Abortin tehneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="anna";22116733]Jokainen tunneälyltään normaali ihminen ymmärtää miten sinun tekosi voidaan lukea monella tapaa vääräksi ja moraalisesti arveluttavaksi. Jokainen tunneälyltään normaali ihminen osaisi ymmärtää miksi empatia on tärkeämpi kuin syntien tuijottelu. Jokainen tunneälyltään normaali ihminen ymmärtää, miksi ihmiselämät ovat tärkeitä ja miksi ne elossa olevat ovat tärkeämpiä. Mutta kaikille ei kauhalla suoda. Heitä lienee lyöty muutaman kerran liian lujaa raamatulla otsaan.[/QUOTE]

Olen äärimmäisen surullinen puolestasi.

:hug:

Olen äärimmäisen surullinen puolestasi.

:hug:

Älä turhaan. Se menee hukkaan. En minäkään sinuun sääliäni tai suruani hukkaa. Sen sijaan tuhlaan energiaani oikeasti niille, jotka sitä tarvisevat. Tarvitsevat sitä empatiaa, kuuntelijaa, apua tai vaikka virtuaalista kuulijaa ja kokijaa. Minä annan mielelläni. Suren kyllä sitä, että maailmassa on julmia ihmisiä, mutta ei se suremalla parane. Sen sijaan toivon, että joku joskus pääsee heidän lävitseen ja pistää heidät näkemään. Näkemään sen surun, jota he voivat ajattelemattomina ja kylminä aiheuttaa. Minä jatkan antamista ja jatkan paasausta. Kunnes henki loppuu, sillä kertaa jostain muusta syystä kuin omasta halusta.

[QUOTE="anna";22116807]Älä turhaan. Se menee hukkaan. En minäkään sinuun sääliäni tai suruani hukkaa. Sen sijaan tuhlaan energiaani oikeasti niille, jotka sitä tarvisevat. Tarvitsevat sitä empatiaa, kuuntelijaa, apua tai vaikka virtuaalista kuulijaa ja kokijaa. Minä annan mielelläni. Suren kyllä sitä, että maailmassa on julmia ihmisiä, mutta ei se suremalla parane. Sen sijaan toivon, että joku joskus pääsee heidän lävitseen ja pistää heidät näkemään. Näkemään sen surun, jota he voivat ajattelemattomina ja kylminä aiheuttaa. Minä jatkan antamista ja jatkan paasausta. Kunnes henki loppuu, sillä kertaa jostain muusta syystä kuin omasta halusta.[/QUOTE]

Totuus tekee ihmisen vapaaksi, ei totuuden peittely. Ei abortin tehnyt ihminen voi koskaan parantua itselleen tekemästä pahasta ennen kuin on ymmärtänyt tekonsa vakavuuden ja seuraukset. Vasta sitten voi alkaa parantumaan kun uskaltaa myöntää itselleen totuuden. Totuuden siitä, että se kuollut lapsi on ikuisesti hänen oma lapsensa, jolta hän on riistänyt hengen. Se tekee järjettömän kipeää, mutta vasta siitä alkaa elämä.

Totuus tekee ihmisen vapaaksi, ei totuuden peittely. Ei abortin tehnyt ihminen voi koskaan parantua itselleen tekemästä pahasta ennen kuin on ymmärtänyt tekonsa vakavuuden ja seuraukset. Vasta sitten voi alkaa parantumaan kun uskaltaa myöntää itselleen totuuden. Totuuden siitä, että se kuollut lapsi on ikuisesti hänen oma lapsensa, jolta hän on riistänyt hengen. Se tekee järjettömän kipeää, mutta vasta siitä alkaa elämä.
Arvaisinko pahasti metsään jos veikkaisin että uskot johonkin mielikuvitusystävään? Jumalaan, Allahiin tai muuhun sellaiseen? Jutut on nyt vähän sentyyppisiä.

Tieto tekee vapaaksi. Abortin tehneen ei tarvitse vapautua abortistaan kenenkään muun edessä kuin itsensä. Eikä pitäisikään. Abortin tekijä ei tarviste peitellä mitään, peittelee koska se on tabu. Eikä sen pitäisi sitä olla. Intiimi asia se voi olla, kipeäkin. Monelle on, mutta synnin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Seurauksen abortista on paljon moninaisemmat ja monisyisemmät kuin vain, että joku on murhattu. Se voi olla yhden pelastus, toisen murhe. Sitä emme tiedä etukäteen. Monta seurasta sillä aina on. Alkio ei menetettyä elämäänsä itke, vain te uskovat sitä itkette ja samalla jaatte iskuin totuuttanne puolelle ja toiselle.

Kehtaan väittää, että sinä olet huono ihminen. Kehtaan väittää, että minä olen myös. Mutta tiedän heti tältä istumalta 30 ihmistä, jotka ovat hyviä. Uskonnollisia tai ei, jokainen heistä loistaa sellaisilla asioilla, joita monelta puuttuu. Yksi suurimmista on kyky empatiaan ja kyky siihen, että he ymmärtävät elämän monimutkaisuuden ja monimuotoisuuden tuntematta tarvetta siis tuomita ketään.

Ja totuus, siinä missä sinä näet sen uskonnollisena, minä näen sen rehellisyytenä itselleen ja muille. Totuuden myöntäminen itselle voi varmasti vapauttaa. Ja toisille sen avaaminen niin ikään. Sen sijaan, hurskaammaksi tai paremmaksi se ei ketään siltä istumalta tee. Se vain avaa teitä parempaan itsensä ymmärtämiseen ja itsensä kehittämiseen. Se avaa teitä toisille, jotta he voivat ymmärtää ja oppia. Totuus ei tule kirjasta. Totuus tulee meiltä kaikilta. Koska me elämme tätä elämää. Me emme elä yksin, me emme ole mitään yksin. Me olemme jotain vain muiden kanssa.

Tein abortin 19-vuotiaana. Olen nyt 24. Minua ei hätkähdyttänyt asia silloin, eikä ieläkän vaikka minulla on nyt 1 vuotias tytär. En ole surrut, enkä miettinyt koko asiaa. Silloin kun abortin tein, olin vielä todella hölmö nuori. En tehnyt muuta tiden lisäksi kun kävin juhlimassa monta kertaa viikossa. Tuin raskaaksi yhdelle kaverille, josta en erityisemmin pitänyt. Mulla ei ollut koskaan penniäkään rahaa. Siitä ei olisi seurannut mitään hyvää, jos olisin jättännyt silloin abortin tekemättä. Nykyinen ihana elämäni tuskin olisi mahdollista. Musta olis varmaan tullut joku sossupummimamma.

itse tein abortin kun tulin raskaaksi kun kaksoseni olivat vuoden ikäisiä, ja tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta.. ikää minulla oli 22v... se oli hyvin raskas päätös, mutta en olisi jaksanut hoitaa kolmea niin pientä ja olin juuri palannut töihin, se oli myös rahallinen päätös.. kyllä sitä asiaa tulee mietittyä aina silloin tällöin, varsinki kun rupesin odottamaan kolmatta lastamme.. joka syntyi ollessani 27v.
Kyllä sitä miettii sen lapsen ikää ja kaikkea mahdollista.. toisten lasteni synttäreillä sitä myös miettii jonkin verran.. syyllisyys painaa jonkin verran.. mutta on tilanteita kun on tehtävä raskaita päätöksiä..

Tein abortin nuorena. En ikinä katunu asiaa mitenkää lähinnä oli helpottunut olo. Vois sanoo että se oli elämäni paras päätös mut ei siinä ollu mitää miettimist nii kuulostaa hassulta. Menin toimenpiteen jälkee hesee enkä pahemmi enää miettiny asiaa. En ikinä laskenu et kuinkas vanha se kakara nyt olis jne. En edes muista kuinka kauan siit on aikaa :D

olen aina itse ollut aborttia vastaan mutta nyt kun voi olla tilanne niin että olen ehkä vahingossa tullut raskaaksi ja en millään voisi pitää sitä, on abortti ehkä ainoa ratkaisu.
en voisi pitää sitä koska:
-olen vasta 16 vuotias
-opinnot kesken
-poikaystäväni ei kestäisisitä ja olen aika varma että hän tekisi kuten isänsä hänen saatuaan alkunsa ja jättäisi minut ja lapsen
-vanhempani varmaan tukisivat minua mutta se olisi ERITTÄIN vaikeea koska he ja sukuni ovat lestaadiolaisia ja eivät hyväksy esiaviollista seksiä (siksi en ole vielä ainakaan puhunut asiasta mitään heille)
-en voisi synnyttää ja antaa adoptioon koska kiintyisin lapseen heti jo raskausaikana (minulla on armoton vauvakuume)

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä tuleva;24984932:
olen aina itse ollut aborttia vastaan mutta nyt kun voi olla tilanne niin että olen ehkä vahingossa tullut raskaaksi ja en millään voisi pitää sitä, on abortti ehkä ainoa ratkaisu.
en voisi pitää sitä koska:
-olen vasta 16 vuotias
-opinnot kesken
-poikaystäväni ei kestäisisitä ja olen aika varma että hän tekisi kuten isänsä hänen saatuaan alkunsa ja jättäisi minut ja lapsen
-vanhempani varmaan tukisivat minua mutta se olisi ERITTÄIN vaikeea koska he ja sukuni ovat lestaadiolaisia ja eivät hyväksy esiaviollista seksiä (siksi en ole vielä ainakaan puhunut asiasta mitään heille)
-en voisi synnyttää ja antaa adoptioon koska kiintyisin lapseen heti jo raskausaikana (minulla on armoton vauvakuume)

mistä päättelet että olet raskaana? tuossa tilanteessa et voi enää ajatella mitä vanhempasi tai sukusi siihen sanovat koska sillä ei ole mitään väliä.. jos olet raskaana olet itse äiti ja sinun täytyy ajatella mikä on parasta 1.lapsellesi 2.itsellesi

En kadu aborttiani. Päätös oli harkiten tehty. Kun ajattelenkin asiaa, tunnen vain helpotusta.

Uskontohihhuleille: Tsori, en usko minkään sortin jumaliin, joten en ole mitenkään tilivelvollinen teikäläisten mielikuvituskaverille ;)

En myöskään ole murhaaja, koska Suomen lainsäädännössä abortti ei ole murhaksi luokiteltava asia.

Yhteistyössä