Paljo menee rahaa ruokaan 2+1 taloudella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
About saman verran menee meilläkin kuussa rahaa ruokaan. Ehkä jopa vähän enemmänkin. Mä en tykkää tinkiä ruuasta ja meillä syödäänkin paljon kasviksia, kalaa yms

Missä asutte, se vaikuttaa tosi paljon. Meillä esim on varaa valita kaupoista mutta ei asuta kuitenkan pk-seudulla. 2 aikuista, taapero joka on kova syömään ja kotihoidossa sekä kiinteitä + korviketta syövä vauva, ja menee kauppaan reilu 400 kuussa. Mut jos asuu jossain Lapin perukoilla missä on yks kauppa jossa maito maksaa 1,50/l niin menis varmaan triplamäärä.

Missä asutte, se vaikuttaa tosi paljon. Meillä esim on varaa valita kaupoista mutta ei asuta kuitenkan pk-seudulla. 2 aikuista, taapero joka on kova syömään ja kotihoidossa sekä kiinteitä + korviketta syövä vauva, ja menee kauppaan reilu 400 kuussa. Mut jos asuu jossain Lapin perukoilla missä on yks kauppa jossa maito maksaa 1,50/l niin menis varmaan triplamäärä.

oulus asutaa eli käyää cittaris yleesä.:)

käydään pääasiassa prismassa, meitä on 3 henkeä, lapsi 12v. menee joka kuussa prismaan sellaiset 1100e, sisältää kyllä kaiken (vaatteitakin välillä). +koiranruoka ostetaan prismasta, siihen menee kuussa 50e.

Heh, kyllä täällä "Lapin perukoilla" menee paljon vähemmän ruokaan jos perunat, porkkanat, juurekset, sienet ja marjat saa luonnosta / viljelee itse ja käy hirvimetsällä tai kalastaa...

Meitä kaksi aikuista ja yksi lapsi, ei tupakoida eikä juoda ja rahaa menee noin 500-600e kuukaudessa. Mukana saattaa olla muutama vaate tai vähän isompi juttu. Satsi lakanoita vaikka.

meillä menee jotain 250e vain kuussa ruokaan. Ostetaan pakastimet ja kaapit aina kaikkea täyteen, kalaa ja kasviksia on paljon, tehdään ite ja kestovaippoja käytetään.

Meillä 2+1 lapsi on 1 v 10 kk, niin semmoinen 300-600 €/kk.. riippuu tuleeko kaikki wc-paperit yms. ostettua kuukauden aikana.. myös riippuu paljon mies ostaa tupakkaa ja kaljaa saunailtoihin... :D

[QUOTE="iivi";22086060]Heh, kyllä täällä "Lapin perukoilla" menee paljon vähemmän ruokaan jos perunat, porkkanat, juurekset, sienet ja marjat saa luonnosta / viljelee itse ja käy hirvimetsällä tai kalastaa...[/QUOTE]

Voihan noita kaikkia harrastaa ihan missä päin tahansa Suomea. ;) Jos vielä kasvattaisi itse omat lehmänsä saisi maidotkin. Lampaista tulisi mukavasti villat vaatteisiin ja saisi kestoihinkin villahousut... Sitten keittelis itse omat saippuansa. Ei menis kauppaan rahaa ollenkaan!

Yhteistyössä