Siis sekö on naisessa huoramaista/tekee huoran näköisen, että...

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelenpä vain
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sondersson";22177311]kuka nyt mitäkin pitää kauniina, et sä sitä määritä. Jonkun mielestä se voi olla kaunista ja sellanen tyyppi voi pitää itseään kauniina. Mitä hittoa sitä tarvii sääliä?[/QUOTE]

No se on mun mielipiteeni, ja siihen mulla on täysi oikeus. Ihan varmasti määritän itse sen, mitä pidän kauniina ja mitä en. Sille ei kukaan voi mitään.

Viimeksi muokattu:
noo... mä ajattelen, et antaa niitten homssujen näyttää homssuilta - mä näytän sit ehkä joko tavalliselta tai tyylikkäältä (riippuu päivästä... palaveripäivänä koitan pukeutua paremmin).

Mutta täytyy myöntää, että en ajattele erityisen kauniisti asusta, jossa alusvaatteet näkyy. Vaikka vain tissiliivin olkaimet.
Ja mä oonkin sitten hankala asiakas, kun käytän aina niitä liivejä ja haluan vaikka kesällä mekkoja ja toppeja joista ne liivit ei näy! Semmoisia ei myydä! Sama juttu pikkujouluriepujen kanssa. Sori mut maan vetovoima on vaikuttanu mun meijereihin niin, että ei ole mitään asiaa kulkea ilman liivejä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
noo... mä ajattelen, et antaa niitten homssujen näyttää homssuilta - mä näytän sit ehkä joko tavalliselta tai tyylikkäältä (riippuu päivästä... palaveripäivänä koitan pukeutua paremmin).

Mutta täytyy myöntää, että en ajattele erityisen kauniisti asusta, jossa alusvaatteet näkyy. Vaikka vain tissiliivin olkaimet.
Ja mä oonkin sitten hankala asiakas, kun käytän aina niitä liivejä ja haluan vaikka kesällä mekkoja ja toppeja joista ne liivit ei näy! Semmoisia ei myydä! Sama juttu pikkujouluriepujen kanssa. Sori mut maan vetovoima on vaikuttanu mun meijereihin niin, että ei ole mitään asiaa kulkea ilman liivejä.
Oletko koskaan kokeillut silikoniolkaimia? Tai olkaimettomia rintaliiveja? Liivien ei nimittäin tarvii enää nykyään näkyä, vaikka pitäis ohutolkaimisia tai täysin olkaimettomia toppeja/mekkoja..

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22177336:
Pidätkö itseäsi ja omaa pukeutumistasi kauniina?
En ole kaunis, korkeintaan tavallisen näköinen. Tosin kyllä minullakin hyvät puoleni on.

Pukeutumisessa osaan korostaa parhaita puoliani vaatteilla ja toivottavasti myös peittää heikkouksiani. Tykkään persoonallisista, omasta mielestäni kauniista vaatteista ja osaan saamieni kommenttien perusteella yhdistellä vaatteita toisiina hyvin. Mikään vaatefriikki en ole; arvostan vaatteessa myös mukavuutta ja käytännöllisyyttä kauneuden lisäksi.

Nyt olisi kiinnostavaa kuulla: kuinka niin?

[QUOTE="sondersson";22177380]On tietysti, mutta sä et määritä sitä mikä muitten mielestä saa olla kaunista. Joten miksi sääliä sellaista, joka on mielestään kaunis vaikkei sun mielestä ole?[/QUOTE]

Kuka on puhunut säälistä? Sinä.

Enkä ole yrittänytkään määrittää muiden puolesta sitä, mikä on kaunista, ainoastaan olen kertonut oman mielipiteeni.

Kuulostaa hyvältä. :) Mä olen viime aikoina innostunut kauheasti syksystä johtuen paksuista sukkiksista yhdistettynä joko säärystimiin tai polvisukkiin. Olen käyttänyt matalakantaisten saappaiden ja hameen kanssa.
Mä olen kyllä nyt myöntänyt, että syksyssäkin on hyvät puolensa....ihania neuleita :heart: pehmoisia ja lämpimiä....

