Kertokaa nyt uudelle äidille että mikä ero on 150e ja 35e haalarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedustelee nöyrimmin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onko kukaan miettiny et jos ostaa 150€ haalarit 2/vuosi (välikausi ja toppa) sanotaan tonne alaluokille asti (7-8v) ja asusteet päälle (rukkaset, päähineet), niin se tekee vähintään 2500€ ja jos kengät vielä samaa hintaluokkaa niin vähintään 4000€. mummon markoissa 15000-25000!! huhhuh!! ei ennenvanhaan vaan.. =) meil oli villatumput ja märät haalarit (=peput ja varpaat!) ja hengissä ollaan =)
..ja kirppikseltä siis ostan omalle murulle.. =D

Edelleen on pakko sanoa:

Ei siitä vedenpitävästä merkkihaalaristakaan TARVITSE maksaa 150 euroa. Niitä myydään myös alennettuina. ;)

onko kukaan miettiny et jos ostaa 150€ haalarit 2/vuosi (välikausi ja toppa) sanotaan tonne alaluokille asti (7-8v) ja asusteet päälle (rukkaset, päähineet), niin se tekee vähintään 2500€ ja jos kengät vielä samaa hintaluokkaa niin vähintään 4000€. mummon markoissa 15000-25000!! huhhuh!! ei ennenvanhaan vaan.. =) meil oli villatumput ja märät haalarit (=peput ja varpaat!) ja hengissä ollaan =)

Tuskin sillon tulotkaan oli keskimäärin naisillakin 15 000 mk?

Kyllä sekin maksaa, kun ostaa vettäpitämättömän haalarin ja siihen päälle kurikset. Ja se pukeminen, kun ne kurikset saa pukea siihen päälle sit melkein aina... Mä ostin lapselle vk-puvuksi 90 euron Reimatecin ja toppikseksi 90 euron Minymon, vk-puku on nyt ollut kuukauden käytössä ja hyvä on ollut, toppiksesta en osaa vielä sanoa. Mulla kyllä vaikuttaa myös haalarin ulkonäkö, mutta en mä haalarista 150 euroa maksais vaan siksi että se on hieno. Meillä ei ole kauheasti vaatteita kenelläkään, mutta laatu kompensoi määrän. 86cm vaatetta on tytöllä 7 bodya, 5 housut, 5 trikoopaitaa, 2 hupparia, 2 villapaitaa, 1 villahousut ja yksi fleecehaalari. Plus tuo Reimatec pihahaalarina ja Cirafin halpispuku kaupungille.

[QUOTE="vieras";22097446 begin_of_the_skype_highlighting**************22097446******end_of_the_skype_highlighting]Että kun sinulla oli lapsena märät rasat niin sinun lapsilla on myös, onneksi sulla ei olleet rauskat rasat! Niin oli munkin haalarit märät ja rasat myös, mun lapsilla ei ole![/QUOTE]

ei ole murusella mitkään märät =) eli ehjää techiä ostan kirppikseltä =) ja viimevuonna alesta remu 35€ -meinaan vaan että järki hoi..
autot maksaa ton mitä jengi euro-sokeina laittaa haalareihin vaikka mopon hinnallakin saa! toki - jos on oikeasti varakas - niin siitä vaan! tuntuu vaan että ihan normi duunaritkaan ei kohta kehtaa kulkea ilman "merkki"haalareita - tai sit niillä mennään vaan "kauppaan"

[QUOTE="äiti";22096544]No kysehän on siitä, kuinka paljon sinä välität lapsestasi. Mitä kalliimpi haalari, sitä isompi rakkaus...Ainakin palstan mukaan.[/QUOTE]

palstamammat kisaavat kellä kallein paita tai haalarit....järkkyi hintoi makselevat toiset jostaa merkkipaidastakin, joka voi olla typerän näköinen.

Meillä ollu välikausi pukuna Remun travalle haalari...osin alesta jollain 50 eurolla. Ollu mielestäni hyvä...vaikka on ohut niin pitää silti muksun lämpimänä(Alle ei tarvitse topata kauheita kerroksia muuta vaatetta) ja pitää myös vettä. Mielestänä on tärkeätä noissa paremmissa talvipuvuissa se, että ne ei oo semmosia hirveitä michelinukko pukuja! Vaan ovat kevyempiä ja lapsen on helpompi liikkua mutta ovat silti lämpimiä....Ja kyllä mielestänä on myös tärkeää että pitävät kunnolla kosteutta...mikään ei ole raivostuttavampaa kuin ne kuravaatteet viälä kaikkien muitten vaatteitten päälle!

