Kerro mielipiteesi näistä nimistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Linda"

Vieras
Nyt mä aion puida viimestä kertaa täällä tätä nimiasiaa: Eli ollaan ajateltu Amelia-nimee kun se on niin söpö ja nätti. Meidän vauvaa kutsutaan lempinimellä Nasu ja ajattelin että lempinimeen sopis Nanelia-nimi paremmin. Nanelia ei oo siis keksitty nimi vaan ihan oikee nimi kyllä. Onko teidän mielestä Amelia ja Nanelia nimillä oikeestaan paljoo eroo? Kumpi on nätimpi?

No ei ole mun makuun kumpikaan. Amelia kuulostaa vähän tökeröltä, Amelie sen sijaan olisi ihan kaunis nimi. Nanelia on taas keksityn lällynlälly nimen kuuloinen joka sopisi enemmän vaikka lemmikin nimeksi ja tai lempinimeksi.

Mun suuhuni paremmin taipuis nimi Amalia
Naneliasta tykkään ja en.Ameliesta en yhtään.

Ei lempinimen oo pakko tulla sen etunimen mukaan.
Ritvakin voi olla lempinimeltään vaikka pulla:D

Me just halutaan erikoinen ja kansainvälinen nimi, mutta sen täytyy olla kuitenkin nätti. Ei riitä että se on vaan erkoinen. Meidän kahdella muullakin lapsella on erkoiset ja kansainväliset nimet.

Nanelia on keskityn oloinen "trinsessanimi". Ja saisi monta kertaa oikoa nimeään kun kaikki olisi ihan äimänä että MIKÄÄÄÄ... Kuulostaa alhaisesti koulutetun äidin antamalta nimeltä. Yritetään nimellä päteä. Joskus oli tutkimus nimistä ja kouluttamattomat köyhät äidit antoivat hurjimmat ja kummallisimmat nimet. Ja näitä Jemina/Jessika/Jadessa yms. uusnimiä. Mua hävettäisi sellaiset. Joku Jade Chrystal oli joskus kastettu täällä, huh. Sukunimi sitten joku virtanen, heheh.

On meidänkin lapsi ollut vauvana possuli, muttei hänestä kuitenkaan tullut mitään sinnepäinkään.... Ei sen lempinimen tosiaan tarvitse liittyä nimeen mitenkään. Amelia tai Amelie kuulostaa ihan hyvältä, Nanelia ei. Nanelia kuulostaa joltain satuhahmolta ja kuuluu mun mielestäni samaan kastiin kuin esim. Nanna, jota en myöskään antaisi lapselle nimeksi. Liian lässyjä ja lapsellisia mun makuuni, lempinimiä pikemminkin.

Amelia on musta kivempi. Nanelia kuulostaa just siltä kuin tuossa kuvailetkin, että kutsutte vauvaanne jollain ihme hellittelynimellä. Voittehan pitää sitä perheensisäisenä lempinimenä, mutta tartteko sitä viralliseksi nimeksi antaa?

[QUOTE="tiisku";22183175]Nanelia on keskityn oloinen "trinsessanimi". Ja saisi monta kertaa oikoa nimeään kun kaikki olisi ihan äimänä että MIKÄÄÄÄ... Kuulostaa alhaisesti koulutetun äidin antamalta nimeltä. Yritetään nimellä päteä. Joskus oli tutkimus nimistä ja kouluttamattomat köyhät äidit antoivat hurjimmat ja kummallisimmat nimet. Ja näitä Jemina/Jessika/Jadessa yms. uusnimiä. Mua hävettäisi sellaiset. Joku Jade Chrystal oli joskus kastettu täällä, huh. Sukunimi sitten joku virtanen, heheh.[/QUOTE]

Meillä ei oo tarkotuksena päteä vaan antaa kaunis, uniikki nimi. Miehelläni on kaksoiskansalaisuus ja kansainvälinen suku. Sen takia kansainväliset nimet kiinnostaa.

Mä ehdotoan Nicoliina-Pedderiina väliviivalla. Kansainvälinen ja erikoinen eli täyttää molemmat kriteerit. Toiset nimet vois olla perinteiset suomalaiset, niin tulisi molempien vanhempien kansalaisuuden mukaan esim Ritva Kyllikki olisi hyvä.

On meidänkin lapsi ollut vauvana possuli, muttei hänestä kuitenkaan tullut mitään sinnepäinkään.... Ei sen lempinimen tosiaan tarvitse liittyä nimeen mitenkään. Amelia tai Amelie kuulostaa ihan hyvältä, Nanelia ei. Nanelia kuulostaa joltain satuhahmolta ja kuuluu mun mielestäni samaan kastiin kuin esim. Nanna, jota en myöskään antaisi lapselle nimeksi. Liian lässyjä ja lapsellisia mun makuuni, lempinimiä pikemminkin.

Munkin mielestä Amelie on nätti, mutta eikö teidän mielestä se oo vähän epäkäytännöllinen täälä Suomessa kun se kuuluu sanoo Amelii? Jos sen sanoo Amelie niin kuulostaa melkein yhtä hölmiltä kun että jos jonkun jenkkinimen sanois niinkun se kirjotetaan. Vai mitä mieltä ootte?

Mun ystävän sisko on nimeltään Emilie ja jotenkin on vaan alusta saakka ollut ihan itsestäänselvää, että se lausutaan emilii. Onhan paljon nimiä, jotka lausutaan hiukan eri tavalla kuin kirjoitetaan. Esim. ei kukaan varmaan sano Emil, vaan Eemil.

Yhteistyössä