Homouden kauhistus herättää kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan, pitkään uskottiin raamatun olevan väärässä,kun siellä mainittiin jänisken olevan märehtijä. Kunnes...tutkijat tekivätkin havainnon, jänishän ON märehtijä!
Otapa selvää asiasta, ennenkuin irvailet.

Ei kai kukaan oikeasti usko Raamatun olevan väärässä tuin jänisjutun takia? Onhan siellä paljon massiivisempiakin ongelmakohtia, kuten Nooa.

[QUOTE="äiti 44v";22086288]Äiti Amma on mielikuvitusolento ihan siinä kuin joulupukkikin.[/QUOTE]

Vuonna 1953 syntynyt Mata Amritanandamayi Devi eli Äiti Amma on varsin todellinen olento. Hänen väitetyistä yliluonnollisista voimistaan voidaan olla montaa eri mieltä, mutta ihmisenä hän on kiistatta olemassa. Ei siis lainkaan joulupukkiin verrattavissa.

Hämeenlinnan lähellä sijaitsevassa Katumajärvessä kristinuskoon pakolla kastetut hämäläiset kävivät pesemässä kasteen pois perimätiedon mukaan. Ainakin vapaa-ajattelijat ovat tehneet samoin leikkimielisesti, mm. minä itse. Kolmasti kävin kasteen pois pesemässä ennen löylyihin palaamista.

Hämeenlinnan lähellä sijaitsevassa Katumajärvessä kristinuskoon pakolla kastetut hämäläiset kävivät pesemässä kasteen pois perimätiedon mukaan. Ainakin vapaa-ajattelijat ovat tehneet samoin leikkimielisesti, mm. minä itse. Kolmasti kävin kasteen pois pesemässä ennen löylyihin palaamista.
Ehkapa sen kasteen voi pesta pois, mutta jos olet kerran "Jumalan lapsi" sita et saa pesemalla pois

Jotkut yrittävät sitä kovasti ja katuvat kauheasti hihhulivuosinaan tekemiään pahoja tekoja. He eivät enää voi pyytää anteeksi ylhäältä, sillä he tietävät jo, ettei sieltä kukaan vastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22086837:
Mitä tämä tarkoittaa? Että uskosta luopuminen ei tarkoita mitään?

Mä en kyllä usko tuommoiseen... Ei se voi olla niin. Jos mä oon nyt uskossa, niin voin sanoa olevani vaikka jumalan lapsi, mutta sitten, jos mä hylkään sen ja pidän sitä ihan tyhmänä huttuna, alan ajatella, ettei Jumala kiinnosta mua, käännyn pois, vaikka vain ajatuksen tasolla (vaikka muuten eläisin päällisinpuolin niinkuin ennenkin) niin eihän mua voisi sanoa jumalan lapseksi, eihän se Jumala mua väkisin pidä adoptiossa.

[QUOTE="zxz";22086851]Keta vastaan ne hihhulit olivat hihhuoineet jos ei taivasta vastaan ja jos siella ei oo ketaan vastaamassa niin miksi koittaa pyytaa anteeksi ?[/QUOTE]

Eli hihhulilla tarkoitetaan uskovaista. Jos hihhulit ovat hihhuliaikoinaan (=aktiivisen uskon aikana) sortuneet peruttamattomiin rikkeisiin, ne ovat tapahtunee lähimmäistä kohtaan. Lähimmäisiltä pitäisi silloin pyytää anteeksi, eikä Jumalalta. Jumalaanhan ex-hihhuli ei usko. Käänteishihhuli taas on esim. vapaa-ajattelija, joka ottaa hihhulismin vastustuksen tarpeettoman vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22086837:
Mitä tämä tarkoittaa? Että uskosta luopuminen ei merkitse mitään?

Lyhyt vastaus tahan: muistanet kertomukse tuhlaaja pojasta, vaikka han teki tekoja jotka eivat sopineet pojalle ,joka oli isansa poika, ei han koskaan loppunut olemasta isansa poika.
Voit luopua uskosta , mutta et lapsi asemastasi.

