Ylipainoa on, mutta silti ei motivaatiota!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonnikeijuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tonnikeijuko

Vieras
Olen 25vuotias nainen. Pituutta on n. 165 ja painoa noin 100kg, eli ylipainoa on ja paljon. Olen mielestäni ja monen muunkin mielestä kuitenkin kaunis/nätti jne.. Kehuja saanut vaikka painoa on, eikä kukaan oikeestaan ole lihavaksi sanonut, paitsi pari tuntematonta ihmistä. Elän onnellisessa suhteessa, eikä mieskään ole ikinä painostani maininnut. Olen lihonut noin 30kg suhteemme aikana. Iltaisin ajattelen, että huomenna se alkaa. Mietin, että haluan olla vain normaali. Ostaa ihania vaatteita. Yritän pukeutumisellani peitellä itseäni. Ehkä eniten persettä pitkillä löysillä paidoilla ja takilla. Olen jojo laihduttaja. Ennen lihomistani laihduin 25kg. Silloin olin sinkku. Olen molemmissa pidemmissä suhteissani lihonut ja tuntuu ettei ole motivaatiota laihduttaa vaikka haluaisin ja paljon!! Kyllä mä tiedän, että se joku päivä tulee mutta en jaksaisi enää odottaa.. Vituttaa kun laihdutus yritykset tyssää melkein heti, eikä siitä tule mitään.. Vituttaa tämä iltaturvotuskin. Nytkin on sormet kuin makkarat.. Miksi en vain saa itseäni liikkumaan, enkä syömään terveellisesti?? En halua enää lihoa grammaakaan :(

Ei ole.. Ihan normaalipainoinen on, mutta ei kuitenkaan kuntoile tms mitenkään erityisesti. Niin, tiedän. Mutta jotenkin se aina tyssää jos yhdessä käydään tai sitten "löntystellään".. :(

Kokeile karppausta, helppoa laihdutusta ilman nälkää kunhan sen toteutta oikein :) Eikä paino jojoile enää, on pysyny ihannepainossa jo vuosia ilman minkäänlaista ponnistelua (toisin kuin ennen).

Mäkin suosittelen karppausta. Mulla vähän samanmoinen tarina ja nyt on 6vkossa lähtenyt karppaamalla 7kg. Tosi kivaa ja helppoa kunhan vaan ekasta viikosta ja alkujärkytyksestä selviää! :)

Tsemppiä hirmuisesti!!!

No tarvitseeko laihtua? Minä olen ajatellut, etten halua lukeutua niihn naisiin, jotka huomaavat 50-vuotiaana olleensa 30 vuotta elämästään laihiksella.

Olen jojo-laihduttaja koska RAKASTAN syömistä. En voi kuvitella ottavani yhtä palaa suklaata, amatöörien touhua :laugh: Aina välillä kyllästyn mittoihini ja laihdutan 10kg, mutta sitten taas palaan ja olen tyytyväinen. Nyt olen ajatellut totutella tähän 67 kiloon, joka siis lähellä omaa maksimi arvoani. Ei ole kauaa kun painoin 53kg (ja sitä ennen 65kg), mutta jos en kerran pysy alapäässä niin pysytään sitten yläpäässä.

Oletko nähnyt valokuvia itsestäsi, mikä olo niistä tulee? On sinulla kyllä melkoisesti ylipainoa, kiletämättä. lapsia ei kaiketi vielä ole, mutta tuohon painoon ei lisäksi kovin montaa raskauskiloa sovikaan.. =/
Kuulostaa siltä, että yksin kärvistely ei onnistu, liity johonkin ryhmään. Sieltä saat ruokavaliovinkkejä, seuraa liikuntaan ja vertaistukea. Itse olen laihduttanut 30kg nyt tämän vuoden aikana Xtravaganza-ryhmän avulla, suosittelen! =)

No tarvitseeko laihtua? Minä olen ajatellut, etten halua lukeutua niihn naisiin, jotka huomaavat 50-vuotiaana olleensa 30 vuotta elämästään laihiksella.

Olen jojo-laihduttaja koska RAKASTAN syömistä. En voi kuvitella ottavani yhtä palaa suklaata, amatöörien touhua :laugh: Aina välillä kyllästyn mittoihini ja laihdutan 10kg, mutta sitten taas palaan ja olen tyytyväinen. Nyt olen ajatellut totutella tähän 67 kiloon, joka siis lähellä omaa maksimi arvoani. Ei ole kauaa kun painoin 53kg (ja sitä ennen 65kg), mutta jos en kerran pysy alapäässä niin pysytään sitten yläpäässä.

