Kuinka moni on joskus tukistanut tai antanut luunapin tai jotain muuta lapselleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "takkutukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"takkutukka"

Vieras
tuli tosta yhestä ketjusta mieleen.
Onko kukaan ikinä antanut turhautuessaan/suutuspäissään lapselleen esim luunappia? tai jtn muuta vastaavaa?
mä oon joskus suutuspäissäni (voin sen myöntää) ja pyrin myös siihen että puhe/jäähy ym riittäisi.

[QUOTE="takkutukka";22093800]tuli tosta yhestä ketjusta mieleen.
Onko kukaan ikinä antanut turhautuessaan/suutuspäissään lapselleen esim luunappia? tai jtn muuta vastaavaa?
mä oon joskus suutuspäissäni (voin sen myöntää) ja pyrin myös siihen että puhe/jäähy ym riittäisi.[/QUOTE]

niin moni muukin on, vaikka eivät myönnä.

Tyttö välillä niin jääräpää ettei usko ennenkuin vähän tiukemmin komentaa. Uskoo kun koskee edes hiuksen latvaan että tukistamiselta oon välttyny. Omaanhuoneeseen arestiin joutuu kyllä useammin. Tehokas 4 vuotiaalle :)

Häpeäkseni tunnustan antaneeni lapselleni kerran luunapin.. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Siitä on nyt noin puolivuotta ja ketuttaa edelleen.. Oma väsymys ja 3v. lapsen venkoilu kaupassa pitäisi pystyä hoitamaan ilman, että satuttaa pientä. Vaikka kuinka kerjäisi sitä. Hyväksyttävää syytä kurittamiseen ei ole.

kyllä on annettu ja itekkin pienenä saanu niitä.. sitä vaan ei moni myönnä, kun heillähän on niin kiltit lapset että ei tartte kun sormia napsauttaa ni kaikki tapahtuu niinkun vanhemmat sanoo..

omaanhuoneeseen käsketään meillä ja tukasta otetaan kiinni kun puhe ja käsky ei mene perille... Meillä 3v on oppinut sanomaan vastaan ja ettei mene sellaseks lapselliseks joopas/eipäs kinaamiseks, ni uhataan tukkapöllyllä jos ei tottele.. Paljoo ei vaadita, mutta kyllä omat lelut pitää kerätä kun pyydetään..

Sanottakoon vielä, että ei meillä noita luunappeja usein satele. Ne on meillä se äärimmäinen keino. Pääsääntöisesti tehoaa se, että joutuu omassa sängyssä miettimään tekosiaan.

ei oo annettu..kerran näpäytin sormille ko kokoajan yritti ottaa kiellettyy juttua,mut tuli kyllä itselle sen verta huono omatunto jo tosta et ei ikinä.. tyttö taas ei oikee edes huomannu koko asiaa ,en siis mitenkään lujaa näpäyttäny..

Luunappeja en anna, tukistanut olen ja tukistan edelleen, jos sana ei tehoa (siis kieltäminen). Monta kertaa kiellän ja viimein sanon, että seuraavan kerran annan tukkapöllyä. Annan ennakkovaroituksen ja yleensä se riittää. Todella harvoin tukistan. Jos tilanne johtaa tukistamiseen niin se asia käydään sitten läpi lapsen kanssa molempien rauhoituttua. Yleensä minä laitan omaan huoneeseen miettimään asioita ja pyydätän tarvittaessa anteeksi.
No, jonkun mielestä olen nyt ihan kauhea, mutta sanonpa vaan, että tukistaakin voi monella tavalla. Monesti olen nähnyt äitien harjaavan takkutukkaisia lapsiaan ja väitän, että se harjaaminen on sattunut enemmän kuin mun tukistamiset.

Olen esikoiselle läppässy takapuolelle, kun ei totellut ja juoksi ajotielle nauraen. Autot töötöttäen veti täysjarrutuksen. Olin niin pirun vihanen pojalle, että kotona kevyesti läppäsin. Sen jälkeen en ole yhteenkään lapseen kajonnut. En ole ylpeä ja tiedän että tuokin läppäsy oli väärin..

Joskusihmetyttää nämä rajanvedot, mikä on pahoipitelyä jne. Luulisi, että enemän sattuu esim sellaine jokapäviäinen näky, kun äiti joutuu lasta väkisin karkkihyllyltä kaupassa vetämään ja kainalossa riepottamaan kuin pieni napaus sormille, jos taapero ei usko, ettei saa koskea kaikken.

[QUOTE="vieras";22094393]Joskusihmetyttää nämä rajanvedot, mikä on pahoipitelyä jne. Luulisi, että enemän sattuu esim sellaine jokapäviäinen näky, kun äiti joutuu lasta väkisin karkkihyllyltä kaupassa vetämään ja kainalossa riepottamaan kuin pieni napaus sormille, jos taapero ei usko, ettei saa koskea kaikken.[/QUOTE]

Niin, maailmasta on kadonnut suhteellisuudentaju. Kukaan normivanhempi ei "pahoinpitele" lastaan, jos joskus kasvatusmielessä antaa sen luunapin tai ottaa hiuksista kiinni. Eri asia sitten, jos sitä tapahtuu päivittäin tai viikottain ilman mitään "syytä".

[QUOTE="vieras";22094262]Olen esikoiselle läppässy takapuolelle, kun ei totellut ja juoksi ajotielle nauraen. Autot töötöttäen veti täysjarrutuksen. Olin niin pirun vihanen pojalle, että kotona kevyesti läppäsin. Sen jälkeen en ole yhteenkään lapseen kajonnut. En ole ylpeä ja tiedän että tuokin läppäsy oli väärin..[/QUOTE]

No ei ollut minun mielestäni väärin kevyt läppäisy. Sama vaikka olisit antanut kunnon selkäsaunan jos se sen vaatii että osaa seuraavalla kerralla varoa jäämästä auton alle. Kyllähän sitä kiihtyneenä ja säikähtäneenä voi sallia itselleen vähän reippaampaakin reagointitapaa.