ei ole murusella mitkään märät =) eli ehjää techiä ostan kirppikseltä =) ja viimevuonna alesta remu 35€ -meinaan vaan että järki hoi..
autot maksaa ton mitä jengi euro-sokeina laittaa haalareihin vaikka mopon hinnallakin saa! toki - jos on oikeasti varakas - niin siitä vaan! tuntuu vaan että ihan normi duunaritkaan ei kohta kehtaa kulkea ilman "merkki"haalareita - tai sit niillä mennään vaan "kauppaan"

Meillä ne autotkin on ihan jotain muuta hintaluokkaa

Mun nettopalkka kuukaudessa on 2500€, joten ei ole paha hinta lapsen ulkovaatteista kuukauden tulo 7-8:ssa vuodessa...

Tuli vielä sekin mieleen että kuinka karseat kurarukkaset on. Ensin puet lapselle tavalliset hanskat ja siihen päälle kurahanskat, eihän niillä käsillä mitään saa tehtyäkään enään. Sit ne muksut seisoo pihalla kuin tönkkösuolatut silakat kaikkine vaatekerroksineen.;) :D

Mä tartun tähän =)

Meillä nyt Jonathanin tähtihanskat sekä Reimatecin+ hanskat käytössä. Kummatkaan eivät pidä vettä?! Ei ole pesty väärin, ei ole käännetty, ei tehty mitään mikä aiheuttaisi vedenpitämättömyyden.

Mistähän sitä oikein löytäisi kunnon hanskat. Menee omaisuus tähän kokeilemiseen. Siksi meillä mennään nää kurakelit kurahanskoilla vaikka on kuinka epäkäytännölliset...

Mä ostan lapselle kosteussuojatut ja sikahintaiset haalarit ja kengät, ja ostan ne uutena. Tän talven Pop-haalari maksoi kai noin 120 e.

Sisävaatteita ja muita ulkovaatteita meillä on paljon kierrätettyinä, mutta ulkotamineet haluan että on just eikä melkein. En JAKSA laittaa kurahousuja enkä miettiä ulkoillessa, kastuikohan taaperon takapuoli ja pitäisikö nyt lähteä kotiin vaihtamaan vaatteet. Me ollaan ulkona 4 tuntia päivässä, en itsekään halua hytistä huonoissa tamineissa, varpaat märkänä tmv.

Leikki on lapsen työtä, myös ulkoleikki! Haluan, että lapsi leikkii lämpimänä ja kuivana, eikä mun tarvitse pukea sille vaikeita muovihousuja - eikä pestä ulkovaatteita usein. Hyvä haalari puhdistuu rätillä pyyhkäisemällä. Ja kestää pikkusisarukselle.

Mä tartun tähän =)

Meillä nyt Jonathanin tähtihanskat sekä Reimatecin+ hanskat käytössä. Kummatkaan eivät pidä vettä?! Ei ole pesty väärin, ei ole käännetty, ei tehty mitään mikä aiheuttaisi vedenpitämättömyyden.

Mistähän sitä oikein löytäisi kunnon hanskat. Menee omaisuus tähän kokeilemiseen. Siksi meillä mennään nää kurakelit kurahanskoilla vaikka on kuinka epäkäytännölliset...

Meillä on Reimatecit pitäneet. Lassiella on hyviä ja pitäviä rukkasia sekä olisko ollut Rasavil niiden yksien merkki.

Itse en taas missään tapauksessa suosittelisi ostamaan krippiseltä. Itse ostaisin mieluumin uutena kalvottoman halpispuvun, kuin kirppikseltä kalvotetun käytetyn. Kalvotetuissa on se ongelma nimittäin että ilman piiruntarkkaa ja huolellista hoitoa, huoltoa ja pesua, sen hengittävyys katoaa olemattomiin. Lisäksi vedenkestävyys huononee nopeasti myöskin. Monet niin rakastavat sitä huuhteluainetta, kerran kun sitä kalvopuvulle laittaa niin voi sanoa hei hei minkäänlaiselle hengittävyydelle. Samoin pesuaineen huoleton käyttö. Liian nopeat linkoukset repii kalvotukset jnejne.

Itse ostan pääosin kirppikseltä lastenvaatteet, mutta kalvotettua pukua en ostais kirppikseltä, koska sitä harvoin saa edes kovin edullisesti ja mitään takeita ei ole laadusta vaikka päältä päin hyvältä näyttäiskin.