Jojo-laihduttaminen on HUOMATTAVASTI elimistölle vaarallisempaa kuin ylipaino :)

Ok. Ehka nyt et puhu samasta asiasta ap:n kanssa? Ap:n BMI on n. 36-37. Mika sun on? Vai oletko sa kenties n. 135 cm pitka? Silloin olisit suht. samoissa mitoissa ap;n kanssa. Ja juu juu bmi ei kerro kaikkea, mutta kylla se JOTAIN kertoo.

Kiitoksia vastauksista. Karppausta kokeilin n. kuukauden, kunnes huomasin olevani yhtä turvonnut iltaisin, kuten muutenkin?? Ehkä sen teki hiilihapollinen vesi. Kirjoitin kyllä syömiset laskuriin ja ihan hyvältä ne näytti. Kiloja lähti muutama(nyt tulleet takaisin). Alkoholi ei siihen juttuun sovi, eikä taida sopia muuhunkaan, mutta sitä tulee kyllä silloin tällöin otettua ja sitten se siihen lässähtää. Tosi paha tapa. Olen tosin ennenkin saanut laihdutettua, vaikka alkoholia olen ottanutkin. Itsekuria siis vaan kehiin!

Lapsia ei ole. Keskenmeno tuli jokunen aika sitten ja sen jälkeen painoa on tullutkin.

Kuvia olen ottanut itsestäni, eikä ne vaatteet päällä nyt niin kauheita ole. Peilistä itseäni alasti katsoessa masentaa enemmän..

Karppaamaan voisin kyllä jälleen aloitella.. Mitään ns kikkakonsteja en ole edes harkinnut kokeilevani. Kituuttamaan en ala, koska se lässähtää viimeistään iltaisin.

Pienet, pysyvät muutokset. Mä olen laihduttanut 20kg 2 vuodessa. Pienillä muutoksilla, koska musta ei just kanssa ole kituuttamaan eikä luopumaan yhtikäs mistään. Nyt olen normaalipainossa (168/69), mutta tavoite on vielä laihduttaa 5 kiloa. Ja nämä viimiset kilot ne tiukassa vasta onkin! Kesällä on tullut lipsuttua urakalla eikä mitään ole tippunut, mutta hiljaa hyvää tulee :)

[QUOTE="vieraana";22171666]Pienet, pysyvät muutokset. Mä olen laihduttanut 20kg 2 vuodessa. Pienillä muutoksilla, koska musta ei just kanssa ole kituuttamaan eikä luopumaan yhtikäs mistään. Nyt olen normaalipainossa (168/69), mutta tavoite on vielä laihduttaa 5 kiloa. Ja nämä viimiset kilot ne tiukassa vasta onkin! Kesällä on tullut lipsuttua urakalla eikä mitään ole tippunut, mutta hiljaa hyvää tulee :)[/QUOTE]

Kerro lisää näistä pienistä muutoksista! :)

Pienin muutos on varmasti tuo annoskoon pienennys, silloin ei tarvitse jättää syömättä tai hirveästi miettiä muuta.
Itse karppailen ja on mennyt -10kg tammikuusta. En edes kovin tiukalla linjalla ole, mutta silti toimii, sitä voi kyllä hyvällä omallatunnolla suositella helppouden vuoksi niille, jotka eivät pysty kituuttelemaan vähällä ruokamäärällä.
Kun pääsee alkuun, hyvä olo kantaa eteenpäinkin. Jaksaa liikkua ja saa paremman mielen.
Tsemppiä. Se on karua, mutta itsestä on lähdettävä tämä päätös. On tehtävä tiukka päätös ja pysyttävä siinä. Tee tavoite, ajattele esim. että käytät nyt 2 kk elämästäsi uuden elämäntavan opetteluun ja jos se ei tuota tulosta, jatkat entiseen malliin. Mutta teet sen 2 kk ihan todella töitä ja olet tiukka. Sen jälkeen tuskin haluat palata entiseen.

Kiitoksia vastauksista. Karppausta kokeilin n. kuukauden, kunnes huomasin olevani yhtä turvonnut iltaisin, kuten muutenkin?? Ehkä sen teki hiilihapollinen vesi. Kirjoitin kyllä syömiset laskuriin ja ihan hyvältä ne näytti. Kiloja lähti muutama(nyt tulleet takaisin). Alkoholi ei siihen juttuun sovi, eikä taida sopia muuhunkaan, mutta sitä tulee kyllä silloin tällöin otettua ja sitten se siihen lässähtää. Tosi paha tapa. Olen tosin ennenkin saanut laihdutettua, vaikka alkoholia olen ottanutkin. Itsekuria siis vaan kehiin!

Lapsia ei ole. Keskenmeno tuli jokunen aika sitten ja sen jälkeen painoa on tullutkin.

Kuvia olen ottanut itsestäni, eikä ne vaatteet päällä nyt niin kauheita ole. Peilistä itseäni alasti katsoessa masentaa enemmän..

