Alkuperäinen kirjoittaja tä?;22114656:Ei kädessä voi olla veritulppaa :O
Keuhkoveritulppakin on aina lähtöisin jaloista, josta se sitten nousee verenkierron mukana sydämeen ja keuhkoihinkin jos sinne saakka pääsee. Mutta ei ne käsiin mene.
Mutta eikö siitä seuraisi raajan infarktaatio? Tai mitä lieneekään suomeksi ja tila etenisi pahaksi paljon nopeammin, ainakin, että 24 tunnissa sen huomaisi jo selvästi?Itse asiassa voi olla. Se on silloin vain epänormaalissa paikassa ja pitäsi tutkia.
Ja tieto löytyy terveyskirjaston sivuilta. Kävin kaivamassa siis lisää tietoa asiasta.
Siitä ei löytynyt vielä mun silmiin tietoa. Eli oletan että mulla ei ole veritulppaa kuitenkaan.Mutta eikö siitä seuraisi raajan infarktaatio? Tai mitä lieneekään suomeksi ja tila etenisi pahaksi paljon nopeammin, ainakin, että 24 tunnissa sen huomaisi jo selvästi?
Limb infarction - Wikipedia, the free encyclopediaSiitä ei löytynyt vielä mun silmiin tietoa. Eli oletan että mulla ei ole veritulppaa kuitenkaan.
Tosin ei varmaan olisi paha asia , jos mä siellä lääkärillä kävisin. Kun tää käsi on siitä verisuonen kohdalta kipeä edelleen.
Kyllä voi olla, appiukollakin oli.. Kädessä oleva tulppa on se joka siirtyy ajan mittaan sydämmeen jos ei huomata :/Itse asiassa voi olla. Se on silloin vain epänormaalissa paikassa ja pitäsi tutkia.
Ja tieto löytyy terveyskirjaston sivuilta. Kävin kaivamassa siis lisää tietoa asiasta.
Mun kaverillaki oli useempi veritulppa kädessä. Käsivarsi oli tosi turvonnu ja kipeä. Tais päästä vielä lehteenkin siitä. Olikohan vielä alle 18v tuolloin.Kyllä voi olla, appiukollakin oli.. Kädessä oleva tulppa on se joka siirtyy ajan mittaan sydämmeen jos ei huomata :/
Itsellä oli jalassa veritulppa, jalka meni kivikovaks ja sinertäväksi....
Mun kaverillaki oli useempi veritulppa kädessä. Käsivarsi oli tosi turvonnu ja kipeä. Tais päästä vielä lehteenkin siitä. Olikohan vielä alle 18v tuolloin.