Lapsettomuushoitoa 45-vuotiaalle!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedämme työyhteisössä enemmän kuin hyvin,että hän maksaa itse hoidot. Minkään yhteiskunnan ei edes tarvitse maksaa vaihdevuosissa olevan naisen lapsettomuushoitoja.
Ja siitä kuulumisesta vielä. Siitä on sanottu ja sanottu. HÄN ei ole HILJAA vaan jauhaa päivittäin asiasta jokavälissä. Yrität puhua mistä tahansa, hän kääntää viimeistään puheen viidessä minuutissa omaan asiaansa ja kuinka seuraava pas tms. tuo varmasti onnistuneen tuloksen ym.
Meidän työyhteisön hyvinvoinnin ja hänen mielenterveytensä takia otimme yhteyden nyt työterveyshuoltoon. Asian jokapäiväisen jauhamisen on loputtava!

Peesi tälle. Ei tuota varmastikaan jaksa kuunnella. Kuten ei jaksaisi kuunnella nuoremmankaan äidin/ naisen lapsettomuusjaarituksia tai loputtomia korvatulehduskierretilityksiä :D

Lapsettomuushoidot olisi hyvä kieltää kokonaan,kaikille ei vaan suoda lasta ja silloin joko adoptoidaan tai ollaan ilman lasta. Kyllä maailmassa lapsia silti riittää vaikka kaikki ei niitä biologisesti itse saisikaan.

Samoin sairauksien hoito on useissa tapauksissa täysin luonnotonta ja keinotekoista elämän ylläpitämistä. Jos lapselle tulee paha keuhkokuume, on mielestäni keinotekoista lääkkeillä ja hoidolla parantaa lapsi, joka selkeästi on tarkoitettu kuolemaan nuorena. Asia vain pitäisi hyväksyä. Kyllä maailmassa lapsia riittää.

Lapsettomuushoidot olisi hyvä kieltää kokonaan,kaikille ei vaan suoda lasta ja silloin joko adoptoidaan tai ollaan ilman lasta. Kyllä maailmassa lapsia silti riittää vaikka kaikki ei niitä biologisesti itse saisikaan.

Ja kaikille ei suoda sitä adoptiolasta... Vinkiksi sinulle, että adoptiovapaita (eli joiden taustat on tutkittu siten luotettavasti, että eivät ole lapsikaupan uhreja/kidnapattuja, jotka ovat riittävän terveitä jne.) lapsia on huomattavasti vähemmän tällä hetkellä maailmassa kuin adoptiota odottavia vanhempia, joten adoptio ei ole mikään ratkaisu ihmisten lapsettomuusongelmaan. Toiseksi adoptiossa ei ole kyse vanhempien halusta saada lapsi, vaan perheettömän lapsen tarpeesta saada vanhemmat ja pysyvä koti. Lapsettomuushoitokeskusteluihin on sivistymätöntä vetää mukaan adoptiot.

Kun sain esikoiseni niin laitoksella tapasin naisen, joka oli 40-vuotias ja he olivat 10-vuotta olleet hoidoissa saadakseen perheenlisäystä. Lopetettuaan hoidot, tämä nainen alkoi odottamaan kaksosia, jotka syntyivät samana päivänä esikoiseni kanssa - olihan se hänelle shokki...sanoi, että juuri kun luovuttivat ettei lapsia tule ja sitten niitä tulee kerralla kaksi - "miten näitä hoidetaan" :-). Mutta onnesta soikeitahan he olivat.

on tulossa meille lahjamunasoluhoidolla ja olen todella onnellinen,että lapsen veielä saan. kolme ns. biologista lasta minulla on ja en pidä mitenkään outona että yksi on hoidoilla saatu. meitä on niin monseksi. En tiedä mitä järkeä tuossa teidän työporukan tempauksessa on, mutta mielipide teillä saa olla. Ja työterveys ei ota asiakseen tuollaista juttua, eihän ketään voi pakkohoitaa :)