Karppaamaan voisin kyllä jälleen aloitella.. Mitään ns kikkakonsteja en ole edes harkinnut kokeilevani. Kituuttamaan en ala, koska se lässähtää viimeistään iltaisin.

Karppaus nimenomaan vähentää turvotusta koska nestettä sitovat hiilarit ovat minimissä. Ehkä et tehnyt karppausta oikein? Ja alkoholi sopii karppaukseen hyvin mukaan satunnaisesti käytettynä. Mene karppaus.info sivuilla ja hae vertaistukea.

Missään nimessä ei mitään herbalife tai xtravaganzaa ym. pussihäslinkejä. Karppaus nimenomaan sopii ihmiselle joka rakastaa hyvin syömistä. Siinä ei tarvitse laskea kaloreita ja saa syödä maistuvaa, ravitsevaa ruokaa. Tutustu Antti Heikkilään ja hänen vhh-valioonsa.

Viimeksi muokattu:
Kerro lisää näistä pienistä muutoksista! :)

Vaihdoin vaalean leivän tummaan (täyttää paremmin, ei tarvitse syödä niin paljoa), valkoisen riisin ja pastan täysjyvään (ja taas täyttää paremmin ja onhan se terveellisempikin). Sit oikeesti, kun syö kasviksia/hedelmiä vähintään sen puoli kiloa päivässä niin ei vaan pysty syömään ruokaa ylipaljon :D Herkkuja mä syön vähintäänkin kerran viikossa, mutta ennen söin sipsejä JA suklaata JA karkkia niin nyt on sit vain yhtä kerrallaan ja pienetkin määrät riittää :) Aloitin myös pikkuhiljaa liikkumaan, alussa kävelin n.2 kilsan lenkkejä, yhdessä välissä sit jo 10 kilsan päivittäin. Nyt kesällä sit on tosiaan lipsunut, kun oli niin kuuma ettei toi lenkkeily nappassut, mutta kyllä se tästä taas :)

Mulla on kans sama homma. 163cm ja 95kg. Takana useita laihdutuksia ja hyvinhän ne ovat aina sujuneet. Viimeksi keväällä meni Keventäjien avulla helposti pois vajaa 10 kg, mutta tulevat aina takaisin. Jossain vaiheessa motivaatio laskee, elämä on kiireistä, ei jaksa keskittyä syömisen kirjaamiseen/kaloreiden laskemiseen ym ja sitten se on taas menoa painossa ylöspäin. Ja mä liikun kyllä eli siitä ei ole kyse, käyn lähes päivittäin kunnollisilla reippailla lenkeillä. Syöminen on hallinnassa aika ajoin tosi hyvin, mutta välillä on ihan järkyttäviä karkkijaksoja. Lapsiakin on ja heidän hereillä ollessaan meillä syödään todella asiallisesti, sitten iltaisin ja päiväunien aikaan homma meinaa livetä käsistä. Eli joo, mä tiedän mikä mättää, mutta sen sisäisen motivaation metsästys.... Huh, kun sen taas löytäisi ja kykenisi sitten pitämään.

Niin ja siis mitenkä karppaus... Olen kanssa miettinyt, mutta ei taitaisi onnistua kun en muutenkaan syö sian ja naudan lihaa, vain kalaa ja kanaa (harvoin). Eli aikas vaikea olisi toteuttaa tuota karppausta mun käsittääkseni monipuolisesti. Enkä todella ala tämän vuoksi lihaa syömään, se vain maistuu niin pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;22172090:
Mieti omaa terveyttäsi. Mikä on verenpaineesi sun muut arvot?

Kaikki arvot ovat olleet aina hyvät (on juuri mitattu) :) Onneksi! Muutenkin terveys on ollut hyvä painosta huolimatta.. Olen "vetreä" ja juokseminenkin onnistuu.. Ja en todellakaan tarvitse apua sängystä nousemiseen. Niin ja ulostaminen on aivan normaalia, eikä pönttö ole tukossa :D

Niin ja se vielä, että 70kiloisena olin kyllä jo todella normaalinhoikassa kunnossa, että en edes tavoittele mitään 60/65 painoja tai sen alle.

En syö kakkua, enkä makeita herkkuja. Enemmän suolainen maittaa.

Karppauksen aloitin tänään ja onneksi siitä on jo kokemusta, niin ei ihan väärään suuntaan voi mennä.. Tiedän, että paino tulee putoamaan ja sen takia sain motivaatiota. Nyt olen itselleni hyvin kiitollinen että kirjoitin kys. ketjun eilen, koska nyt on mieli paljon parempi ja pääsin taas karppauksen maailmaan :)

Yhteistyössä