvaatteiden hintoja käyttetyjen lastenvaatteiden liikkeessä. Jotain voisi löytää ihan sopuhinnalla, mutta se polvista kulunut (eli kovin karheutunut) Reimatec ei kyllä ollut 45e:n väärtti :rolleyes:

Vaikka kyllähän näitä on kirppikselläkin, käytetyt adidaksen sandaalit lapselle, sellaiset muoviset 21e, kulahtanut ja huopunut Kivat:in villa kypärähattu, josta kuosikin hukassa 8e.. Jne..

oon huomannut saman.. ärsyttää käydä välillä siellä. nykyään jos katson jostain pöydästä jotain esim vaatetta ja se on tuplasti enemmän kuin ite maksaisin en edes katso niitä muita tavaroita vaan siirryn eteenpäin.

Ja jotkut vie myyntiin tahraisia lastenvaatteita. Ostaakohan niitä oikeesti kukaan?
Ite vien vain sen kuntoista tavaraa kirppikselle jonka voisin myös itse ostaa, eli siistejä ja tahrattomia.
Rikkinäiset, tahralliset ja kuluneet menee roskiin..

Mä en ole nyt vähään aikaan löytäny oikein mitään, kun mun mielestä ainakin täällä päin on laatu huonontunut hirveesti. Siis semmosta vaatetta, jota parempikuntosta mä oon heittäny roskiin...

En osta yhtäkään tahrasta, nukkasta, risaa tai muuten vain venähtänyttä vaatetta edes kymmenellä sentillä.

(tosin heti pakko lisätä, et ostin kyllä yhdet name it:n uudenveroiset potkarit eurolla, vaikka niissä oli tahra. Olin lähes varma, et tahra lähtee pois ja niin se lähtikin).

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22184516:
Katsos samaa ajattelit. :D

Kyllä ne tahraisetkin ihmisille kelpaa. Mä olen vienyt kirppikselle "ota tästä" laatikon jossa on pikkutahraisia ja pikkureikäisiä vaatteita ollut ja yhtä lukuunottamatta kaikki meni.

Mäkin löysin juuri viimeksi parhaan löytöni, siis sen muumilaivan :) 8 eurolla. Kuvakin on blogissa jos tahtoo kurkata Hattaroita ja vaaleanpunaista silkkinauhaa: Neulomuksia ja vähän kirppistelyä

NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN upea löytö!!!! Ihan mahtava! Mäkin löysin muutama viikko sitten Muumilaivan mutta jouduin pulittamaan siitä 22€. Tosin se oli meille kyllä todella ilo ja onni, koska kaupassa se maksaa 45€, eli pulta enempi.
Muumitalokin saatiin uutena alta 50 eurolla, jotta hyvä mäihä kävi siinäkin :)

NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN upea löytö!!!! Ihan mahtava! Mäkin löysin muutama viikko sitten Muumilaivan mutta jouduin pulittamaan siitä 22€. Tosin se oli meille kyllä todella ilo ja onni, koska kaupassa se maksaa 45€, eli pulta enempi.
Muumitalokin saatiin uutena alta 50 eurolla, jotta hyvä mäihä kävi siinäkin :)

Tyttö sai miehen siskon vanhan muumitalon (toki siitä jotain puuttui), ja nyt niillä on kiva leikkiä yhdessä. On varaukkelit, ja huonekalujahan voi käyttää molemmissa.

Piti vielä kirjoittaa että siis halpa se oli varmaan siksi, että oli LIVEkirppislöytö, ja pääsi tinkaamaan :)

Tyttö sai miehen siskon vanhan muumitalon (toki siitä jotain puuttui), ja nyt niillä on kiva leikkiä yhdessä. On varaukkelit, ja huonekalujahan voi käyttää molemmissa.

Piti vielä kirjoittaa että siis halpa se oli varmaan siksi, että oli LIVEkirppislöytö, ja pääsi tinkaamaan :)

Mä en kyllä ois ikinä myyjänä tinkinyt hintaa 8 euroon :D Mutta hienoa että noin edullisesti sen saitte.

Ei sen niin väliä jos vähän jotain puuttuu, ei se sitä lasta haittaa :) Medänkin laivasta ihan varmasti puuttuu jotakin, mutta ei sen tosiaan niin väliä :)

Mulla hyvä mieli viking coret 2.5 ja reimatec talvikengät 3.5 ei kulumaa. Paljo muuten maksaisitte reimatec talvihaalarista karheumaa polvissa? Katselin, mutten ostanut, kun tosiaan oli kulumaa.