Itselleni ainakin ostin kalliimman puvun lapselle, eikä kaduta. Polarn o. Pyretin haalarissa on hyvin säätövaraa vyötäröllä ja hihansuissa, fleecevuori irtoaa ja puku on aivan makean näköinen! Lisäksi se on mahdollista käyttää pikkusisaruksella ja myydä sen jälkeen vielä eteenpäin. Kangas vaikuttaa myös hyvälaatuiselta, enkä pidä monistakaan räikeistä kuoseista, mitä haalareissa on. Varmaan halvempikin haalari ois ajanut saman asian, mutta... Tykkään että on vähän arjen luksusta tuollainen haalari ja jos se ilahduttaa mua niin... paljonko se mielihyvä saa sitten maksaa? Kyllä se saa vähän maksaa ;)

Mä tartun tähän =)

Voit lisätä listaasi lassietecin kintaat että Rasavilin kintaat, mitkään eivät vedä vertoja kurakintaille.

ostin kirpparilta viime vuoden reiman vkpuvun, ja totesin sen huonommaksi käytössä kun lassien samanmoisen, joskin värit oli kivemmat. tuli todettua että lassiessa pitäydytään jatkossakin.

ihan tiedoksi.. Reima konsernista:Vuonna 1944 perustettu kankaanpääläinen Reima on pohjoismaiden johtava lastenvaatevalmistaja, jonka muita lastenvaatemerkkejä ovat Tutta™, Lassie™ ja Progress™. Reima on myös puettavan teknologian ja elektro-tekstiilien pioneeri: yhtiön tiloissa toimii sen alulle panema puettavan teknologian ja elektrotekstiilien tutkimuskeskus Clothing Plus Oy.

Tutta
Lassie® | Lassie-vaatteissa leikki on aina hauskaa, satoi tai paistoi.
CLOTHING+ Rediscovering textiles

[QUOTE="vieras";22097063]Ostan itsellenikin kunnollista kun ostan, köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Ostan myös lasten vaatteet sitä silmälläpitäen ettei tarvi uutta heti perään ostaa. Maksan hyvästä kerralla enemmän kuin ostan *kaksi pashaa ja **kolmattaki kaivattais. *( haalari+kurikset)**(haalari ei vastaa odotuksia että luultavasti ostaisin toisenkin haalarin)[/QUOTE]

No minä olen sen uuden haalarin hinnalla saanut lapselle kirpikseltä /huutönetistä kahdet haalarit + paljon muuta ja hyvin ajaa asiansa. Eikä kyse ole niinkään siitä rahasta vaan siitä että tämä maa tulee hukkumaan noihin helvetin kamoihin mitä ihmiset ostaa hetken käyttöä varten. Lapset voidaan opettaa siihen että vaan uusi ja hieno kelpaa tai että kierrätys on ihan ok. Ei meidän tarvitse kaikkien olla niin köyhiä ettei voida kierrättää......Tuntuu vaan niin hassulta että ns. vähävaraiset laittavat hulluja hintoja lastensa talvivaatteisiin ja sitten leuhkivat sillä kun muksun päällä roikkuu kuukauden ruokaraha. Mutta jokainen tyylillään :)

[QUOTE="vieras";22096572]Eroina ominaisuudet (vedenpitävyys yms.) sekä laatu ja kestävyys. Lapsella haalari joutuu aikamoiselle koetukselle ja ainakin lähipiirissä on vetoketjut yms. pettäneet kesken talven halpahaalareissa. Hyvä haalari kestää parikin lasta, hyvänä.[/QUOTE]

Mä taas en oo huomannu juuri eroa. Sekin 40e haalari piti vettä ja on edelleen aivan ehjä ton rymyläisen jäljiltä. Silti tuntuu että joillekin vain se hinta ja merkki puhuvat eikä osata aatella että muutkin vaihtoehdot voi olla toimivia.

hyvin ollaan toimeen tultu vaikka ihan halpoja kamoja ostettu ja kirpparilta täydennystä. ihme meuhkaamista. rahaa ei ole menny paljo pas*aan kun näin tehty. hyvin pitävät hanskat ja haalarit vettä....voi pihkura..siis ei ennen vanhaa mitää ihme kamoi ollu lasten päälle ja kukaan hullu ostanutkaan kallista. sillo kelpasi ihan normi vehkeet ja ei tarvinnut ees harkita 70 e haalaria.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedustelee nöyrimmin;22096520:
Ei sen haalarin tartte olla hieno. Ei tartte olla sataprosenttisen vedenpitävä (päälle laitetaan kurahousut kun on märkää). Peppua paikataan jos se menee rikki, ja muualtakin paikataan tarvittaessa. Kunhan on lämmin (tosin väliikin voi lisätä kerroksia), ja pysyy kasassa.

