Tappaako uuni pöpöt ulkomaisista pakastevadelmista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus ulkona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naurukohtaus ulkona

Vieras
Tein eilen marjapiirakkaa jota varten olin ostanut pussillisen sekamarjoja joka sisälsi kotimaista herukkaa ja mansikkaa sekä puolalaisia vadelmia. en sitten napsinut kuin pelkät mansikat piirakkaan koska en pidä herukoista enkä jaksanut ruveta keittämään vadelmia. Joitain vadelman ´jämiä´meni kuitenkin piirakkaan mansikan mukana. Tuli vaan mieleeni että voiko olla mahdollista saada myrkytys tuosta määrästä ja tappaako uuni mahdollisest pöpöt? En siis keittänyt mitään vaan laitoin suoraan 200 asteiseen uuniin.

Ottakaahan huomioon, että 100 asteessa keitetään, mutta 200 asteinen uuni ei vielä takaa sitä, että marja "kiehuu" piirakan päällä... siis kuoleeko pöpöt, kysynpä vaan?

[QUOTE="vieras";22166202]Ottakaahan huomioon, että 100 asteessa keitetään, mutta 200 asteinen uuni ei vielä takaa sitä, että marja "kiehuu" piirakan päällä... siis kuoleeko pöpöt, kysynpä vaan?[/QUOTE]

No kyllä se siinä kiehuu sen verran, että kuolee. ;)

[QUOTE="vieras";22166210]Itse olen syönyt vuosia ulkomaisia pakastemarjoja suoraan pakkasesta. Ei ole tullut pöpöjä.[/QUOTE]

Eipä kannattaisi.
Kaverini sai pahan taudin kypsentämättömistä pakastevihanneksista.

Voi jestas, ei uskoisi tätäkään keskustelua, jollei itse näkisi ;) On se hurjaa kun ruuastakin saadaan nykyisin näin kauheat kauhun ainekset aikaan.
Ja kyllä, tuoreena/pakasteesta heitetään meillä vadelmat esim. rahkaan. Pilallehan ne menee jos mössöksi pitää keittää. Sama sitten laittaa vaikka pelkkää keinomakua sekaan.

[QUOTE="vieras";22166202]Ottakaahan huomioon, että 100 asteessa keitetään, mutta 200 asteinen uuni ei vielä takaa sitä, että marja "kiehuu" piirakan päällä... siis kuoleeko pöpöt, kysynpä vaan?[/QUOTE]

No kyllä se marja tossa asteessa jo kiehuu. Varmasti kuolee pöpöt, ellei ihan vaan paria minuuttia ollut piirakka uunissa ja niin nopeaan ei mikään piirakka kypsy.

Eihän esim. ulkomaista homejuustoakaan saa syödä raskausaikana raakana, mutta kuulema pizzan päällä on ok, eikä pizza ole kuin joku 12-15 min. 225-250 asteessa.

[QUOTE="vieras";22166243]No kyllä se marja tossa asteessa jo kiehuu. Varmasti kuolee pöpöt, ellei ihan vaan paria minuuttia ollut piirakka uunissa ja niin nopeaan ei mikään piirakka kypsy.

Eihän esim. ulkomaista homejuustoakaan saa syödä raskausaikana raakana, mutta kuulema pizzan päällä on ok, eikä pizza ole kuin joku 12-15 min. 225-250 asteessa.[/QUOTE]

jso on pastöroidusta maidosta valmistettu.. näin ainakin meillä ohjeistettiin

[QUOTE="vieras";22166269]jso on pastöroidusta maidosta valmistettu.. näin ainakin meillä ohjeistettiin[/QUOTE]

Ei, kun meillä sanottiin, että nimenomaan kuumennettuna saa syödä mitä vaan juustoja, sillä kuumennus tappaa listeriapöpöt vai mitä siitä juustosta voi muuten saadakaan. Mut se pitää olla läpikotaisin kuumentunut tiettyyn asteeseen sen 2min.

[QUOTE="vieras";22166249]Mistä vihanneksista ja millaisen taudin?[/QUOTE]

No näitä herne-porkkana-kukkakaali (valmistajaa en tiedä). Muistaakseni oli kaliki-virus. Joutui tiputukseen sairaalaan kun ei mikään pysynyt sisällä.

Voi jestas, ei uskoisi tätäkään keskustelua, jollei itse näkisi ;) On se hurjaa kun ruuastakin saadaan nykyisin näin kauheat kauhun ainekset aikaan.
Ja kyllä, tuoreena/pakasteesta heitetään meillä vadelmat esim. rahkaan. Pilallehan ne menee jos mössöksi pitää keittää. Sama sitten laittaa vaikka pelkkää keinomakua sekaan.

Hyvähän se on huudella, jos ei tajua että nuo pöpöt ei ole mitään kauhun aineksia, itse mieluummin kuumennan marjat kuin istun pöntöllä ripuloimassa ja oksentelemassa.

Kuinka moni mahtaa oikeasti saada näistä tauteja? Mä en ole eläessäni (36 vuoteen siis) saanut mitään vatsavaivaa ruuasta. Mutta toki toisilla on herkät vatsat.

Ja kieltämättä olen mieluummin syömättä kun syön keittettynä. Tai kaikkein mieluiten tietysti ostan vain kotimaista, tai syön vain kotimaisia marjoja ylipäätään. Mut vadelmat on hyviä, täytyy niilläkin päästä välillä herkuttelemaan.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä