en tiedä miten suhtautua kaverin syyttelyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
En tiedä miten mun pitäs olla ja mitä sanoa yhden kaverin kanssa. Ollaan tunnettu kauan.
Vähän aikaa on ollut kaikki ok, ja nyt yhtäkkiä muutama päivä sitten hän alkoi puhelimessa
syyttelemään mua että osaanko olla tukena, ajattelenko muita jne.
Tottakai ajattelen ja voin olla tukena, mutta kun hän ei ole kovin ilmaissut mitenkään kaipaavansa tukea!
Ymmärrän jos on vaikeampaa, niin sitä haluaa tukeutua toisiin, mutta enhän mä voi tietää
kun ei se kaveri ole puhunut juuri mitään!
Päätin sitten taas että en voi oma-aloitteisesti sitten puhua mistään omasta asiastani, koska hän voi syyttää mua jälkikäteen jostakin...
Kirjoitin varmaan en niin ymmärrettävästi mutta mulla on joskus niin vaikeata tuon ihmisen kanssa. En uskalla sanoa suoraan ajatuksiani, koska pelkään mitä tapahtuu ja jos hän räjähtää..

[QUOTE="minä vaan";22090572]En tiedä miten mun pitäs olla ja mitä sanoa yhden kaverin kanssa. Ollaan tunnettu kauan.
Vähän aikaa on ollut kaikki ok, ja nyt yhtäkkiä muutama päivä sitten hän alkoi puhelimessa
Tottakai ajattelen ja voin olla tukena, mutta kun hän ei ole kovin ilmaissut mitenkään kaipaavansa tukea!
Ymmärrän jos on vaikeampaa, niin sitä haluaa tukeutua toisiin, mutta enhän mä voi tietää
Päätin sitten taas että en voi oma-aloitteisesti sitten puhua mistään omasta asiastani, koska hän voi syyttää mua jälkikäteen jostakin...
Kirjoitin varmaan en niin ymmärrettävästi mutta mulla on joskus niin vaikeata tuon ihmisen kanssa. En uskalla sanoa suoraan ajatuksiani, koska pelkään mitä tapahtuu ja jos hän räjähtää..[/QUOTE]

mikä hänen perhe tilanteensa sitten on? Oletteko paljon tekemisissä jne.. mitkä ovat sidoksesi häneen?

[QUOTE="minä vaan";22090572]En tiedä miten mun pitäs olla ja mitä sanoa yhden kaverin kanssa. Ollaan tunnettu kauan.
Kirjoitin varmaan en niin ymmärrettävästi mutta mulla on joskus niin vaikeata tuon ihmisen kanssa. En uskalla sanoa suoraan ajatuksiani, koska pelkään mitä tapahtuu ja jos hän räjähtää..[/QUOTE]

Millä tavalla hän sitten alkoi syyttelemään?
Oletteko miten sidoksissa toisiinne? Ja miksi et sano suoraan, silläkin uhalla että räjähtää?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22090603:
Annat mennä syytösten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Paitsi jos kaverisi on toimittanut sulle toimivan kristallipallon.

No, niin se kai on, olen ehkä tottunut tähän posmitukseen jo. Mulla oli kohtalaisen hyvä mieliala ennen sitä puhelua ja kummasti tuli paha olo taas.
Tuo oli vaan inhottavasti laitettu toive siitä että hänet pitää ottaa huomioon.
Lisäksi saman päivänä tuli viesti jossa kysyi mun mielialaa että onko hyvä.
Kun vastasin että nyt on, tuli viesti jossa hän vastasi että niin kun hänellä on nyt huonompi.
Eli tarkoitus oli mikä oli, sen nyt ymmärtää..

Millä tavalla hän sitten alkoi syyttelemään?
Oletteko miten sidoksissa toisiinne? Ja miksi et sano suoraan, silläkin uhalla että räjähtää?

Sillen kuten kerroin eli lauseilla: onko minusta tueksi, voinko ajatella muita, rypeänkö omissa ajatuksissani... no, ei mulla ole täällä ketään tuettavaa ja hän ei ollut ilmaissut aikaisemmin
selkeästi hätäänsä, enhän voi tietää.
ehkä tämä ryöpytys oli se ilmaus.
Ollaan tunnettu kauan, ei hänestä saa eroa;)
Pelkään että hän suuttuu ja meillä menee välit, hän on kuitenkin tärkeä ja meillä lapset
tärkeitä toisilleen. Vähän samaa kuin vanhalla avioparilla..

Yhteistyössä