[QUOTE="sondersson";22177420]On sääli, että jotkut luulee olevansa sen näköisenä kauniita. Näin sä kirjoitit.[/QUOTE]

Aa, niinpä olikin. Vaihdan sen sanaan "harmi", koska se kuvaa oikeastaan paremmin sitä, mitä ajattelen asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
En ole kaunis, korkeintaan tavallisen näköinen. Tosin kyllä minullakin hyvät puoleni on.

Pukeutumisessa osaan korostaa parhaita puoliani vaatteilla ja toivottavasti myös peittää heikkouksiani. Tykkään persoonallisista, omasta mielestäni kauniista vaatteista ja osaan saamieni kommenttien perusteella yhdistellä vaatteita toisiina hyvin. Mikään vaatefriikki en ole; arvostan vaatteessa myös mukavuutta ja käytännöllisyyttä kauneuden lisäksi.

Nyt olisi kiinnostavaa kuulla: kuinka niin?
Ihan uteliaisuuttani kysyin, kun kerran omaat niin jyrkät mielipiteet muiden ulkonäöstä ja pukeutumisesta, niin kiinnosti tietää minkänäköisenä itseäsi ja omaa pukeutumistasi pidät.. Kiva kuulla, että pidät omaa pukeutumistasi "omasta mielestäsi kauniina", se nimittäin kertoo myös sen, että tiedostat sen olevan juuri sinun mielipide. Luultavasti moni muukin pitää omaa pukeutumistaan omasta mielestään kauniina, ehkäpä hekin ovat monesti saaneet siitä myös positiivista palautetta ulkopuolelta, kuten sinäkin.. Särähti korviin tosin se, ettet pidä itseäsi kauniina, korkeintaan tavallisen näköisenä.. Jotkut nimittäin pitävät itseään kauniin näköisinä, ja siinä onkin ehkä se heidän voimavaransa. Jos tykkää omasta itsestään, niin miksi ei korostaisi _ihan yhtä lailla kuin sinäkin_ omia parhaita puolia, ja pukeutuisi omasta mielestään kauniisiin vaatteisiin.. Mikä sinä olet heitä arvostelemaan? Tai minä? Tai ihan kuka tahansa muukaan?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22177374:
Oletko koskaan kokeillut silikoniolkaimia? Tai olkaimettomia rintaliiveja? Liivien ei nimittäin tarvii enää nykyään näkyä, vaikka pitäis ohutolkaimisia tai täysin olkaimettomia toppeja/mekkoja..
No näkyyhän se silkoonikin ja olkaimettomat ei käy, koska olen nätisti sanottuna normaalipainon ylärajalla. Eli sit tulis hirveet tursut liivien ylä- ja alapuolelle.
No mutta onneksi mä olen se, joka ei kärsi kuumasta, niin kuljen sitten vähän isommissa vaatteissa.
Leggingsit on mun mielestä pitkät kalsarit ja jos joku kekkaloi pakkasessa niissä korkkareissa ja minimihamosessa, niin täytyy myöntää että ajatus käy siinä horo-osastossa.

Mutta kuten jo aiemmin sanoin: antaa heidän näyttää, minä näytän sitten ehkä vähän viksummalta!

Pääasiassa katson ihaillen :) toistan tätä samaa...kiva, että ei olla kaikki niitä 60vuotiaiden vaatteissa kulkevia,vanhoja huoria ;)
Joskus on kyllä niitä ylilyöntejäkin nähty mutta mitä sitten.Ei se kenenkään maailmaa kaada.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
No näkyyhän se silkoonikin ja olkaimettomat ei käy, koska olen nätisti sanottuna normaalipainon ylärajalla. Eli sit tulis hirveet tursut liivien ylä- ja alapuolelle.
No mutta onneksi mä olen se, joka ei kärsi kuumasta, niin kuljen sitten vähän isommissa vaatteissa.
Leggingsit on mun mielestä pitkät kalsarit ja jos joku kekkaloi pakkasessa niissä korkkareissa ja minimihamosessa, niin täytyy myöntää että ajatus käy siinä horo-osastossa.

