Siis sekö on naisessa huoramaista/tekee huoran näköisen, että...

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelenpä vain
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelenpä vain
Ihmettelen näitä joidenkin palstalaisten mielipiteitä. Tuntuu olevan niin, että jos nainen pukeutuu ns. naisellisesti ja käyttää vaikkapa polvipituisia hameita ja korkokenkiä, on hän auttamattomasti huoran näköinen. Tai vielä pahempi tuntuu olevan se, jos noihin lisää vaikkapa ripauksen meikkiä, eri toten huulipunaa. On totta kai ihmisiä, jotka yhdistelevät noita asioita väärin, ja antavat ehkä siten tahtomattaan vääränlaisia mielikuvia muille. Mutta että jos nyt ajatellaan huoliteltua olemusta ja ulkonäköä noilla nimenomaisilla asioilla - sekö on huorahtavaa/huoramaista? :O

"hmm"
sinulla on nyt tärkeä oppintunti ihmisistä jäänyt käymättä. ensinnäkin, nainen on AINA joko huora tai rumilus, joka ei pidä itsestään huolta. huora tai homevittuinen pihtari. mies taas on joko komea pelimies tai luuseri, joka ei saa edes huoralta.

"Vieras"
No on jos puhutaan jostain häthätää perseen peittävästä hameesta, niin ehkei se anna parasta mahdollista vaikutelmaa... Mutta eihän sitä vaatteiden perusteella saisi arvostella ihmistä.

alkuperäinen
[QUOTE="hmm";22176730]sinulla on nyt tärkeä oppintunti ihmisistä jäänyt käymättä. ensinnäkin, nainen on AINA joko huora tai rumilus, joka ei pidä itsestään huolta. huora tai homevittuinen pihtari. mies taas on joko komea pelimies tai luuseri, joka ei saa edes huoralta.[/QUOTE]

No nyt on sitten nuokin opintopisteet saatu tässä... Kiitoksia tiedosta, tämä valisti minua kovasti... :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;22176718:
Polvipituinen hame ei musta ole huoramainen. Oikein lyhyt hame kyllä herättää negatiivisia mielikuvia, etenkin yhdistettynä "saappaisiin"
Näin. Varsinkin sellaiset reisisaappaat vai mitkä ne on nimeltään. :x
Sit joku bilehiletoppi, tukka pörrötetty ja räikeet huulipunat ni avot.

"vieras"
Juu, näinhän se on. Ja se on sitten se ja sama, onko hame kolmesenttinen kumiroiskeläppä vai polvipituinen kukkamekko, huora mikä huora! Huulipunalla höystetty antaa varmaan ilmaiseksi kaikille halukkaille.

Syysunelma...
eiköhän jokainen tervepäinen ihminen tiedä millaista tyyliä/olemusta tarkoitetaan, jos sanotaan huorahtava.
palstalla vaan asiat aina väännetään ja käännetään ihan utopistisiksi.

Ei välttämättä. Itse olin hiljattain ystävättäreni kanssa kaupungilla. Meitä vastaan käveli ehkä 25-vuotias nainen. Hän oli pukeutunut hieman polvipituista lyhyempään hameeseen ja korkokenkiin sekä johonkin lyhyeen takkiin - olemus ja ulkonäkö oli kuitenkin ihan asiallinen, eikä sellainen, mistä minulla tulisi mikään huoramaisuus mieleen. Ystävättärelleni kuitenkin hyvinkin tuli tuollainen mielleyhtymä, koskapa hän katsoi asiakseen kommentoida minulle ohi kävellyttä naista tyyliin, "Miksi joku haluaa näyttää noin huoramaiselta?" Paremmin olisin tuon ymmärtänyt, mikäli kyseessä olisi ollut tuhruinen look, sellainen hieman "sutturamainen" - mutta kun ei ollut. Eli kaikki eivät näemmä ole samaa mieltä asiasta, mitä ei voi tietenkään odottakaan. Minuakin siis ap:n lailla ihmetyttää, että ovatko nuo mainitut asiat (lyhyt hame, korkkarit - tai ehkä saappaat - ja meikki) sellaisia asioita, jotka tekevät ihmisestä huorahtavan tai huoramaisen näköisen. Minusta eivät, kyse on siitä, miten niitä käyttää.

[QUOTE="vieras";22176744]Näin. Varsinkin sellaiset reisisaappaat vai mitkä ne on nimeltään. :x
Sit joku bilehiletoppi, tukka pörrötetty ja räikeet huulipunat ni avot.[/QUOTE]

ne on "ruoskimuasaappaat"

Huulipuna tuntuu olevan joillekin kuin punainen vaate. Varsinkin teuvalaiselle ystävällemme.. jäi mieleen siitä pitkästä ketjusta, jossa asiaa vatkattiin oikein kunnolla.

Noh, taidan ostaa huomenna entistä punaisempaa punaa, jos vaikka Rieputarallaa tulisi vastaan niin saisi päivitellä oikein urakalla.

"Vieras"
[QUOTE="Avokado";22176773]Se on kato se suomalaisten pukeutumiskulttuuri. Etikettinä toimii alipukeutuminen, jos pukeutuu toisin, on turhamainen ja pinnallinen ylipukeutuja.[/QUOTE]

Tosta tulikin mieleen, että mikäköhän sitten olisi sitä "oikeanlaista" pukeutumista...

"vieras"
Mitäs ne sellaiset luut ovat? Luulisi, että luiden näkyminen on kuitenkin yleisesti hyväksyttävämpää kuin läskien tursuaminen?
no mitäs mieltä olette sitten sellaisesta yhdistelmästä, kuin liian lyhyen malliset housut + liian lyhkänen paita, eli ihoa näkyy, mahdollisesti jopa melkein napakin. siis jos puhutaan ihan perusvartalosta, eli ei mistään anorektikoista mutta ei myöskään mistään erityisemmästä läskien "tursuamisesta".

No mitä mä olen oppimut täällä:

Vaatteet pitää olla harmaat, beiget, tumman siniset tai pastellit. Ei punaista, keltaista tai mitään räikeää yhdistelmää.
Housut tai nilkkapituinen hame. Polvet näkyvillä hameessa? EI EI
Hiukset pitää olla keskipitkät tai polkka. Ei kananpersettä tai pitkää tukkaa, VARSINKAAN kiharaa ja pitkää.
Meikki... hankala juttu.. meikata pitää mutta se ei saa näkyä yhtään. Jos näkyy -> huora. Jos ei meikkaa -> hompsuinen kääkkä, joka vihaa miestään ja ainakin on pihtari. Huulipuna? No se on helvetistä suoraan.

Yhteistyössä