RV22, tunnen sikiön liikkeitä tosi vähän,max.5/vrk...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justiiiiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

justiiiiina

Vieras
Näin ollut jo viikkoja. Istukka on OSITTAIN edessä, enemmän toisella puolella. Tosi outoa kun ei tunnu liikkeitä. Toinen raskaus, ekasta tässä vaiheessa tuntui ne 10 liikettä tunnissa, tai ne pystyi laskemaan välillä. Liikkeet tässä aika vähäisiä, muutaman tunnen vuorokaudessa. Rakenneultrassa kaikki oli normaalisti. Voiko oikeasti olla normaalia??

On varmaan ihan normaalia. Mäkin tunsin liikkeet ekassa raskaudessa aikaisemmin ja voimakkaammin, nyt toista odottaessa istukka etuseinässä ja aloin tuntea liikkeet vasta n. rv 23, ja silloinkin hyvin harvakseltaan ja vaisusti. Nyt on rv32, ja liikkeet tuntuu ylävatsalla todella voimakkaina ja maha heiluu ihan koko ajan, alavatsassa en sensijaan tunne vieläkään oikeastaan mitään.

Liikelaskentaakin suositellaan tehtäväksi vasta, kun raskausviikkoja on kasassa 30, ja mun kohdalla se ainakin oli tosiaan ihan selvä virstanpylväs. siinä vaiheessa vauvalla alkaa olla kokoa jo sen verran, että liikkeet tuntuu, oli istukka missä tahansa.

No mulla oli vielä rv24 niin et saatto mennä viikkokin ettei tuntunu mitää ja mitää häikkää ei ollu...Mulle sanottiin neuvolassa ettei liikelaskentaa tartte vielä sillon rv30 tienoilla tehä vaan vasta 34 -> niitä kannattaa tarkkailla..

voi olla normaalia. Meillä esikoinen monotti jatkuvasti rv 19 lähtien ja rv. 24 jälkeen se monottaminen oli välillä jopa epämiellyttävää. Toinen ja kolmas raskaus olikin täysin erilaiset. Oikeastaan niitä liikkeitä ei tuntunut juuri koskaan. Välillä olin huolissani, mutta kun tilanne ei muuttunut mitenkään ja neuvolassa kaikki hyvin niin huoli meni pois.

Eiköhän tuo ole vielä ihan normaalia. Sikiöllä on vielä niin paljon tilaa, että pääsee pyörimään ympäri ja saattaa potkia sitten selkään, jollon niitä liikkeitä ei tunne. Ja tosiaan tuo liikelaskenta pätee vasta loppuraskaudessa.

Eihän niitä liikkeitä tarvitsekkaan olla 24/7 ja 10joka tunti.

Sillon ku tehdään liikeseuranta niin niitä pitää saada se 10 tuntiin,mut eikait sitäkään veil noilla viikoilla aloteta.

Liikelaskentaakin suositellaan tehtäväksi vasta, kun raskausviikkoja on kasassa 30, ja mun kohdalla se ainakin oli tosiaan ihan selvä virstanpylväs. siinä vaiheessa vauvalla alkaa olla kokoa jo sen verran, että liikkeet tuntuu, oli istukka missä tahansa.

Mulla taas oli toisinpäin. Kun vauva kasvoi, kai myös etuseinämäistukka kasvoi ja mitä pidemmälle meni, sitä huonommin ne liikkeet välillä tuntui. Siis vielä silloinkin, kun lapsivettä oli normaalisti. Lopussa sitä ei enää ollut riittävästi, joten ei tuntunut enää sitäkään vähää, mutta se oli eri asia.

Sitä en tiiä, miten tässä raskaudessa käy. Nyt tuntuu vielä ihan hyvin, mutta jälleen kerran mulla on etuseinämäistukka...

Yhteistyössä