Ei tämän palstan perusteella,kun lukee tota "paljonko tilillä"-ketjua.Vai eikö köyhät tuumaa ilmoittautua..Itse vähävaraisena ihmettelen kyllä..:headwall:
Niinpä, ja tarvittaessa palstalla on helppo siirtää pilkkua ja lisätä nolla tai pari.No, suurin osa mammoista lukee ne miehenkin rahat omikseen, joten onhan sitä sitten...
Niin eipä se minulta ole pois,mutta itse työttömänä ja miehellä pienet tulot. Mulle on tonnikin tosi iso raha:ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22127224:Minusta siinä ketjussa ei ollut kuin yksi, jolla oli tavallista enemmän rahaa tilillään. Mun mielestä ei ole mitenkään omituista, jos kahden työssäkäyvän aikuisen perheellä on 3000-5000 euroa säästössä. Jos aikoo lähteä perheen kanssa vaikkapa jouluksi jonnekin ulkomaille, niin tuon verran täytyy ollakin. Olihan ketjussa myös niitä, joilla tilillä/lompakossa ei ollut kuin eroja tai kymppejä. Sitäpaitsi käyttötilin tilanne varmaan riippuu vähän siitä, onko palkka tullut perjantaina vai 3 viikkoa sitten.
Sun tilanteessa tonni varmasti tuntuukin isolta rahalta Mutta on tosiaan paljon niitä lapsiperheitä, joissa molemmat vanhemmat ovat töissä keskipalkkaisissa ammateissa ja lapsia ehkä 1-2, jolloin rahaa jää hyvin säästöönkin. Ja jos vielä vastaa galluppiin palkkapäivänä ennenkuin on alkanut maksaa laskuja, niin käyttötililläkin voi olla ihan kiva summa.Niin eipä se minulta ole pois,mutta itse työttömänä ja miehellä pienet tulot. Mulle on tonnikin tosi iso raha:ashamed:
Mutta jos sä saisit esim 1800 e käteen, miehesi 2200 e käteen, teillä olisi 2 lasta, asumiskulut 1300 e, niin vielä 2700 e jäisi muuhun elämiseen. 2200 eurolla varmaan nelihenkinen perhe pärjää, jos haluaa, jolloin 500 e jää joka kuukausi säästöön. Puolessa vuodessa säästössä on 3000 e, kymmenessä kuukaudessa 5000 e. Eikä esimerkissä ole kyse edes suurituloisista.Juu mulle on....!!
5000E on noin 7500 taalaa ja mun mielesta se on liian iso maara istua vain tililla laiskana.Suomessahan on isommat menot kuin meikalaisella taalla.Hitot sitä mihkää tarvi sijottaa.