[QUOTE="ihku";22184496]oon huomannut saman.. ärsyttää käydä välillä siellä. nykyään jos katson jostain pöydästä jotain esim vaatetta ja se on tuplasti enemmän kuin ite maksaisin en edes katso niitä muita tavaroita vaan siirryn eteenpäin.[/QUOTE]

sama juttu. katsoin sen pinkin toppahaalarin ja sen ruskean pikkupusakan hinnan ja jatkoin matkaa.
jos haluaa vaatteista saada lähes saman kuin itse maksoi, niin minä en ole valmis sitä kustantamaan, joku muu ehkä on.

Alkuperäinen kirjoittaja mun löydöt;22184657:
Mulla hyvä mieli viking coret 2.5 ja reimatec talvikengät 3.5 ei kulumaa. Paljo muuten maksaisitte reimatec talvihaalarista karheumaa polvissa? Katselin, mutten ostanut, kun tosiaan oli kulumaa.

Mä olen kalleimmasta maksanut 18€, mutta siinä ei ollut kulumaa. Noita kulumapukuja en osta lainkaan, kun kulumattomiakin käytettynä saa :)

tosi nätti laiva. onko oikeasti halpa, vanhasta lelusta 8 euroa? ja vielä sukulaiselta. minä en olisi kehdannut varmaan ottaa noin paljon sisaren lapsilta. meillä varmaan olettasiivat että pitää saada ilmaiseksi...

Teille, joita ärsyttää: eihän siellä kirppiksellä ole pakko käydä, jos ylihinnoiteltujen tuotteiden näkeminen ärsyttää! Ihmisillä ei ole mitään velvollisuutta myydä niitä kamojaan teille halvalla. Jos joku haluaa yrittää kiskoa älyttömiä summia nukkavierusta ja tahraisesta vaatteesta niin siitä vaan, mä saatan kyllä pyöritellä huvittuneena päätäni mutta jätän sellaiset pöydät väliin sen enempiä ärsyyntymättä. Hyväkuntoisista tuotteista voin sitten mielelläni maksaa vähän enemmänkin, jos tulee kuitenkin huomattavasti halvemmaksi kuin kaupassa.

[QUOTE="vieras";22184719]Teille, joita ärsyttää: eihän siellä kirppiksellä ole pakko käydä, jos ylihinnoiteltujen tuotteiden näkeminen ärsyttää! Ihmisillä ei ole mitään velvollisuutta myydä niitä kamojaan teille halvalla. Jos joku haluaa yrittää kiskoa älyttömiä summia nukkavierusta ja tahraisesta vaatteesta niin siitä vaan, mä saatan kyllä pyöritellä huvittuneena päätäni mutta jätän sellaiset pöydät väliin sen enempiä ärsyyntymättä. Hyväkuntoisista tuotteista voin sitten mielelläni maksaa vähän enemmänkin, jos tulee kuitenkin huomattavasti halvemmaksi kuin kaupassa.[/QUOTE]

Kirjoitinko jossain, että ärsyttää? ei ärsytä. pyytää saa, mutta itse kävin katselemassa, josko jotain löytyisi ja ei löytynyt ja hyvä mieli näin. eipähän tullut tuhlattua.
Harmillista se on ehkä niiden takia, jotka haluaisivat kohtuuhinnalla päästä eroon tavaroistaan, mutta ihmiset oppivat pian, että kaupasta saa halvemmalla.

Minäkin kävin tänään kirppiksellä. Löysin tyttöjen neuletakin, aivan sairaan ihanan, maksoi 2e. sellaisen ikean jättikokoisen lohikäärmepehmon 1,8e, kaksi ihanaa teepaitaa tytölle 1e ja 3e. Kuin uusia.

[QUOTE="alkup";22184741]Kirjoitinko jossain, että ärsyttää? ei ärsytä. pyytää saa, mutta itse kävin katselemassa, josko jotain löytyisi ja ei löytynyt ja hyvä mieli näin. eipähän tullut tuhlattua.
Harmillista se on ehkä niiden takia, jotka haluaisivat kohtuuhinnalla päästä eroon tavaroistaan, mutta ihmiset oppivat pian, että kaupasta saa halvemmalla.[/QUOTE]
Mä suuntasinkin tekstini heille, joita ärsyttää. ;) Heitä on tässäkin ketjussa ilmoittautunut useampi.

ostin tänään vaalean liilat äitiyspakkauksen toppatöppöset ja tumput yhteishintaan 10senttiä. Juuri niitä läksinkin etsimään mutta en ole vielä missään noin halvalla nähnyt :)

Yhteistyössä