En ikinä ole itellenikään ostanut yli 100e maksavaa vaatetta mutta pitäisikö tässä nyt alkaa lapselle sellaisia...?

Onko noissa niin isot laatuerot?

Se ero on se, että siinä kalliissa lukee Ticket to Heaven, Molo tai joku vastaava. Halvemmassa ei tuota merkkiä ole.

:popcorn: Vain kakspluspalstalla voidaan vääntää kättä tälläisistä senteistä. Miesten palstoilla kielenkäyttö taitaa olla rakentavampaa, jos keskustellaan pitääkö olla Dewalt vai Makita vai pärjääkö honkkarin halpiksella.

Kertokaan nyt, miksi sillä on yhtään merkitystä teille, mitä naapurin Jessicalla on päällä ja ostaako hänen äitinsä 5e, 50e vai 500e haalarin? Miksi naapurin rahankäyttö pitäisi olla täsmälleen samanlaista kuin sinun. Jos naapurilla ei ole autoa, luovutko omastasi?

Alkuperäinen kirjoittaja tiedustelee nöyrimmin;22096520:
Ei sen haalarin tartte olla hieno. Ei tartte olla sataprosenttisen vedenpitävä (päälle laitetaan kurahousut kun on märkää). Peppua paikataan jos se menee rikki, ja muualtakin paikataan tarvittaessa. Kunhan on lämmin (tosin väliikin voi lisätä kerroksia), ja pysyy kasassa.

En ikinä ole itellenikään ostanut yli 100e maksavaa vaatetta mutta pitäisikö tässä nyt alkaa lapselle sellaisia...?

Onko noissa niin isot laatuerot?

Toinen on Reimatec ja toinen vaan pelkkä Lassie :DDD Voi olla että tuota halvempaa ei oo kosteussuojattu..mutta tiedä sitä vaikka sellanen olisikin.

No ensinnäkin vedenpitävän toppahaalarin ostaa, sen saan noin 100 e. Alennuksesta jos ostaa, se maksaa noin 60e. Vedenpitävät välikausihaalarit maksaa alesta noin 50 e. Ne menee kevään ja talven, jos osaa mitoittaa oikein. Eli yhdessä vuodessa menee parhaimmillaan ehkä 150e. Vedenkestäviä kenkiä menee 2-3 per vuosi, ja niitä saa alesta noin 55 e kappale. Eli noin 150 e kenkiin.

Nämä kierrätetaan kaikilla sisaruksilla, vaikka kahdella seuraavalla. Sitten ne vielä myydään suht hyvään hintaan.

Laskekaa joku, paljon tulee hinnaksi per muksu per yksi vuosi, jos vielä vähennetään se, kun saadaan myytäessä niistä rahat.

[QUOTE="vieras";22098484]No minä olen sen uuden haalarin hinnalla saanut lapselle kirpikseltä /huutönetistä kahdet haalarit + paljon muuta ja hyvin ajaa asiansa. Eikä kyse ole niinkään siitä rahasta vaan siitä että tämä maa tulee hukkumaan noihin helvetin kamoihin mitä ihmiset ostaa hetken käyttöä varten. Lapset voidaan opettaa siihen että vaan uusi ja hieno kelpaa tai että kierrätys on ihan ok. Ei meidän tarvitse kaikkien olla niin köyhiä ettei voida kierrättää......Tuntuu vaan niin hassulta että ns. vähävaraiset laittavat hulluja hintoja lastensa talvivaatteisiin ja sitten leuhkivat sillä kun muksun päällä roikkuu kuukauden ruokaraha. Mutta jokainen tyylillään :)[/QUOTE]

Meillä katos on kaksi lasta, ja vielä näiden kahden käyttäjän jäljiltä myyn ne reimatecit ja tiketit hyvällä hinnalla huutonetissä. Ja ostan kyllä haalarit yleensä tuosta tehtaanmyymälästä, tähän saakka on mallipoistohaalarit saanut 35e, nyt ne on nousseet 50e. Korkein hinta minkä haalarista olen maksanut, on tiketin haalari, se oli 90 e ja myin sen huutonetissä 85 e ei paha. Ja sitten sinä tuurilla ostat noi meillä olleet haalarit???? Ja maksat monta kymppiä :)

Yhteistyössä