En ymmärrä kotiäitejä jotka eivät pidä kotejaan edes suht siistinä.

  • Viestiketjun aloittaja kotiäitiminäki
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
No ite ainaki koitan pysyä ton 1v perässä, tiskata välillä ehtii kun toinen ei huuda jaloksissa. Imuroida ei voi, kun toinen pelkää imuria niin paljon :( Pölyjä välillä pyyhitään yhessä ja lakastaan murusia pois. Pyykkiä tietty pestään. Lapsi kun nukkuu, nukun minäkin kun toinen on tulossa ja haluan levätä. Miehen takia en siivoamaan ala, se valittaa että laitan tiskikoneeseenki astiat väärin.
 
halipupu harmaana
Onko se kodin pitäminen siistinä yksin kotiäidin homma? Mitä jos on kaksi lasta jotka sotkevat päivät pitkät, vaikka kuinka koittaa tolkuttaa lelujen siivoamisesta yms. ja sen lisäksi on vielä mies, joka sotkee tai ei ainakaan siivoa edes omia jälkiään?? Onko järkeä koko ajan siivota toisten jälkiä? Mielestäni ei ja jokaisen kotihan saa olla juuri niin siisti tai siivoton kuin itse haluavat.
 
kotiäitiminäki
Mielenkiintoinen aihe.Mä oon törmänny usein ei jaksa,ei ehdi.ehtiminen ei mee mun jakeluun.
itse pidän kodin aina siistinä.Ja siivoon pari kertaa viikossa ja täällä on aina siistiä myös kun mies tulee töistä kotiin :)
Kuin myös minä...kuuden alle 10 vuotiaan lapsen kotiäiti. Ja lisäksi ehdin kyllä paljon muutakin ja touhuta lasten kanssa. =)

Kuitenki, kukin tavallaan. ;) Tänään kävin kylässä kaverilla ja oli taas vaihteeksi järkytys se sotku :(
 
"vieras"
Mä olen tullut siihen tulokseen, että kaikkia ei edes kiinnosta siisteys. Siis että se ei nyt vaan ole heille mikään prioriteetti kotonaoloaikana tai varmaan muulloinkaan. Itseäni taas stressaa siivoaminen huomattavasti vähemmän kuin siivottomuus, joten kaivan sen ajan ja energian jostain.
 
"Kaisa"
Sitte taas joku toinen ihmettelee et miten äidillä ei ole aikaa leikkiä lasten kanssa tai miten joku äiti ei kerkeä ulos lasten kanssa... äitejä ja koteja on erilaisia.
Mä voin sanoa rehellisesti ettei meillä aina ole siistiä, siis 2½v ja 9kk ikäinen pitävät aika hyvin siitä huolen et ku äiti siivoaa esim. keittiötä ni sillä aikaa voidaan mennä levittään wc:tä.. tokin pyrin pitämään tän talon puhtaana mut muu yleinen järjestys vaihtelee ihan päivittäin
 
Onko se kodin pitäminen siistinä yksin kotiäidin homma? Mitä jos on kaksi lasta jotka sotkevat päivät pitkät, vaikka kuinka koittaa tolkuttaa lelujen siivoamisesta yms. ja sen lisäksi on vielä mies, joka sotkee tai ei ainakaan siivoa edes omia jälkiään?? Onko järkeä koko ajan siivota toisten jälkiä? Mielestäni ei ja jokaisen kotihan saa olla juuri niin siisti tai siivoton kuin itse haluavat.
no päiväsaikaan on.Kotiäiti on kotona,Hoitaa kodin ja lapset.Meillä ainakin lapset kerää lelut kun käsketään.Jos lähetään kotoa jonnekkin leikit kerätään jne.
Oma mies ainakin siivoo omat jälkensä eikä elä kuin sika pellossa..
 
---
Me lähdetään aamusta ulkoilemaan, tulla kotiin ja syödään -> päikkäreille. Kun lapsi on päikkäreillä mä teen päivällisen valmiiksi. Kun muksu herää päikkäreiltä syö välipalaa ja lähdetään takaisin ulos.

Me tykätään viettää aikaa ulkona.
 
Itse ainakin kotiäitinä ollessa, tein ruokaa (sain aikaan sotkua), leivoin (sain aikaan sotkua), tein käsitöitä (sain aikaan sotkua), touhusin lasten kanssa (sain aikaan sotkua), pyykkäsin (sain aikaan sotkua). Niiden lisäksi hoidin puutarhaa, tein säilykkeitä, kävin marjastamassa, loin lumet, lämmitin puulämmitteisen kotimme, autoin lapsia läksyissä, vein heitä harrastuksiin, yms... Tekemistä riitti siitäkin huolimatta, että aina en kaikkea kerennytkään siivoilla.
 
metsänpeitto
Mua kiinnostaa tietää, että mikä on "suht siisti"?

Itse huomaan, että en osaa pitää meidän kotia "suht siistinä", koska olen sellainen, vähän rasittava ihminen, jolle ei oma suoritus riitä, jos se ei ole täydellinen, jota se ei koskaan ole. Mutta siis, minä yleensä koen, että meillä ei ole koskaan "tarpeeksi siistiä" mutta kun käyn kylässä tutuilla, niin näen sotkuisempia koteja. Siistimpiäkin kyllä siis :D mutta jotenkin mun on vaikea hahmottaa oman kodin kohdalla sitä, että mikä on suht siistiä ja mikä ei. Johtuen siitä että näen sen mitä en ole tehnyt, sen sijaan että näkisin sen mitä olen tehnyt.
 
En ole kotiäiti, mutta vastaan silti :D

En useinkaan jaksa, ehdi, halua tai viitsi siivota. Silti teen sen, koska on pakko. Ei saastassa voi elää.

Joka päivä n. 30 minsaa ylläpitosiivousta riittää pitämään kodin suht siistinä. Kun sen laiminlyö (kun ei muka ehdi tms) niin seuraavana päivänä on tuplasti tekemistä. Jos silloinkaan ei siivoa, on kämppä pian kuin kaaos.
 
minäminä
mua ei niin hirveesti haittaa jos on vähän epäjärjestystä ja jotain tavaroita väärillä paikoila tai vaikka lelut jäisi hujan hajan. Kunhan nyt ei ihan kaaos ole. Mutta LIKAISTA ei saa ollla.
 
Samaa oon ihmetellyt, monesti!

Tottahan tavaroita (leluja) voi olla leikkiaikaan hujan hajan, mutta ne on kerätty viidessä minuutissa. Ylläpitosiivous sillain, että koti pysyy perussiistinä, ei kuitenkaan ihan mahdottomia vaadi.
 

Yhteistyössä