Tuo aloitus on jo niin vanha ja kulunut vitsi, ettei se jaksa enää naurattaa. Kyseinen teksti kuvaa hyvin sen, miten Raamatun käsitykset laista ja liitosta ovat ihan hakusessa. Ymmärtämättömyyttään Raamatulle on tietysti helpompi naureskella.

http://raapustus.net/?id=103

Lukaiskaa tuo linkki, valaisee kummasti asiaa. Myös aloitusteksiä käsitellään siinä.

Eli hihhulilla tarkoitetaan uskovaista. Jos hihhulit ovat hihhuliaikoinaan (=aktiivisen uskon aikana) sortuneet peruttamattomiin rikkeisiin, ne ovat tapahtunee lähimmäistä kohtaan. Lähimmäisiltä pitäisi silloin pyytää anteeksi, eikä Jumalalta. Jumalaanhan ex-hihhuli ei usko. Käänteishihhuli taas on esim. vapaa-ajattelija, joka ottaa hihhulismin vastustuksen tarpeettoman vakavasti.

Kiitos, tama oli hiukan liian monimutkaista mulle, mutta kiitos kuitenkin.

[QUOTE="zxz";22086910]Lyhyt vastaus tahan: muistanet kertomukse tuhlaaja pojasta, vaikka han teki tekoja jotka eivat sopineet pojalle ,joka oli isansa poika, ei han koskaan loppunut olemasta isansa poika.
Voit luopua uskosta , mutta et lapsi asemastasi.[/QUOTE]

Kyllä se lakkasi olemasta isänsä poika ja menetti asemansa, mutta sai anteeksi, kun halusi tulla takaisin.

[QUOTE="zxz";22086910]Lyhyt vastaus tahan: muistanet kertomukse tuhlaaja pojasta, vaikka han teki tekoja jotka eivat sopineet pojalle ,joka oli isansa poika, ei han koskaan loppunut olemasta isansa poika.
Voit luopua uskosta , mutta et lapsi asemastasi.[/QUOTE]

Ontuu. Jos ei usko jumalaan ei voi olla jumalan lapsi koska jumalaa ei ole, eikä jumalan lapsia. Biologisen isän olemassaolo ja hänen lapsenaan oleminen ei taas ole uskosta kiinni.

Kyllä se lakkasi olemasta isänsä poika ja menetti asemansa, mutta sai anteeksi, kun halusi tulla takaisin.
Myonan ,etta vertaukseni on ontuva.
Jos ajattelet kuinka tullaan jumlan lapseksi, huomaat kylla ,etta sen jalkeen Sinulla ei ole mitaan sanomista asiaan. Sinut on ostettu niinkuin orja ostetaan ja sen jalkeen et enaa kuulu itsellesi.( jos edes kuuluit aikaisemminkaan).

[QUOTE="zxz";22087031]
Jos ajattelet kuinka tullaan jumlan lapseksi, huomaat kylla ,etta sen jalkeen Sinulla ei ole mitaan sanomista asiaan. Sinut on ostettu niinkuin orja ostetaan ja sen jalkeen et enaa kuulu itsellesi.( jos edes kuuluit aikaisemminkaan).[/QUOTE]

Sallinet eriävän mielipiteen.

[QUOTE="zxz";22087031]Myonan ,etta vertaukseni on ontuva.
Jos ajattelet kuinka tullaan jumlan lapseksi, huomaat kylla ,etta sen jalkeen Sinulla ei ole mitaan sanomista asiaan. Sinut on ostettu niinkuin orja ostetaan ja sen jalkeen et enaa kuulu itsellesi.( jos edes kuuluit aikaisemminkaan).[/QUOTE]

Olen kokeillut tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22086969:
Ontuu. Jos ei usko jumalaan ei voi olla jumalan lapsi koska jumalaa ei ole, eikä jumalan lapsia. Biologisen isän olemassaolo ja hänen lapsenaan oleminen ei taas ole uskosta kiinni.
Eipa tietenkaan voi olla olemattoman oleva. Jos ei ole jumalaa, eise omista mitaan myoskaan.
Kun tiedat, etta Sinulla on isa , ei siihen uskoa tarvita, niinkuin raamattu maarittelee uskon.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22082108:
Joo mä ainakin ymmärrän yskän mutta sitä minäkään en käsitä kun nykyään joka hinttapulin, lepson ja ateistin on päästävä KIRKOSSA NAIMISIIN!?

