Kaverin käytös kummastuttaa/suututtaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä yhteinen kaveri joka menetti äskettäin vauvan.
Soitin tälle toiselle kaverille ja kysyin että miten muistetaan tuota menetyksen kokenutta kaveria.
Sovittiin että haen kukkia ja vien ne perille. Tuli sitte puhetta päivästä. Kaverin mielestä olis ollu ok hakea kukat viikonloppuna kukkakaupan itsepalvelusta. Sanoin että en tosiaankaan aio sieltä niitä hakea.

No sain vietyä kukat ja lisäksi hain kaupasta pullaa ja suklaata plus muille lapsille lukemista.
Korttiin laitoin sitte oman ja kaverin nimen.
Soitin sit kaverille et kävin viemässä kukat. Kysy vaan et millasia veit ja paljonko makso. Ei kuunnellu yhtään kun yritin jotain kertoa siitä kaverilla käynnistä. Enkä edes noista muista viemisistä saanu sanottua kun kaveri puhu vaan omista asioistaan.
En tiedä aikooko käydä edes katsomassa. Ja kuitenkin nuo 2 olleet enemmän tekemisissä mitä minä heidän kanssaan.

Itelle tuli "hyvä" mieli käynnistä. Tunsi että kaveri oli juttuseuraa vailla ym. Ja aion pitää edelleen yhteyttä.

Kaikki eivät osaa suhtautua tuollaisiin juttuihin. Ehkä kaverisi käytös johtuu siitä. Tai sit se vaan on pirun itsekäs.

En minäkään tiedä miten näissä tilanteissa toimitaan. Kuitenki yrittää ees vähän ajatella toista. Ite ainakin on tosi surullinen toisen puolesta.
Ja kuitenkin tuo kaveri jonka kans kukat hommattiin on itse kokenut keskenmenon niin pitäis ainakin vähän edes laidasta ymmärtää miltä toisesta tuntuu. Mutta ilmeisesti ei

Ja kuitenkin tuo kaveri jonka kans kukat hommattiin on itse kokenut keskenmenon niin pitäis ainakin vähän edes laidasta ymmärtää miltä toisesta tuntuu. Mutta ilmeisesti ei

Tai just siks ei pysty olemaan tunnetasolla tukena, koska asia on itselle liian kipeä. Haluaa kuitenkin yrittää parhaansa mukaan muistaa, eli olla mukana kukkien hankinnassa. Tunnetuki, keskustelu jne. voi olla liian arkoja paikkoja.

Ehkä kaveri tekee jo nyt parhaansa. Pitäisköhän sun syyllistämisen sijaan (vaikket kai kaverille itselleen oo sanonut mitään pahasti) kysyä, mitä tunteita tää herättää hänessä?

No ehkä tää sun kaveri ajattelee, ettei halua puhua yhteisestä ystävästänne "selän takana" vaan haluaa itse kuulla hänen kuulumisiaan ja käydä kylässä. Tai sitten ei hän vaan osaa suhtautua asiaan, eihän ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa huomioida menetyksen kokenutta, tai "ajatella häntä edes vähän". Ehkäpä kaveriasi vaivaa edelleen myös oma keskenmenokokemuksensa, ja hänen on siksi vaikeaa olla läsnä vauvansa menettäneelle ystävälle?

No ehkä tää sun kaveri ajattelee, ettei halua puhua yhteisestä ystävästänne "selän takana" vaan haluaa itse kuulla hänen kuulumisiaan ja käydä kylässä. Tai sitten ei hän vaan osaa suhtautua asiaan, eihän ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa huomioida menetyksen kokenutta, tai "ajatella häntä edes vähän". Ehkäpä kaveriasi vaivaa edelleen myös oma keskenmenokokemuksensa, ja hänen on siksi vaikeaa olla läsnä vauvansa menettäneelle ystävälle?

Kun soitin ja kysyin että muistetaanko yhdessä vai erikseen. Niin eka kommentti oli että en tiiä tarviiko sinne mitään viiä. Sitte ku sanoin et ajattelin ainakin niitä kukkia viedä niin sit sano että voi maksaa puolet ja et laittaa hänenki nimi korttiin.
Keskenmenosta on jo aikaa mutta en tiedä sitte onko se syynä ettei osaa käsitellä tilannetta. Kommentit oli vaan aika tylyn kuuloisia. Ja ei ainakaan minulle maininnut että olisi menossa käymään. Ja eihän tuo minulle edes kuulu.
Vähän jäi harmittamaan että laitoin hänenkin nimen korttiin.

[QUOTE="pulla";22121768]Siis menettikö jo syntyneen vauvan vai saiko keskenmenon? Jos kyseessä keskenmeno, niin minusta ei kukat ym. materialla muistamiset ole tarpeellisia.[/QUOTE]

Sorry kun meni vähän ohi aiheen. Tuli vaan mieleen...

Kun soitin ja kysyin että muistetaanko yhdessä vai erikseen. Niin eka kommentti oli että en tiiä tarviiko sinne mitään viiä. Sitte ku sanoin et ajattelin ainakin niitä kukkia viedä niin sit sano että voi maksaa puolet ja et laittaa hänenki nimi korttiin.
Keskenmenosta on jo aikaa mutta en tiedä sitte onko se syynä ettei osaa käsitellä tilannetta. Kommentit oli vaan aika tylyn kuuloisia. Ja ei ainakaan minulle maininnut että olisi menossa käymään. Ja eihän tuo minulle edes kuulu.
Vähän jäi harmittamaan että laitoin hänenkin nimen korttiin.

No en mä oikein ymmärrä, miksi se sinua haittaa, että hänen nimensä on siinä kortissa?Sen vielä ymmärtäisin, että jos hän olisi yhteiselle ystävällenne laukonut tylyjä tai törkeitä sanoja, että olisit siitä loukkaantunut, mutta mun nähdäkseni hän ei ole tehnyt mitään pahaa. Hän on kenties hiukan ajattelematon tai huonosti käyttäytyvä, tai ei sanoittaa tunteitaan ja ajatuksiaan. Mutta ei hän mielestäni mitään suorastaan pahaa ole tehnyt.

[QUOTE="pulla";22121768]Siis menettikö jo syntyneen vauvan vai saiko keskenmenon? Jos kyseessä keskenmeno, niin minusta ei kukat ym. materialla muistamiset ole tarpeellisia.[/QUOTE]

Vauva kuoli synbnytyksessä. Liian vähän viikkoja että olis selvinnyt. Mutta siis ei todellakaan enää keskenmeno.

Yhteistyössä