Meni hermot kaverin fb päivitykseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsensa joutu sairaalaan ja miehensä oli reissussa. Kotiin jäi lapset 10 v ylöspäin. Vanhin 17v. Tuntu etteivät mitenkään pärjää keskenään.

Lupasin että meille voi tulla niin monta (yht.5 lasta) kuin tarvii. Kaverille ei käynyt kun olisi joutunut maksamaan linja-auto kyydit kouluun (3e/pv/lapsi) . Lupasin jo että voin illalla hakea yöksi meille et ei tarvi kuin aamulla mennä linja-autolla. No ei ollut kuulemma rahaa.

Ja syy miksi en itse voinut kuljettaa oli että oma lapsi ollut leikkauksessa ja haavan vuotoriski edelleen paha. Oli vuotanut jo parina edellisenä yönä ennen tuota kaverin lapsen sairastumista. Eli en usakaltanut jättää omaa lasta puoleksi tunniksi yksin kotiin.

Nyt sitte fb päivityksessä luki jotain tyyliin että vihdoin kotona, apua ei saatu vaikka ite on ollut monella apuna. Jatkossa kuulemma aikoo olla itsekkäämpi.

Ite kuitenkin kyselin jatkuvasti tilannetta ja sanoin että tänne voi tulla vaikka itellä melkoinen väsy ja ressi omankin lapsen kanssa. Palo pinna ja vastasin samaan sävyyn. Saa nähdä menikö välit. Ja ei tuo kaveri kyllä meillä ole ollu ikinä apuna. lapset kyläilee puolin ja toisin. Enemmän kyllä täällä päässä ovat.

[QUOTE="jeba";28887252]kuulostaa ihan yheltä mun kaverilta :D[/QUOTE]

Ei kyllä ole ensimmäinen kerta kun mietin että kaverin sosiaaliset taidot on aika nolla.. Ajottain pitänytkin väliä. Lapset vaan aika tiiviisti tekemisissä.

Kai ne lapset ois voinut olla kotonakin (tai siis sun luona), pois koulusta kun on poikkeustapaus...nii ei ois tarvinnut turhaan ressata bussilippuja .. plääh, ei mulla muuta.

[QUOTE="Kiraki";28887399]Kai ne lapset ois voinut olla kotonakin (tai siis sun luona), pois koulusta kun on poikkeustapaus...nii ei ois tarvinnut turhaan ressata bussilippuja .. plääh, ei mulla muuta.[/QUOTE]

No en kyllä hoksannu edes ehdottaa. Mutta tosiaan jossain mun mielestä mättää jos 10v ei voi olla iltapäivisin tunnin toista kotona että isommat tulee kotiin.
Ja asutaan siis maalla. Tuo bussi olis menny suoraan koululta tuohon meidän liittymään ja aamulla toisinpäin.. Mutta joo.

Ei oo vielä tullu kommenttia takas. Ja ihan sama tuleeko. Pakko jo itellä tuulettaa väliin ajatuksia tuosta. Ja ei viitti miehelle sit kaataa kaikkia kun töistä tulee. Ja myönnän kyllä että omaan reagointiin vaikutti paljon väsymys ja ressi.

Yritä olla välittämättä, et ole kuitenkaan itse tehnyt mitään väärin. Teit parhaasi ja tarjosit apua, joka ei kelvannut, ja ei se sinun olisi sitä tarvinnut edes ehdottaa että olla pois koulusta..oishan se sisarusporukka pärjännyt keskenäänkin kotona.

No en pyytelis anteeksi yhtään mitään. En viittis pitää enää yhteyttä ennen kuin itse tuo toinen ottaa... Saa kai sitä silti käyttäytyä ihmisiksi muita kohtaan vaikka huono tilanne olis ittelläkin.

Ehkä jopa poistaisin fb-kavereista. Jos sitten vaikka tajuais.

Jotkut on tollasia. Mun täti auttelee aina kaikkia ja ikinä ei pyydä itse apua. Jos hänelle tarjotaan esim. muuttoapua sanoo hän, että ei tarvii kuule vaivautua. Sitten valittaa, kun häntä ei auteta koskaan. Kiva olla marttyyri.

[QUOTE="a p";28890182]Luulen että aikaa ennen fb:ta olis tullu samantyylisiä tekstareita. On kokemusta siitäkin.[/QUOTE]

Joo mutta ei jaettu mitään joukkoviestejä kuitenkaan. Fb toimii kuin vaarasta varoitus telkkarissa, kaikille menee , kaikki asiat ja vitutukset. Noloa.

Kyllä ne jutut kylällä lauloi ja juorut kulki ennen fb:tä, kännyköitä ja jopa ennen puhelimia.

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

Ai sä meinaat että kattavuus oli sama kuin nyt fb aikaan? :D
Multa olis ihan varmasti jäänyt ennen moni kavereiden nolo asia kuulematta, mutta nyt ne noloudet ja töpeksimiset hypää silmille kun koneen avaa, puhumattakaan että ne vitut on ollu sanoina nyt ne näkyy jokainen kerta vahvasti ruudulla.

Kattavuus oli erilainen.

Nyt sekä fb että netti ja maailma muutenkin on niin hektistä, että vaikka asiat ns. leviävät, eivät ne suurinta osaa lukijoita ja havaitsijoita jaksa kiinnostaa ja vaikka hekten kiinnostaisivat, unohtuvat saman tien kun tulee jotain uutta ja kiinnostavampaa mietittävää. Ennen aikaan taas kylällä saattoi joutua hitaan, pitkän ja ikuisen hivutuksen kohteeksi - kun tapahtumat ja ihmissuhteet saattoivat olla kovinkin vähissä.

Joten jotkut asiat on paremmin ja jotkut huonommin, monet samalla tavalla vaikka eri tyylillä. Vapauden asteita saattaa olla nykyään kuitenkin enemmän, esimerkiksi olla välittämättä jostain fb:stä (tai siis, kenellä on näitä vapauden asteita ja kenellä taas sitten sisäisistä syistään ei...)

Yhteistyössä