Mutta kuten jo aiemmin sanoin: antaa heidän näyttää, minä näytän sitten ehkä vähän viksummalta!
Ok. Itselläni ei tuota ongelmaa rintaliivien kanssa ole, olkaimettomat sopivat ihan hyvin, ei ole paljoa vetovoima minun rintoihin vaikuttanut -- asia vois olla eri, jos omaisin isommat rinnat tai ylipainoa, itse kuitenkin oon ollut koko elämäni ajan alipainon puolella (raskausaikana painoni tosin kävi siinä normaalipainon rajoilla, se paino tosin jäi molemmilla kerroilla synnytyssairaalaan niin, että sieltä palatessani painoa oli vähemmän kuin ennen raskautta.

Legginseistä en minäkään välitä muten kuin hameen/mekon kanssa näin syksyllä. Ne nimittäin varmistavat mm sen, ettei hameen alta mitään ylimääräistä villku. Korkosaappaita käytän talvellakin, ne vaan on mun mielestä niin kauniita ja naisellisia, minihameet tosin pidän talven ajan kaapissa, korkeintaan kotona saatan joskus käyttää, kun mies niin niistä tykkää. Silloinkin alla on joko legginsit/paksut sukkikset, kun kotona pyörii yksi alle metrin mittainen muksu ja mun jalat on suunnilleen sen metrin pituiset, niin ei ois kivaa, jos joku sinne hameen alle vahingossa kurkkailisi (tosin en minareita pitäisikään ilman niitä, vähän pitempi helma taas on kiva vaikka stayuppien kanssa). Pakkasessa on liian kylmä minarissa ja muutenkin talvella suosin farkkutyyliä ellei sitten olla juhliin menossa autolla suoraan ovelta-ovelle-periaatteella.. Mutta kai se on sitä horopukeutumista, mikä mä oon siihen mitään sanomaan, tosin itse oon aina ajatellut, että pukeutukoon kukakin miten lystää, pääasia, että itse viihtyy omissa vaatteissaan.

onneksi on a-kupit, niin voi olla miten tiukka tahi syväänuurrettu toppi tahansa eikä näytä hutsulta :LOL:
huoh, taas tätä " nuhjuinen kotiäiti vs. meikattu horo lähiömutsi"-kiistelyä :headwall: anteeksi vain , mutta
minua ei ainakaan liikuta tippaakaan kuinka moni menettää mielenrauhansa, jos päätän laittaa korkeakorkoiset saapikkaat tai punata huuleni keskellä kirkasta päivää .. :vampire: pitäisikö minun muka vaihtaa nahkatakit ja korkokengät pysyvästi tuulipukuihin, etten vain näytä huoralta?!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22177482:
Jos tykkää omasta itsestään, niin miksi ei korostaisi _ihan yhtä lailla kuin sinäkin_ omia parhaita puolia, ja pukeutuisi omasta mielestään kauniisiin vaatteisiin.. Mikä sinä olet heitä arvostelemaan? Tai minä? Tai ihan kuka tahansa muukaan?
Kannattaa muistaa, että nyt ollaan keskustelupalstalla, jonka tarkoituksena on mielipiteiden vaihto. En ole väittänyt, että minun mielipiteeni on absoluuttinen totuus ja että kaikkien pitäisi olla samaa mieltä. Jokaisella on omat näkemyksensä siitä, mikä on kaunista. Meistä kummankaan mielipide ei ole oikea, mutta ei myöskään väärä.

On kummallista, että minusta on tehty lähipäivien kauneuskeskusteluissa joku virallinen naisellisen tai kauniin pukeutumisen vastustaja ja annettu ymmärtää, etten hyväksyisi itsestään huolehtimista. Näin ei suinkaan ole. Kauniit vaatteet, kengät, meikit, kampaukset ovat naisten etuoikeus; on ihanaa laittautua ja fiilistellä ulkoisten asioiden kautta. Pakkoa laittautumisesta ei saisi kuitenkaan tulla.

