Kertokaa nyt uudelle äidille että mikä ero on 150e ja 35e haalarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedustelee nöyrimmin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22096661:
No kun en mä tiedä oikein itekään kummasta mä puhun ja kummat pitäisi hankkia... :D Mutta siis ajattelin että tuohon istuskeluun suojaksi riittäisi ne kurahousut.

Vk-haalarin päälle mäkin ne vedän, vaikka alaosa onkin vettäpitävä. Jos siis maa on märkä, mitä se ei ole joka päivä.

Mut mulla ei riitä hermo vetää niitä joka ikinen kerta toppahaalarin päälle... eikä niitä ole aina matkassa, jos ootte kylässä/kaupassa tai missä vain ja laps päättää pyllähtää. =)

Riippuu varmasti siitä, kuinka paljon ja millä kelillä haluaa ulkoilla. Ite haluan ulos kelillä ku kelillä, joten oon ostanut vedenpitäviä ja muuten käytännöllisiä vaatteita. Muistan, miltä tuntu olla ulkona märissä vaatteissa ja hanskoissa ja saada sitten se pissatauti. Oon sitten pyrkinyt myymään niitä. Just tänään myin yhden haalarin ja sain siitä 40 euroa.

Meillä on ollut Reimaa ja Polarn o' Pyretiä, eikä oo kyllä koskaan aikaisemmin ennen ku oon lukenu tätä palstaa käynyt mielessäkään, että joku vois ajatella musta sen takia jotain kielteistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22096831:
Vk-haalari meilläkin maksoi 30 e, alesta sekin. Mutta on ollu käytössä jo kevään sekä tämän syksyä, ei edelleenkään mitään vikaa, vaikka sillä on kontattu ja tehty vaikka mitä. Vettäpitävä alaosa, merkki Lassie.

mikään lassie ei pidä kunnolla vettä paitsi se suprafill kumihökötys jollaista en ikinä ostais.

kirppishaalareista olen maksanut aina alle 8 euroa ja yleensä saanut "vaihdossa" kavereilta, ostakaa mieluummin D-vitamiinejä, ne pitää paremmin terveinä. jos joku kohta lapsesta sattuu kastumaan, niin tuskin keuhokuume vaanii kuitenkaan ;-)

[QUOTE="vieras";22096812]En ole koskaan maksanut todellakaan 150 euroa puvusta mutta aina ne on vedenpitäviä olleet. Esimerkiksi eka puku kuopuksella Remu. Maksoin 44 euroa alessa, möin 20 eurolla. Toinen puku Reimatec 50 euroa, möin 25 eurolla. Nyt ostin Jonathanin alesta 24,5 euroa uutena. Toiset (hölmöt) taas ostaa halpishaalarin ja vielä päälle kuravaatteet ja luulevat päässeensä halvalla.[/QUOTE]

Tuo on totta, että hyvin kestäneellä merkkihaalarilla on parempi jälleenmyyntiarvo.

Mut sit taas on siinä riskinsä, jos siltä kannalta ajattelee. Kun se ostetaan käyttöön, ikinä ei tiedä, tuleeko siihen esim. reikä, jonka jälkeen se onkin lähes arvoton..

no joo. ennen ostin käytettyjä halpishaalareita, mutta viime talvena satsasin uuteen Raiskin haalariin ovh129e, niin ei muuten kastunut läpi vaikka lapsi kirjaimellisesti ui jäävesilätäkköaltaassa. Se jos mikä tästä eteenpäin on varma niin ostan nuorimmalle lapselle joka talveksi vedenpitävän haalari.aamen. Tämän talven mahtuu se viime talvena ostettu.

[QUOTE="Hip";22096841]Riippuu varmasti siitä, kuinka paljon ja millä kelillä haluaa ulkoilla. Ite haluan ulos kelillä ku kelillä, joten oon ostanut vedenpitäviä ja muuten käytännöllisiä vaatteita. Muistan, miltä tuntu olla ulkona märissä vaatteissa ja hanskoissa ja saada sitten se pissatauti. Oon sitten pyrkinyt myymään niitä. Just tänään myin yhden haalarin ja sain siitä 40 euroa.

