Veritulpan oireet?

Tietäskö joku veritulpan oireista?
Ja miten se näkyy, jos näkyy elimistössä?

Miten sen huomaa, vai huomaako sitä etukäteen?

Ja en nyt just jaksa kaivaa guuggelistä tietoa, myöhemmin ehkä sitten :ashamed:
 
Non compos mentis
Kaverilla keuhkoissa aiheutti vaikeaa hengitystä, väsynyttä oloa. Jaloissa olen törmännyt tapaukseen, että pohje oli useamman sentin paksumpi kuin toinen, kipeä ja tunnottoman tuntuinen. Ekassa tapauksessa henkilö oli vastasynnyttänyt, eikä ollut eka, eikä toka lapsi kyseessä. Toisessa keississä henkilö ollut vuoteenomana jonkin aikaa ennen tulppaa.
 
Kiitos Ncm.
Kun mä en ole varma , onko mun oireet kädessä veritulpan vai jostain muusta.
Mutta verisuoni on noussut näkyviin suht pitkältä matkalta, paikassa missä se ei normaalisti näy. Ja se kohta on kipeä.

Ja täällä to lääkärin ajan saaminen on hiukan onnenkauppaa..... jopa työterveyteen
 
tä?
Ei kädessä voi olla veritulppaa :O
Keuhkoveritulppakin on aina lähtöisin jaloista, josta se sitten nousee verenkierron mukana sydämeen ja keuhkoihinkin jos sinne saakka pääsee. Mutta ei ne käsiin mene.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tä?;22114656:
Ei kädessä voi olla veritulppaa :O
Keuhkoveritulppakin on aina lähtöisin jaloista, josta se sitten nousee verenkierron mukana sydämeen ja keuhkoihinkin jos sinne saakka pääsee. Mutta ei ne käsiin mene.

Itse asiassa voi olla. Se on silloin vain epänormaalissa paikassa ja pitäsi tutkia.
Ja tieto löytyy terveyskirjaston sivuilta. Kävin kaivamassa siis lisää tietoa asiasta.
 
Non compos mentis
Itse asiassa voi olla. Se on silloin vain epänormaalissa paikassa ja pitäsi tutkia.
Ja tieto löytyy terveyskirjaston sivuilta. Kävin kaivamassa siis lisää tietoa asiasta.
Mutta eikö siitä seuraisi raajan infarktaatio? Tai mitä lieneekään suomeksi ja tila etenisi pahaksi paljon nopeammin, ainakin, että 24 tunnissa sen huomaisi jo selvästi?
 
Mutta eikö siitä seuraisi raajan infarktaatio? Tai mitä lieneekään suomeksi ja tila etenisi pahaksi paljon nopeammin, ainakin, että 24 tunnissa sen huomaisi jo selvästi?
Siitä ei löytynyt vielä mun silmiin tietoa. Eli oletan että mulla ei ole veritulppaa kuitenkaan.

Tosin ei varmaan olisi paha asia , jos mä siellä lääkärillä kävisin. Kun tää käsi on siitä verisuonen kohdalta kipeä edelleen.
 
Non compos mentis
Siitä ei löytynyt vielä mun silmiin tietoa. Eli oletan että mulla ei ole veritulppaa kuitenkaan.

Tosin ei varmaan olisi paha asia , jos mä siellä lääkärillä kävisin. Kun tää käsi on siitä verisuonen kohdalta kipeä edelleen.
Limb infarction - Wikipedia, the free encyclopedia

Tuossa noita oireitakin, näyttäisi 40% raajan infarktaatiosta johtuvan tulpasta.

Tosin mulla moni noista oireista esiintyy esim. pohkeessa yöllisen suonenvedon jälkeen.
 
Itse asiassa voi olla. Se on silloin vain epänormaalissa paikassa ja pitäsi tutkia.
Ja tieto löytyy terveyskirjaston sivuilta. Kävin kaivamassa siis lisää tietoa asiasta.
Kyllä voi olla, appiukollakin oli.. Kädessä oleva tulppa on se joka siirtyy ajan mittaan sydämmeen jos ei huomata :/

Itsellä oli jalassa veritulppa, jalka meni kivikovaks ja sinertäväksi....
 
tulpatonkai
Mulla rupes sykkivästi särkemään oikeaa kättä suunnilleen ranteen kohtalta (tuolta ulkoreunasta tavallaan). Toi käsi on myös tosi pitkään menny kylmäks esim tässä läppärillä ollessa (vaikka ikkuna on toisen käden puolella eikä siinä kädessä oo niin pahaa kylmenemistä). Onkohan mulla veritulppa? :eek: ´Ja jos on, niin nouseeko toi kipualue sen veritulpan myötä? Eli toisinsanoen jos tuo kipu rupeaa siirtymään niin sitten kyseessä vissiin on tulppa joka liikkuu? :eek:
 
vierailija
Kyllä voi olla, appiukollakin oli.. Kädessä oleva tulppa on se joka siirtyy ajan mittaan sydämmeen jos ei huomata :/

Itsellä oli jalassa veritulppa, jalka meni kivikovaks ja sinertäväksi....
Mun kaverillaki oli useempi veritulppa kädessä. Käsivarsi oli tosi turvonnu ja kipeä. Tais päästä vielä lehteenkin siitä. Olikohan vielä alle 18v tuolloin.
 
vierailija
mun oikee käsi on ollu jo pariviikkoo turvonnu ja nyt se on jo aivan sininen ja jotkut sormet kangistunu ja käsivarressa ranteen ja kyynerpään välissä noin kahden sormen levynen vihreen sinertävä aivan kun mustelma.... mikä se voisi olla pitääkö olla huolissaan?
 

Yhteistyössä