kova "menkkakipu" selässä - synnytyskö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -p-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

-p-

Vieras
auttakaa ensikertalaista, rv39+! mulla on nyt jo viikon verran ollut supistuksia enemmän ja vähemmän, joinain päivinä välistä säännöllisiäkin. tänään on ollut koko päivän ihan järkky, menkkamainen kipu alaselässä ja supisteluja tulee silloin tällöin. kuuluuko tämä menkkakipu asiaan eli olisiko synnytys nyt oikeasti käynnistymässä? kipu on selässä välistä niin kova, että pitää sellaisessa "linkkuasennossa".

Kuulostaa tutulta. Mulla synnytys alkoi juuri tuolla menkkamaisella kivulla. Se tosin oli sellaista aaltomaista ja pikkuhiljaa alkoi kovenemaan. Supistuksia tuli heti tasaisesti 5 min välein. Aaltoileeko kipu sinulla vai onko se jatkuvaa? Voisit kellottaa vähän aikaa.

koko ajan tuntuu selässä, välistä kovemmin. olo on kyllä hemmetin tukala. pitänee yrittää nyt kellottaa, mutta vaikea sanoa mistä se supistus sitten alkaa ja loppuu, kun jonkinlaista särkyä on koko ajan. vatsa tuntuu kivikovalta aikalailla koko ajan.

koko ajan tuntuu selässä, välistä kovemmin. olo on kyllä hemmetin tukala. pitänee yrittää nyt kellottaa, mutta vaikea sanoa mistä se supistus sitten alkaa ja loppuu, kun jonkinlaista särkyä on koko ajan. vatsa tuntuu kivikovalta aikalailla koko ajan.

Lähdepäs käymään synnärillä näytillä. Siinä vaiheessa kun ei voi enää suorana seistä, on homma jo aika lailla vauhdissa :)

Supistuskipuhan on sellainen vuorimainen. Ensin olo on siedettävä ja ei satu paljoa, pikkuhiljaa kipu alkaa kovenemaan ja kovenemaan. Kun kipu on kovimmillaan se on saavuttanut huippunsa. Siitä se kipu sitten taas lievenee ja häviää. Kun tunnet,että kipu alkaa hellittämään aloita kellotus. Lopeta siihen,kun kipu alkaa taas nousta selvästi. Näin minä siis tein aikoinani.
Itse en huomannut supistusten aikana vatsan kovettumista. En sitä kyllä paljoa seurannut. Kokeile kipuun lämmintä kauratyynyä tai vesipulloa.

Kuopusta synnyttäessäni mulla tuntui supistukset just tollai selässä. Vatsassa ne alkoi tuntua vasta sitten, kun rauhaa ei saanut supistuksilta ollenkaan. Onneksi olin jo silloin sairaalassa, koska ei siitä mennyt enää kuin vajaa tunti ja lapsi oli sylissä :)

no välistä pystyy kävelemään paremmin, ja välistä sitten ollaan kaksinkerroin. mut on vaan niin peloteltu olemaan viimeiseen asti kotona (tays ja ruuhkaa), ja että supistusten pitäisi tulla alle 5 min välein, jotta "saa" lähteä synnärille.

no välistä pystyy kävelemään paremmin, ja välistä sitten ollaan kaksinkerroin. mut on vaan niin peloteltu olemaan viimeiseen asti kotona (tays ja ruuhkaa), ja että supistusten pitäisi tulla alle 5 min välein, jotta "saa" lähteä synnärille.

Kyllä ne laittaa sut takaisin kotiin, jos ei oo mitään vielä tekeillä. Mutta oikeesti, nyt kuulostaa siltä että näytille vaan! Parempi tulla turhan reissun jälkeen takas kotiin kuin jättää liian myöhäiseen se lähtö :)

Näytille nyt vaan ! Kyllä ne laittaa takasi kotia, jos ei ole vielä tarpeeksi käynnissä/paikat auki. Ite kävin kolme kertaa näytillä ennenkuin otettiin lopulta osastolle sisään :)

Mulla oli aivan sama juttu. Odottelin koko ajan, että supistukset olisivat tulleet alta 5 minsan. Ja kivut olivat vain selällä. Välillä kieriskelin jo sängyssä, kun niin sattui, mutta silti supistukset tulivat milloin sattui.

Lopulta luovutin ja lähdin synnärille. Olinkin sitten jo 9 cm auki. Joten lähde käymään synnärille.

soitin synnärille, ja sieltä tuli vain neuvo "yrittää vähän levätä". kai mä sit menen hetkeksi petiin kieriskelemään, ja jos/kun en pysty olemaan, niin lähden soittamatta sinne synnärille. kiitos kaikille tsempeistä ja neuvoista!

soitin synnärille, ja sieltä tuli vain neuvo "yrittää vähän levätä". kai mä sit menen hetkeksi petiin kieriskelemään, ja jos/kun en pysty olemaan, niin lähden soittamatta sinne synnärille. kiitos kaikille tsempeistä ja neuvoista!

Mä en edes soittanut. Painelin vain ovesta sisään. Olivat jo lähettämässä kotiin, kun se laite ei näyttänyt vatsalla yhtään supistusta. Olivat kuulemma vain harjoitusupistuksia. Kyllä mä silloin ajattelin, että millaisia ne oikeat supparit sitten ovat, jos nämä ovat vasta harjoitussuppareita. Onneksi kätilö päätti ennen lähtöä kokeilla sormillaan mikä on tilanne.

Kommentti oli vain herran jestas, sinä et lähde mihinkään, kun olet jo 9 cm auki.

mulla se kipu ei ton pahemmaksi muuttunutkaan, sitten kun alkoi tuntua painetta persiissä niin alettiinkin jo ponnistamaan. Kannattaa vaan lähteä näytille soittelematta.

juu, olen, ja just satuin olemaan koneella. tilanne ratkesi niin, että supistukset loppuivat yht'äkkiä kuin seinään. nyt on ollut pari päivää vain tukalia mutta ei kivuliaita supistuksia. eli en sitten synnyttänytkään. hermo alkaa mennä pikkuhiljaa...

Yhteistyössä