Meillä on ollut Reimaa ja Polarn o' Pyretiä, eikä oo kyllä koskaan aikaisemmin ennen ku oon lukenu tätä palstaa käynyt mielessäkään, että joku vois ajatella musta sen takia jotain kielteistä.[/QUOTE]

ei negaa, mutta hei---jos lapset kasvaa (kuivassa) pumpulissa vailla mitään altistusta märälle/kylmälle/elämälle... niin aika huono on heillä tulevaisuus---

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22096870:
Kyllä tuo Supratechin alaosa on vettäpitänyt ihan kiitettävästi. :)

meillä on lapset tullu ulkoa märkinä kun on lassiet ollu päällä, on ne sitte ollu mitä tahansa lassieta. ja nopeasti menneet rikki. mulle tulee halvemmaksi ostaa joku kunnollinen haalari kuin monta halpaa lassieta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22096861:
Tuo on totta, että hyvin kestäneellä merkkihaalarilla on parempi jälleenmyyntiarvo.

Mut sit taas on siinä riskinsä, jos siltä kannalta ajattelee. Kun se ostetaan käyttöön, ikinä ei tiedä, tuleeko siihen esim. reikä, jonka jälkeen se onkin lähes arvoton..

Tämän hetkinen puku on likaantunut pilalle, mutta edelleen ostin mieluummin 44 euron reimatecin ( tämä vk-puku) kuin halpishaalarin + vielä kuravaatteet.

[QUOTE="DaDa";22096859]kirppishaalareista olen maksanut aina alle 8 euroa ja yleensä saanut "vaihdossa" kavereilta, ostakaa mieluummin D-vitamiinejä, ne pitää paremmin terveinä. jos joku kohta lapsesta sattuu kastumaan, niin tuskin keuhokuume vaanii kuitenkaan ;-)[/QUOTE]

Ei, mutta flunssa itse asiassa todennäköisesti kyllä tulee. Lapset kun kantaa monesti jo valmiiksi flunssaviruksia ja yksikin kylmettyminen riittää siihen, että virus iskee päälle.

Mut en mä sitä tolta kannalta ajattele. Itse muistan vaan niin elävästi, kuinka kurjaa oli istua hangessa polvet ja peppu märkinä... Kun kerran sen voin estää ja mun mielestä ihan edulliseen hintaan, niin miksipä en niin tekisi. :)

[QUOTE="DaDa";22096889]ei negaa, mutta hei---jos lapset kasvaa (kuivassa) pumpulissa vailla mitään altistusta märälle/kylmälle/elämälle... niin aika huono on heillä tulevaisuus---[/QUOTE]

Niin totta varmasti. En kyllä tiennyt, että ne oli myös elämänpitäviä...

meillä on lapset tullu ulkoa märkinä kun on lassiet ollu päällä, on ne sitte ollu mitä tahansa lassieta. ja nopeasti menneet rikki. mulle tulee halvemmaksi ostaa joku kunnollinen haalari kuin monta halpaa lassieta.

No mä en osaa sanoa kuin omalta kokemukselta ja sekin rajottuu tohon yhteen haalariin. Ton perusteella oon valmis kokeilee Lassieta toistekin, oon ollu erittäin tyytyväinen. Jos niistä vaan löytyy mun silmää miellyttäviä malleja (pakko tunnustaa, et suurin osa niistä on mun mielestä rumia ja en niitä siks osta... :snotty: Toi meillä nyt oleva oli poikkeus, ihan erinäköinen kuin se "peruslassie".)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22096894:
Ei, mutta flunssa itse asiassa todennäköisesti kyllä tulee. Lapset kun kantaa monesti jo valmiiksi flunssaviruksia ja yksikin kylmettyminen riittää siihen, että virus iskee päälle.

Mut en mä sitä tolta kannalta ajattele. Itse muistan vaan niin elävästi, kuinka kurjaa oli istua hangessa polvet ja peppu märkinä... Kun kerran sen voin estää ja mun mielestä ihan edulliseen hintaan, niin miksipä en niin tekisi. :)

voihan sen kastumisen estää ihan tavis kuriksilla. virukset viis veisaa lämpötiloista---

[QUOTE="DaDa";22096889]ei negaa, mutta hei---jos lapset kasvaa (kuivassa) pumpulissa vailla mitään altistusta märälle/kylmälle/elämälle... niin aika huono on heillä tulevaisuus---[/QUOTE]

Olipas outo ajatus sulla... :D Ihan suoraan sanottuna.