Veikkaan että tämä aloitus on ihan vain ninnuliinan omasta päästä keksitty. Voitteko oikeasti kuvitella, että joku menee työterveyshoitajalle juttelemaan, ja juttelu etenee näin:
Niinaliina: Hei, olisi ongelmia työkaverin kanssa
Työterv.hoit.: Jaahas no minkälaisia
Niinaliina: No kun työkaveri jauhaa koko ajan vaan samasta asiasta
Työterv.hoit.: Ai kauheeta, ihanko totta.
Niinaliina: Joo. Vaikka kuinka yritän vaihtaa puheenaihetta, niin se vaan jatkaa.
Työterv.hoit.:No mutta onpa ikävää.
Niinaliina: No eikö oo. Eikä tuo nyt ihan tervettä voi olla, eihän?
Työterv.hoit.: No ei tuo kyllä terveeltä kuulosta...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22127329:
Ei sun tilanteesi välttämättä helpotu sillä, että työkaverisi vihdoin toteaa lapsettomuushoitonsa hyödyttömiksi. Voi nimittäin käydä kuten mun entiselle työkaverilleni, joka tuon tajuttuaan muuttui suorastaan lapsivihamieliseksi. Ei sekään ollut kivaa kuunneltavaa, kun ko ihminen jatkuvasti haukkui tuttaviensa lapsia, bussissa kohtaamiaan lapsia, työkavereitaan näiden lasten takia, suhtautui kaikkiin äiteihin kuin aivottomiin idiootteihin jne.

Tämä vaihtoehto käväisi muuten itsellänikin mielessä... että kantsisi vaan laittaa työporukan kädet kainaloita myöten ristiin että tuo nainen 45v saa lapsen :D

[QUOTE="äiti 44v";22127420]Peesi tälle. Ei tuota varmastikaan jaksa kuunnella. Kuten ei jaksaisi kuunnella nuoremmankaan äidin/ naisen lapsettomuusjaarituksia tai loputtomia korvatulehduskierretilityksiä :D[/QUOTE]

Kyllästyttää se kuunnella paska juttujakin vielä enemmän kuin esim. lapsettomuushoidoista. "Minkä väristä kakaa teidän Siljalla tuli tänä aamuna?"
"Meidän Otolla tuli ihan pienen pieni kivikova palero ja oli ihan msuta, onkohan nyt jokin vialla?"
Uskon, että te sillä puhutte juuri tällaisia ja toinen kun ei siihen voi ottaa osaa niin kertoo omia kuulumisiaan lapsettomuushoidoista.
Vähän voisitte kyllä ajatella omilla aivoillanne.

Mä olen kuitenkin puhunut tästä vasta n. puolituntia.Siitä on pitkä matkaa 8 tuntiin viitenä päivänä viikossa.
En tiedä lapsettomuushoidoista mitään muuta kuin mitä tämä mummo jauhaa. Mitäpä ongelmia mulle niistä olisi?
Jos työyhteisössä n. 20 ihmistä pitää yhtä sanotaan nyt psyykkisesti epävakaana ja pakkomielteisenä. Se yksikö on oikeassa ja me yhdeksäntoista olemme pimeitä.
Huvittavaa.

Ei sinänsä mikään mahdoton tilanne. Kyllä 19 ihmistä 20:stä voi olla pimeitä. Saahan joku lottovoitonkin ja sen todennäköisyys on sentään paljon pienempi kuin tuon mainitun tilanteen mahdollisuus.

Mä en parhaalla tahdollani tai suuresta yrityksestäni huolimatta ymmärrä miksi tämä olisi työterveyden asia!
Eikö nämä asiat oteta esille esimiehen avustuksella työpaikalla?
Ap:n toiminta kuulostaa todella tyhmältä.