Onko teillä paskaa kyrvännokan lisäksi päässäkin?

Minä kuulun kirkkoon, mutta suoraansanottuna minua hävettää kuulua siihen, kun luen jonkun laukovan tälläistä tekstiä, eivätkä aiemmatkaan kommentit ole olleet kovin välkkyjä.

Homoseksuaaleissa on syvästi uskovia ihmisiä, ja se, ettei kirkko heitä hyväksy ja suostu heitä siunaamaan loukkaa heitä syvästi.

Minusta jokainen voisi kaivaa sen raamattunsa esiin, lukea sieltä rakkauden evankeliumin, ja lisäksi kohdan - älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

Nuo kaksi ovat minulle raamatun tärkeimmät kohdat, ja ohjaavat elämääni.

Minulle yksi kirkkoonkuulumisen kynnyskysymyksiä on sen suhtautuminen homoseksuaaleihin, ihan kuin naispappeus oli sitä minulle aikoinaan. Ja minulle Raamattu on oman aikansa tuotos, sitä ei pidä ottaa kirjaimellisesti - eikä sillä missään tapauksessa saa löydä!

[QUOTE="zxz";22086928]Kiitos, tama oli hiukan liian monimutkaista mulle, mutta kiitos kuitenkin.[/QUOTE]

Jehnny on ennenkin lukenut minun paasauksiani aiheesta, joten hän osasi selventää.

Kuvittele nuorta ihmistä, joka liittyy helluntaiseurakuntaan. Hän hävittää entisen syntisen elämänsä levyjä ja kirjoja myöten ja alkaa elää vain Jeesukselle. Kaikissa perhe- ja kaverisuhteissaan hän pyrkii evankelioimaan muita, jotta hekin saisivat kokea jotain niin ihmeellistä kuin hän itse on kokenut. Pari valkoista valhetta toteutumattomista parantumisihmeistäkin tulee kerrottua, mutta nehän ovat vain toisen parhaaksi. Hän menee evankeliomiskurssillekin, jotta osaisi paremmin opastaa lähimmäisiään Jeesuksen luokse. Kurssilla hänelle kerrotaan, että perhetragedian juuri kärsinyt on erityisen otollinen evankelioimiskohde, koska hän on haavoittuvaisessa mielentilassa. Hän kokeilee neuvoa vanhan kaverinsa kohdalla, koska tämän isä on juuri menehtynyt auto-onnettomuudessa. Pian kaveri rukoilee yöt polvillaan ja päivisin kulkee kokouksissa, milloin ei lue hengellistä kirjallisuutta tai kuuntele gospelia. Evankelioimisreissuja tehdään porukalla pitkällekin ja jos auto sattuu hajoamaan, niin siitä manataan pahoja henkiä pois.

Eräänä päivänä hän kuitenkin herää kuin unesta ja huomaa, ettei hänellä oikeastaan ole omaa elämää. Kaikki se kilvoittelu ja ne kieltäymykset... mitä hän niillä oikeasti on saavuttanut? Hänestä ei tunnu uudestisyntyneeltä Jumalan lapselta, eikä hän enää toivo kuolemanjälkeistä paratiisia. Hän luopioituu, entiset ystävät kääntävät hänelle selkänsä ja hän on yksin. Jäljellä on enää opettelu elää oikeaa, normaalia elämää ja loputon määrä ahdistavia muistoja. Miksi hän ei ollut ystävä ystävälleen, vaan käännyttäjä?