Vaikka sillä lapsella onkin se vettäpitävä haalari päällä, ei se kyllä vaikuta siihen, altistuuko OLLENKAAN kylmälle, märälle (myös kasvot tuntee jne. ;) ) ja VARSINKAAN elämälle. :D

Miks ihmeessä pitäs kärsiä, jotta tietää eläneensä? :D Ei, en oo sun kanssa nyt yhtään samoilla linjoilla.

?:laugh:
Ja kuitenkin ite puet kuriksia pitämään kosteuden poissa, et mitäs sun lapsista sit tulee?

[QUOTE="Hip";22096910]Niin totta varmasti. En kyllä tiennyt, että ne oli myös elämänpitäviä...[/QUOTE]

no..hih-- lähinnä tuli mieleen vaan "curlingvanhemmat" eli "meidän lapsen ei tarvi kohdata näitä kamalia olosuhteita=säätä..."

[QUOTE="DaDa";22096931]voihan sen kastumisen estää ihan tavis kuriksilla. virukset viis veisaa lämpötiloista---[/QUOTE]

Eli periaatteessa siis voi ostaa joko kalliimmat haalarit tai halvemmat ja kurahousut. Joillakin on kahdet halvemmat, että kun toiset kastuu, niin voi pitää toisia.

Merkkeihin ja hintoihin kommentoimatta sanon oman mielipiteeni monen lapsen äitinä: Kun on hyvät kamppeet, sujuu ulkoilutkin. Minä ostan sitä, minkä olen hyväksi havainnut.

[QUOTE="DaDa";22096931]voihan sen kastumisen estää ihan tavis kuriksilla. virukset viis veisaa lämpötiloista---[/QUOTE]

Voi, mut kuten sanottu. Tässä iskee mukavuus peliin. Myös mun oma mukavuus. Mun lapsi on vielä puettava ja talvihaalarin päällle en ala joka kerta vetää kuriksia. Olen vain liian laiska. Plus tiedän jo tästäkin vähäisestä kokemuksesta, että aina niitä kuriksia ei vaan ole mukana (vai otatko sä ne aina kotoota poistuessa ihan vain varulta laukkuun mukaan? Mä en), mutta on hiton paljon kivempi, kun silti voi pihalle mennä (kun vaihtoehto on silti vielä se vettäpitävä haalari/asu, joka hyvin todennäköisesti kuitenkin on mukana, jos ylipäätänsä talviaikaan on pihalle lähdetty.), vaikka märkää olisin.

Plus ei ne kurikset ole yhtä mukavat lapselle jalkaan kuin hengittävä materiaali. Sekin vaan on fakta. :)

Mitä meinaat, että virukset viis veisaa lämpötiloista? Totta hitossa sillä on merkitystä, vilustutko vai et. Kun vilustut, vastustuskyky laskee ja virus pääsee helpommin päälle. Ei se kastuminen yksistään sitä tee, mut kastuessa tulee yleensä kylmä.

[QUOTE="DaDa";22096957]no..hih-- lähinnä tuli mieleen vaan "curlingvanhemmat" eli "meidän lapsen ei tarvi kohdata näitä kamalia olosuhteita=säätä..."[/QUOTE]

No, oikeasti me roudataan meidän lapsia vähän väliä vieläkin ylemmäs, mitä nyt asutaan eli tunturiolosuhteisiin. Myös tammi- ja helmikuussa, kun on pakkasta ja viimaa. Eli ei ihan pumpulissa pääse kasvamaan kuitenkaan.

?:laugh:
Ja kuitenkin ite puet kuriksia pitämään kosteuden poissa, et mitäs sun lapsista sit tulee?

viimeinen viimein... olen ekologisesti ajatteleva, kannatan kierrätystä, jos pärjää uusilla tai käytetyillä kuriksilla ja haalareilla niin niillä mennään. kaikkien ei tarvi saada ja ostaa uutta... jiollekin se on pakko, mutta me muut voidaan sitten käyttää ne mitkä jäljelle jää (ja silti olla hyviä vanhempia)

Miksi ihmeessä ostaa haalari + kurikset kun saman asian ajaa vedenpitävä haalari? Vai että on curlingvanhemmuutta estää lapsi paleltumasta ja kastumasta. Kaikkea sitä kuulee :D

Yhteistyössä