Naisella on oikeus kulkea tuulipuvussa ja lenkkareissa, jos kohta korkkareissa ja minihameessakin. Tai olla tavallinen tallukka farkuissa ja tunikassa ja kävelykengissä - ihan niin kuin minä. Kaiken pukeutumisen voi tehdä tyylillä ja tyylittömästi, ja se, mistä minä olen puhunut, on nimenomaan tämä näkökulma. Minusta joku asia ei ole tyylikästä ja toinen on, ja jollakulla muulla ajatukset ovat toisenlaisia. That's it.

Ei kannata vetää herneitä nenään yhdestä subjektiivisesta mielipiteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Kannattaa muistaa, että nyt ollaan keskustelupalstalla, jonka tarkoituksena on mielipiteiden vaihto. En ole väittänyt, että minun mielipiteeni on absoluuttinen totuus ja että kaikkien pitäisi olla samaa mieltä. Jokaisella on omat näkemyksensä siitä, mikä on kaunista. Meistä kummankaan mielipide ei ole oikea, mutta ei myöskään väärä...

..Ei kannata vetää herneitä nenään yhdestä subjektiivisesta mielipiteestä.
Eihän tässä nyt kukaan mitään herneitä nenään vetänyt. Asenteestahan tää kaikki on kiinni. Toisen asenteena on haukkua toisia horoiksi pukeutumisen perusteella, toisen asenne taas, että valitkoon jokainen vaatteensa sitä mukaa, missä vaatteissa itse viihtyy.. Itse en menis huorittelemaan toisia vaatteiden perusteella tai yhtään mistään muustakaan syystä, mutta päättäköön itse kukin, mikä on hänelle se oikea asenne ja kuka on enemmän oikeassa taikka väärässä.

Taas jäi osa kommenteista lukematta...alkaa kiirus pukkaamaan koska täytyy meikata,laittaa hiukset ja pukeutuakkin ennen kasin lekurii ja sen jälkeistä perhekahvilaa varten :D

Elikkä mie täällä huutelen apua kysymykseeni...senkö takia ei puistoissa perhekahvilassa äipät tuu juttelee tai tutustumaan kun pukeudun siististi pillifarkkuihin tms ja toppiin...tietty ulkon takkiin joka useesti nahkainen tai mokkanahkaa...on meikkiä pvä ku pvä ja hiuksetkin laitettu,malli vain hyvin lyhyt...joku vois sanoo että tyylii "rekkalesbo" ;)?????

En vain tykkää ite olla laittamattoman näkönen,yhtään college/tuulipuvun housuu en omista ja kengätkin on koroilla varustettuja.

Joten oonko nyt se paljon puhuttu "huora" joka yrittää muiden miehiä :rolleyes:
Oma mies on ja 4muksuukin :heart:

"vieras"
[QUOTE="vieras";22176744]Näin. Varsinkin sellaiset reisisaappaat vai mitkä ne on nimeltään. :x
Sit joku bilehiletoppi, tukka pörrötetty ja räikeet huulipunat ni avot.[/QUOTE]

No reisisaappaista en tiedä kun en omista,mutta en mä juhlimaan lähtis tukka lintattuna naamaa pitkin joku paitapusero päällä. Tai ehkä sit joskus neljäkymppisenä =) Oonkohan mä outo,mutta ei mulle tule ekana mieleen yhdyntä jonkun ihmisen vaatteista.

lemoantes
Te, joille tulee heti mieleen halpa, tyrkky huora, oletteko koskaan oikeasti pysähtynyt miettimään MISTÄ tuo mielikuva tulee? Älkää vastatko "niin se vaan nyt on" vaan ihan oikeasti, miettikää. Itsereflektio tekee välillä ihan hyvää jokaiselle.

Kai jokainen nyt tietää edes sen miksi paheksutaan naisia jotka kulkevat pitkät hiukset auki?

Yhteistyössä