[QUOTE="äiti 44v";22127523]Ei sinänsä mikään mahdoton tilanne. Kyllä 19 ihmistä 20:stä voi olla pimeitä. Saahan joku lottovoitonkin ja sen todennäköisyys on sentään paljon pienempi kuin tuon mainitun tilanteen mahdollisuus.[/QUOTE]

Työyhteisössä yksi vahva ja sujuvasainen kieroilija saa helposti 20:täkin ihmistä käännettyä jotakuta vastaan, niin halutessaan, eli ei tuo nyt sinänsä mikään mahdottomuus ole.

Onko joku sanonut,että hänelle tehdään niitä toimenpiteitä omilla munasoluilla. Katsos ne ovat jo käyttökelvottomia,olisko ollut monituumaisia....no joo monitumaisia.
Meidän henkilökunta löytyy kaikkineen valviran terhikkirekisteristä. Se siitä puoskaroinnista.
Tekee ilmiannon meistä?? oukei

No kyllä sieltä kuule löytyy yhden jos toisenkin tiedot...

Ja mitä teidän "asiantuntijuuteenne" tulee niin melkolailla on ainakin nämä gynekologiset perusasiat teidän "asiantuntijajoukollenne" käsittämättömiä.

Että jos siis LUOVUTUSSOLUILLA hoitoja tehdään niin ihmettelenpä TODELLA mihin perustat väitteesi ettei työkaverillasi ole enää mitään mahdollisuuksia raskautua!? HYVÄT MAHIKSETHAN HÄNELLÄ ON! Toivottavasti vaan jatkaa hoitojaan!!!

Vaan nyt minä poistun laittamaan kolmelle kullanmurulleni ruokaa. Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta!

No tämä nyt yhdessä tämän jo sinänsä naurettavan ketjun kanssa varmisti että meitä kusetettiin. :(

Mutta hyvä oli keskustelu joskin provo oli koko ketju.

Minä puolestani lähden kullanmurujeni kanssa nyt hakemaan töistä kotiin kullanmurujeni siittäjää.

Ai, kun en aikaisemmin tajunnut!!!

Munkin pitäisi tehdä TYÖTERVEYDENHUOLTOON valitus yhdstä tyypistä, jonka jutut on aina niin ärsyttäviä ja rasittavia. Aina paasaa samasta asiasta jokaiselle ja monesti sanoo saman asian päivittäin viiteen kertaankin.

[QUOTE="No niin";22127472]Onnea vain sinulle kolmesta lapsestasi. Nauti siitä arjesta, jota arvostelemasi työkaverikin vain haluaisi elää ja pyrkii saavuttamaan.[/QUOTE]

:kiss:

[QUOTE="Just";22127698]Luovutusmunasoluja ei kyllä tasan varmasti saa hoitoihin joissa ei ole mitään toivoa. Niitä saa muutenkin jonottaa ihan tarpeeksi vaikka ois kuinka nuori.[/QUOTE]

Ole mitään toivoa? Mistä sen tietää,että toivo on menetetty?

Olen kanssasi samoilla linjoilla. Lapsettomuushoidot ovat luonnottomia, kuten ovat myös esim. kaikki rokotukset ja esim. silmälasien käyttö. Jos ei kerran oma terveys ole siinä kunnossa, että edes näkisi kunnolla, niin luonnotonta se on jotain lasinkappaleita tunkea päähänsä. Kaikkein luonnottominta mielestäni on kuitenkin syövän ym. parantumattomien tautien hoitaminen. Luoja tai luonto tai mikä tahansa on selvästi halunnut, että kyseinen ihminen sairastuu, joten luonnotonta sitä on hoitamaan lähteä.

No en vertaisi SAIRAUKSIEN hoitoa vapaaehtoisiin lapsettomuushoitoihin. Mä ainakin kokeilisin kaikki luonnolliset keinot lapsen saamiiseen ensin ja jos ei onnistuisi adoptoisin.

Yhteistyössä