Ylipainoa on, mutta silti ei motivaatiota!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonnikeijuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kilotoveri vielä jatkaa;22172214:
Niin ja siis mitenkä karppaus... Olen kanssa miettinyt, mutta ei taitaisi onnistua kun en muutenkaan syö sian ja naudan lihaa, vain kalaa ja kanaa (harvoin). Eli aikas vaikea olisi toteuttaa tuota karppausta mun käsittääkseni monipuolisesti. Enkä todella ala tämän vuoksi lihaa syömään, se vain maistuu niin pahalta.

Et taida olla hirveästi selvillä karppauksesta.

Itse painoin V 2005 140 kg, nyt painan 110 kg, paino vaan junnaa ja junnaa, laskee nousee, laskee, tosin on mulla pituttakin 184 cm. Salin myötä on ruvennu junnaa. Se paino on junnannu tossa 1,5 v. Mutta on mulla kyllä kroppakin muokkautunut salin myötä sporttiseksi, ei kukaan usko että painan 110 kg. Vaatekoko oli 1,5 v sit viä 46, niin nyt 40 ja 42. Mutta empä saliakaan lopeta, kyllä se paino viä joskus on 85 kg korvilla. Pääasia että kroppa on muokkautunut hyvään suuntaan.

Mulla vähän sama juttu. Olen nyt jättänyt voin leivän päältä pois. Hiilihapolliset juomat (kivennäisvesi mukaan luettuna) sisältävät hiilihappoa, mikä on paha hampaille ja aiheuttaa turvotusta. Minä vaihdoin light-mehuihin ja niitäkin oon laimentanut "liikaa". Veden juominen on oikeasti auttanut alkuun. Kiloja alkoi tipahtaa huomaamatta. Nutrilett- auttaa myös alussa ja siitä eteen päin onkin tosi helppo ruveta liikkumaan reippaammin vähän kevyempänä. Se motivoi, kun saa vaatekokoa pienemmäksi :)
Ja minä vaihdoin napostelut säännöllisiin ruokailuihin, niin ei tullut enää sitä jatkuvaa syömistä- karkkipäivä on hyvä- eikä silloinkaan mitään megasäkkiä.
Juuston jätin kokonaan rasvan takia pois. Maidon vaihdoin rasvattomaan. Kahvileivät on mennyttä elämää- joskus-hyvin harvoin annan sellaiseen itselleni luvan. Aikaa laihtumiseen olen varannut reilusti. Nyt 2kk:n jälkeen painoa on lähtenyt 6 kiloa.

[QUOTE="vieras";22173434]Mulla vähän sama juttu. Olen nyt jättänyt voin leivän päältä pois. Hiilihapolliset juomat (kivennäisvesi mukaan luettuna) sisältävät hiilihappoa, mikä on paha hampaille ja aiheuttaa turvotusta. Minä vaihdoin light-mehuihin ja niitäkin oon laimentanut "liikaa". [/QUOTE]

Maustamattoman kivennäisveden pH ei ole mitenkään erityisen alhainen, joten ei se tuhoa hampaita. Sitruunalla maustetut taas ovat liian happamia. Light-mehut ovat paljon huonompi vaihtoehto, jo ihan makeutusaineidenkin vuoksi. Tietysti hanavesi olisi paras, mutta jos sitten tulee juotua enemmän kun on se vichypullo käden ulottuvilla, niin sitten kannattaa juoda sitä.

Niin ja tässä vielä asiasta:
http://www.hammaslaakariliitto.fi/f...ilehti/2007/17/926maustetutkivennaisvedet.pdf

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä