Lapsettomuushoitoa 45-vuotiaalle!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Juu";22127205]Oletteko ottaneet työterveyteen yhteyttä myös muista henkilöistä jotka puhuvat päivittäin omista asioistaan tai perhe-elämästään, vai koskeeko se vain tätä yhtä?[/QUOTE]

Yhdestä alkoholistista olemme ottaneet yhteyttä. Ei suostunut hoitoon sai sitten potkut....
Mietipä asiaa hetki. Et pysty puhumaan mistään muusta tämän ihmisen läsnäollessa kuin hänen hoidoistaan ym. niin kappas meidän työyhteisössä ei ole tälläisiä yksilöitä enempää, joten kyllä tämä on toinen ainutkertainen yhteydenotto työterveyteen.

Lapsettomuushoidot ovat luonnottomia, oli kyseessä sitten 25 v tai 45 v nainen.

Mutta joo, surullista ja säälittävää on lähinnä sinun ja työkavereidesi asenne ja touhu. Uskomatonta :(

Olen kanssasi samoilla linjoilla. Lapsettomuushoidot ovat luonnottomia, kuten ovat myös esim. kaikki rokotukset ja esim. silmälasien käyttö. Jos ei kerran oma terveys ole siinä kunnossa, että edes näkisi kunnolla, niin luonnotonta se on jotain lasinkappaleita tunkea päähänsä. Kaikkein luonnottominta mielestäni on kuitenkin syövän ym. parantumattomien tautien hoitaminen. Luoja tai luonto tai mikä tahansa on selvästi halunnut, että kyseinen ihminen sairastuu, joten luonnotonta sitä on hoitamaan lähteä.

[QUOTE="Jep";22127223]Kuules rakkaani, vaihdevuosi-iässä oleville ei tehdä hoitoja. Jos tälle naiselle niitä tehdään, hän ei ole vaihdevuosi-iässä.[/QUOTE]

Kuules ystäväiseni. Hänellä on ollut lyhentynyttä kiertoa ja kuumia aaltoja noin 5v. Tsekkaapa aikasi kuluksi menopaussin oireita. Hän on ihan itse sanonut,että lääkäri on sanonut hänen olevan menopaussivaiheessa.

[QUOTE="vieras";22127106]Parempihan olisi että kyseinen 45v. nainen saisi apua myös työterveyden kautta. Todennäköisesti nainen on liian vanha saamaan lapsia, ja tarvitsee ehkä apua päästämään haaveistaan irti... Se nainen tarvii ennemmin apua kuin sääliä, ja apuahan työkaverit ovat järjestämässä.[/QUOTE]

No onhan tuolla naisella hoitosuhde lääkäriinsä, ei hän työkavereiden avun varassa mahda olla. Ja on naisella aviomieskin joka spermaansa lapsettomuushoitoihin luovuttaa vaimolleen. Miksi ap ja kumppanit eivät ole jo järjestäneet onnetonta aviomiestäkin hoitoon!?

Yhdestä alkoholistista olemme ottaneet yhteyttä. Ei suostunut hoitoon sai sitten potkut....
Mietipä asiaa hetki. Et pysty puhumaan mistään muusta tämän ihmisen läsnäollessa kuin hänen hoidoistaan ym. niin kappas meidän työyhteisössä ei ole tälläisiä yksilöitä enempää, joten kyllä tämä on toinen ainutkertainen yhteydenotto työterveyteen.

Eikö sun sosiaaliset taidot todellakaan riitä esimerkiksi puheenaiheen vaihtamiseen?

Oletko esimiehellesi ilmoittanut ettei tämä henkilö tee töitä, vaan ainoastaan pakottaa sut puhumaan hoidoista?

[QUOTE="vieras";22127002]lapsettomuushoidot pitäisi kieltää yli 35-vuotiailta.[/QUOTE]

Yleensäkin lisääntyminen pitäisi laittaa luvanvaraiseksi. Tälläkin palstalla hilluu mammoja, jotka vaikuttavat niin yksinkertaisilta, typeriltä ja ahdasmielisiltä, että kaikkien kannalta olisi parasta huostaanottaa heidän lapsensa. Kauhea ajatella, että kaiken maailman hullut oikeasti saavat kasvattaa lapsia, vaikka oma älykkyys on saappaan luokkaa.

[QUOTE="äiti 44v";22127246]No onhan tuolla naisella hoitosuhde lääkäriinsä, ei hän työkavereiden avun varassa mahda olla. Ja on naisella aviomieskin joka spermaansa lapsettomuushoitoihin luovuttaa vaimolleen. Miksi ap ja kumppanit eivät ole jo järjestäneet onnetonta aviomiestäkin hoitoon!?[/QUOTE]

Meidän ei tarvitse kuunnella aviomiehen (joka on yrittänyt kolme vuotta saada vaimonsa luopumaan vauva pakkomielteestään) puhetta 8 t päivässä, viitenä päivänä viikossa. Lisäksi aviomiehellä on muutakin puheenaiheita kuin lapsettomuushoidot tai oikeastaan kumma kyllä, tavatessamme hän ei ole koskaan edes puhunut niistä.

Haloo ap, ei se kuulu sulle ja sun työkavereilles kauan tämän henkilö haluaa jatkaa noita hoitoja. päättäköön itse mihin rahansa laittaa. Kuulostaa siltä, että hänestä tulee varmaan parempi äiti kuin sinusta ja kavereistasi huolimatta hänen iästään. Juttelee ihmiset hölmömmistäkin asioista kuin lapsettomuushoidoista, joten onko se niin vaikea jättää asia sikseen. Täytyy teidän elämä olla aika tyhjää täynnä, jos täytyy tolla lailla puuttua toisen elämään. Jokaisen täytyy itse käydä toi lapsi/lapsettomuus asia loppuun, jotta asian saa tuotettua itselleen päätökseen. Vaan asianomainen saa päättä, että missä menee raja ja mihin lopettaa hoidot ja sen osaa sitten itse hyväksyä. HYI TEITÄ, TODELLAKIN!!! Tän on oltava provo.

Meidän ei tarvitse kuunnella aviomiehen (joka on yrittänyt kolme vuotta saada vaimonsa luopumaan vauva pakkomielteestään) puhetta 8 t päivässä, viitenä päivänä viikossa. Lisäksi aviomiehellä on muutakin puheenaiheita kuin lapsettomuushoidot tai oikeastaan kumma kyllä, tavatessamme hän ei ole koskaan edes puhunut niistä.

Oooh! Mikä ylläri, ettei miehet juttele tällaisista asioista! :O

Kyllä on taas kivaa porukkaa Niinaliina ja työkaverit sekä myös täällä palstalla. Joskus kannattaisi teidän nuorina, helposti, haluamaanne aikaan, sopivan miehen kanssa lapsenne saaneiden mennä käymään lapsettomien palstoilla. Oikeasti pyrkiä kokemaan se joka kuukautinen toive, ne hormonihoitojen aiheuttamat oireet ja mielialan vaihtelut, kuukausittaiset pettymykset, se valtavan iso aukko sisimmässä jonka lapsettomuus aiheuttaa. Itse en lapsen saaneenakaan kykene milloinkaan unohtamaan aikaa, jolloin olin lapseton ja nuo tuskalliset kuukaudet kalenterissa/vuodet kalenterissa vain kuluivat. Omalla työpaikallani olen onnekseni saanut työkavereiltani niin vaikeina kuin onnellisina aikoina tukea ja ymmärrystä. Ja kyllä minun työpaikalta löytyy sekä päälle kakskymppisinä että 44-vuotiaana äidiksi tulleita ihmisiä eikä näissä kyllä mitään eroa olla täällä tehty.

Juu ei se ole minulta tai työkavereilta pois vaikka hän käykin lapsettomuushoidoissa, mutta työpaikallamme pitäisi pystyä puhumaan muutakin kuin jauhaa mummoikäisen lapsensaantiasioista. Me yritämme olla hienotunteisia, ei puhuta omista lapsistamme ym. tämä yksi se jauhaa vaan samaa rataa vuodesta toiseen. Niin ikävää kuin se onkin varmasti lapsettomuudesta kärsiä, en ymmärrä mikä velvollisuus meidän työyhteisön on kärsiä tästä psyykkiseksi sairaudeksi muuttuneesta pakkomielteestä.

Valitat, että sinua kyllästyttää työkaverisi lapsettomuushoidoista, mutta sitten tulet tänne palstalle ihan asian ulkopuolisillekin asiasta vielä huutelemaan. Kuulostaa siltä, että sinulla on itselläsi on ongelmia suhteessa lapsettomuushoitoihin, ja siksi haluat leimata tuon työkaverisi vähän "pimeäksi" niin työpaikallasi kuin täälläkin.

(Hmm, luonnollisuuteen tai luonnottomuuteen on vaikia ottaa kantaa, kun niin monia kuitsakin "luonnottomia" hoitokeinoja on olemassa. Ainoa, aika iso ero on tosin se, että lapsettomuushoidoissa on kyse uuden elämän aikaansaamisesta.)

Mielestäni, jos työntekijä tosiaan aiheuttaa työilmapiirin heikkenemistä tms, niin se on hyvä, että asiaan puututaan. Mutta sitä, onko asia tuossa iässä jne luonnollista, ei ehkä ole hyvä kritisoida tuossa tilenteessa. Yhtä hyvin joku 25+ voisi pilata työilmapiiriä samalla aiheella.

Toivon siis, että tässä oli kyse työilmapiirin parantamisesta, eikä "maailmanparantamisesta" toisesta paskaa puhuen selän takana.

Mies ei oo ikinä sulle puhunu aiheesta mutta tiedät hänen mielipiteensä? Käykö se mieskin siellä työpaikalla paasaamassa hoidoista vai mistäs hänen mielipiteensä tiedät?

Ensi kerralla kun mies tulee sinne työpaikalle valittamaan kuinka on jo 3 vuotta koittanu saada vaimonsa lopettaan hoidot, niin voisit antaa vaikka pienen vinkin mitä mies voi tehdä sen eteen ettei hänen soluillaan hoitoja jatketa.

Miksi et ole teidän esimiehelle sanonut että nainen käyttää 8 h päivässä jutteluun?

Kuules ystäväiseni. Hänellä on ollut lyhentynyttä kiertoa ja kuumia aaltoja noin 5v. Tsekkaapa aikasi kuluksi menopaussin oireita. Hän on ihan itse sanonut,että lääkäri on sanonut hänen olevan menopaussivaiheessa.

No jos hänen munasarjansa edelleen hoidoilla tuottavat OMIA munasoluja niin ei hän missään menopaussissa ole. Ei voi olla. Ihan sama mitä teille on horissut. Mutta ei ole mikäli munasoluja vielä saadaan irti.

Ja munasolujahan hänestä irtoaa mikäli vielä hoitoja tehdään. Niitä ei nimittäin varmasti tehdä mikäli follikkelit eivät enää kypsy.

Sensijaan luovutusmunasoluilla hänet kyllä saadaan raskaaksi eikä tee edes tiukkaa. Luovutusmunasoluilla saadaan nykyään vaikka 90-vuotias raskaaksi. Ikääntyneellä naisella ongelma on nimenomaan saada kunnollisia munasoluja mutta jos niitä saadaan vaikkapa nuoremmalta munasoluluovuttajalta niin kyllä ne saadaan vanhankin naisen kohdussa kasvamaan. Lätkitään vain sopivat coctailit asiaankuuluvia hormoneja kehiin niin homma on siinä.

Että jospa jättäisitte työporukalla nyt ne puoskaroinnit sikseen? Kun teidän sakissa ilmeisesti suht harvalla on lääkärinoikeuksiakaan niin alkaa mennä laittomuuden puolelle. Kohta joku tekee ilmiannon teistä.

[QUOTE="Jee";22127287]Kyllä on taas kivaa porukkaa Niinaliina ja työkaverit sekä myös täällä palstalla. Joskus kannattaisi teidän nuorina, helposti, haluamaanne aikaan, sopivan miehen kanssa lapsenne saaneiden mennä käymään lapsettomien palstoilla. Oikeasti pyrkiä kokemaan se joka kuukautinen toive, ne hormonihoitojen aiheuttamat oireet ja mielialan vaihtelut, kuukausittaiset pettymykset, se valtavan iso aukko sisimmässä jonka lapsettomuus aiheuttaa. Itse en lapsen saaneenakaan kykene milloinkaan unohtamaan aikaa, jolloin olin lapseton ja nuo tuskalliset kuukaudet kalenterissa/vuodet kalenterissa vain kuluivat. Omalla työpaikallani olen onnekseni saanut työkavereiltani niin vaikeina kuin onnellisina aikoina tukea ja ymmärrystä. Ja kyllä minun työpaikalta löytyy sekä päälle kakskymppisinä että 44-vuotiaana äidiksi tulleita ihmisiä eikä näissä kyllä mitään eroa olla täällä tehty.[/QUOTE]

Monet ovat täällä ilmeisesti sitä mieltä, että jos lapsia ei luonnollisesti tule, niin niitä ei pitäisi lapsettomuushoidoissa hankkia, vaan siirtyä elämässä eteenpäin ja keskittyä muuhun. Itse olen eri mieltä, vaikken lapsettomuutta tai lapsellisuutta ole kokenutkaan. Mutta tuo ensinmainittu lie helpommin sanottu kuin tehty, jopa näiltä kritisoijilta itseltään.

Yrittänyt saada vaimonsa luopumaan? Jospa se onkin aviomiehen tehtävä eikä työkavereiden?

(Hmm, luonnollisuuteen tai luonnottomuuteen on vaikia ottaa kantaa, kun niin monia kuitsakin "luonnottomia" hoitokeinoja on olemassa. Ainoa, aika iso ero on tosin se, että lapsettomuushoidoissa on kyse uuden elämän aikaansaamisesta.)

Mielestäni, jos työntekijä tosiaan aiheuttaa työilmapiirin heikkenemistä tms, niin se on hyvä, että asiaan puututaan. Mutta sitä, onko asia tuossa iässä jne luonnollista, ei ehkä ole hyvä kritisoida tuossa tilenteessa. Yhtä hyvin joku 25+ voisi pilata työilmapiiriä samalla aiheella.

Toivon siis, että tässä oli kyse työilmapiirin parantamisesta, eikä "maailmanparantamisesta" toisesta paskaa puhuen selän takana.

Mimoosa kirjoittaa asiaa. Siinäkin tapauksessa ensin olisi kuulunut puhua asiasta tämän työkaverin kanssa. Jos se ei auta, sellaisen henkilön, joka näistä asioista työpaikalla on "vastuussa". Jos sellaista ei ole, seuraava on pomo. Ihan ekana ei mennä lääkärille puhumaan työkaverin vaivoista, joista lääkäri jo itsekin tietää.

Ei sun tilanteesi välttämättä helpotu sillä, että työkaverisi vihdoin toteaa lapsettomuushoitonsa hyödyttömiksi. Voi nimittäin käydä kuten mun entiselle työkaverilleni, joka tuon tajuttuaan muuttui suorastaan lapsivihamieliseksi. Ei sekään ollut kivaa kuunneltavaa, kun ko ihminen jatkuvasti haukkui tuttaviensa lapsia, bussissa kohtaamiaan lapsia, työkavereitaan näiden lasten takia, suhtautui kaikkiin äiteihin kuin aivottomiin idiootteihin jne.

Valitat, että sinua kyllästyttää työkaverisi lapsettomuushoidoista, mutta sitten tulet tänne palstalle ihan asian ulkopuolisillekin asiasta vielä huutelemaan. Kuulostaa siltä, että sinulla on itselläsi on ongelmia suhteessa lapsettomuushoitoihin, ja siksi haluat leimata tuon työkaverisi vähän "pimeäksi" niin työpaikallasi kuin täälläkin.

Mä olen kuitenkin puhunut tästä vasta n. puolituntia.Siitä on pitkä matkaa 8 tuntiin viitenä päivänä viikossa.
En tiedä lapsettomuushoidoista mitään muuta kuin mitä tämä mummo jauhaa. Mitäpä ongelmia mulle niistä olisi?
Jos työyhteisössä n. 20 ihmistä pitää yhtä sanotaan nyt psyykkisesti epävakaana ja pakkomielteisenä. Se yksikö on oikeassa ja me yhdeksäntoista olemme pimeitä.
Huvittavaa.

Kuulepas nyt pieni tytyöntyllerö! Sinun kannattaisi joskus tarkkailla omia puuhiasi, onko kaikki sellaista minkä muut hyväksyvät? Haluaisitko että sinut tuomitaan samalla tavalla kuin sinä tuomitset muut hyvinkin herkästi?

45-vuotias nainen ei ole mummoiässä? Itse tunnen hyvin harvoja alle 50 v. mummoja.

Onko sinun pieneen päähäsi mahtunut, että tämä nainen voi käyttää lahjamunasoluhoitoja, jolloin voi aivan hyvin raskautua vielä 45-vuotiaanakin?

Eilen tuli FST 21.50 mainio ohjelma Manhattanin esikoulurumbasta (3-vuotiaat), siinä oli yksi nainen haastateltavana, joka oli 57-vuotiaana saanut kaksoset! Hui kauhistus!!!! Ei sellaista saa tehdä, ainakaan ilman ap:n lupaa. Kuule pipopää, se nainen oli onnellinen ja vielä sinkku. Lapsetkin voivat hyvin. Siinäpä sinulle loppupäiväksi kauhisteltavaa.

Miksi lapsettomuushoidot ovat sinulle ongelma ap?

Ja kuten tuolla jo mainitsin, työkaverillasi ei voi olla menopaussia vielä kerta hänelle hoitoja tehdään.

[QUOTE="äiti 44v";22127311]No jos hänen munasarjansa edelleen hoidoilla tuottavat OMIA munasoluja niin ei hän missään menopaussissa ole. Ei voi olla. Ihan sama mitä teille on horissut. Mutta ei ole mikäli munasoluja vielä saadaan irti.

Ja munasolujahan hänestä irtoaa mikäli vielä hoitoja tehdään. Niitä ei nimittäin varmasti tehdä mikäli follikkelit eivät enää kypsy.

Sensijaan luovutusmunasoluilla hänet kyllä saadaan raskaaksi eikä tee edes tiukkaa. Luovutusmunasoluilla saadaan nykyään vaikka 90-vuotias raskaaksi. Ikääntyneellä naisella ongelma on nimenomaan saada kunnollisia munasoluja mutta jos niitä saadaan vaikkapa nuoremmalta munasoluluovuttajalta niin kyllä ne saadaan vanhankin naisen kohdussa kasvamaan. Lätkitään vain sopivat coctailit asiaankuuluvia hormoneja kehiin niin homma on siinä.

Että jospa jättäisitte työporukalla nyt ne puoskaroinnit sikseen? Kun teidän sakissa ilmeisesti suht harvalla on lääkärinoikeuksiakaan niin alkaa mennä laittomuuden puolelle. Kohta joku tekee ilmiannon teistä.[/QUOTE]

Onko joku sanonut,että hänelle tehdään niitä toimenpiteitä omilla munasoluilla. Katsos ne ovat jo käyttökelvottomia,olisko ollut monituumaisia....no joo monitumaisia.
Meidän henkilökunta löytyy kaikkineen valviran terhikkirekisteristä. Se siitä puoskaroinnista.
Tekee ilmiannon meistä?? oukei

[QUOTE="äiti 44v";22127361]Miksi lapsettomuushoidot ovat sinulle ongelma ap?

Ja kuten tuolla jo mainitsin, työkaverillasi ei voi olla menopaussia vielä kerta hänelle hoitoja tehdään.[/QUOTE]

Voi luoja. Ei lapsettomuushoidot ole minulle ongelma vaan sen yhden ihmisen jankutus,jankutus,jankutus....se on ongelma aika monelle ihmiselle ja siitä on tultava loppu meidän työyhteisössä.

Lapsettomuushoidot olisi hyvä kieltää kokonaan,kaikille ei vaan suoda lasta ja silloin joko adoptoidaan tai ollaan ilman lasta. Kyllä maailmassa lapsia silti riittää vaikka kaikki ei niitä biologisesti itse saisikaan.

Yhteistyössä