Kilpirauhanen aivan sekaisin, miten se voi olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
mulla on sekä että, yli ja vajaatoiminta. Lääkäri taas siitä mieltä kaikki mun pahaa olo, ahdistusta ja paniikkihäiriöttä aiheuttaa se kilpirauhanen. Mulla vielä yks ongelma, miten mä pääsen opamoxista eroon, jos mä en siitä ota, niin tuntu pää leveä, en saa edes päätä liikkua kun niin pahaa palan tunne kurkussa ja hengenahdistusta. Miten tästä kaikista eroon. Vähän epätoivonen välillä olen, kun haluan elää norm. elämää ilman näitä juttuja, koska ne estää mulle toimia normaalisti. Alkoi joskus kesällä, eikä loppu. Kuukausi olin melkein kokoajan ilman opamoxia mut nyt taas ja riippuvainen vielä varma sen lisäksi olen. Niin ja jos en pääse vielä lähiaikoina eroon tästä lääkkeestä, niin miten lentokoneeseen, jos menossa matkalle, pitääkö lääkäriltä olla joku todistus että tarvin niitä, myös jos ehkä aloitan joku muukin lääkitys?

Noi kaikki ongelmat juontaa sun elämästä. Sä strippaat ja annat mamman hoitaa laspet. keskityt sisutamiseen ja designer vaateisiin jne.

Lopeta tämä kaikki. Ota aika aitsellesi ja lapsillesi. Käy kävelyllä heidän kanssaan ja laita joskus ruokaa ja oleile heidän kanssaan. Jätä viina pois.

Kilpirauhasen ongelmat saattavat hyvinkin aiheuttaa noita sun oireitasi. Itse olin ennen vajaatoiminnan diagnosointia masentunut ja tosi ahdistunut. Mun mielestäni sun pitäisi hankkiutua kunnon kilpirauhastutkimuksiin, eiköhän sieltä selviäisi, että mikä se sinun perimmäinen ongelmasi tuon kilpirauhasen suhteen on. Voi olla, että tosiaan syöt sitä Opamoxia täysin turhaan ja että oireesi loppuvat, kun nuo kilpirauhasongelmat saadaan ratkaistua. Kuuntele sitä lääkäriä ja mene kilpirauhastutkimuksiin!

Mä sanon et sulla on edelleenkin se vajaatoiminta,ja kun sitä lääkitään väärin niin se alkaa vaikuttaa tolta ylitoiminnalta.

Millähän ihme valelekurilla sä käyt.

[QUOTE="vieras";22070036]Noi kaikki ongelmat juontaa sun elämästä. Sä strippaat ja annat mamman hoitaa laspet. keskityt sisutamiseen ja designer vaateisiin jne.

Lopeta tämä kaikki. Ota aika aitsellesi ja lapsillesi. Käy kävelyllä heidän kanssaan ja laita joskus ruokaa ja oleile heidän kanssaan. Jätä viina pois.[/QUOTE]

voi vvitsi mikä komentti:headwall:

just eilen teimme kaikki ruoat, tänään mun lapset tulivat mun työpaikalle. Voitko ymmärtä jo että ei mun työt mulle aiheuttaa mitään sellaista, päinvastoin, töissä vähän parempi olo, ehkä kun en mieti siitä pahaa oloa jatkuvasti. Enkä mä juo kun joskus, mut pari vkoa sitten pakko sanoa suoraan, joka vkloppu melkein noin kuukaus oli menoa ja join jotain ja tiedän se on pahaa, mut välillä saa, nyt en taas pitkään jaksa mitään ota, koska mulle se riitä niin että en enempää jaksa kauan

Kilpirauhasen ongelmat saattavat hyvinkin aiheuttaa noita sun oireitasi. Itse olin ennen vajaatoiminnan diagnosointia masentunut ja tosi ahdistunut. Mun mielestäni sun pitäisi hankkiutua kunnon kilpirauhastutkimuksiin, eiköhän sieltä selviäisi, että mikä se sinun perimmäinen ongelmasi tuon kilpirauhasen suhteen on. Voi olla, että tosiaan syöt sitä Opamoxia täysin turhaan ja että oireesi loppuvat, kun nuo kilpirauhasongelmat saadaan ratkaistua. Kuuntele sitä lääkäriä ja mene kilpirauhastutkimuksiin!

no ne ota kokoajan verikokeet ja ensiks oli vaajatoiminta, sitten ylitoiminta jo, sitten taas se ihan sekaisin viimeks oli, se koht soita vielä minulle, lääkäri siis, ei ne edes tiedä mikä lääke tänne sopisi, voi että.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22070084:
Eopä voi kuin tuumata: olisiko kannattanut se kilpirauhaslääkitys aloittaa silloin 4v sitten kun se sinulla todettiin. Olisit aika paljon paremmassa kunnossa kuin nyt.

no en enää voi siitä itkeä, tiedän tein väärin, sen takia psyykisiä ongelmia oli niin paljon, esim ahdistu, masennus, paniikkia ja ne kauheat pakkoajatukset, lääkäri sanoi se aiheuttaa sulle se kaikki

Alkuperäinen kirjoittaja sama aihe vieläkin;22070058:
Mä sanon et sulla on edelleenkin se vajaatoiminta,ja kun sitä lääkitään väärin niin se alkaa vaikuttaa tolta ylitoiminnalta.

Millähän ihme valelekurilla sä käyt.

Eiku oho anteeksi,laitoin väärin päi.
Liikatoiminta--vajaatoiminta.

Miksi sä valitat, kun et ole aikoinasi tehnyt asian eteen mitään? Paljon helpompi olisi olla nyt, kun olisi lääkityksen hommannut ajoissa.
Mielestäni kilpirauhasen vajaa- ja liikatoimintaa ei voi olla yhtäaikaa, mutta voin olla väärässäkin. Joskus kilpirauhasen poistaminen auttaa, mutta se vaatii sitten elinikäisen lääkityksen. Minulta on puolet kilpirauhasesta poistettu ja näyttänee siltä, että pitää poistaa toinenkin puoli. Kaula jatkuvasti alhaalta turvoksissa eikä mitään pystykauluspaitoja tai mitään muitakaan sellaisia voi käyttää.

Meet kunnon endokrinogille, joka on erikoistunut juuri noihin kilpirauhasjuttuihin. Ne osaa. Yleislääkäreillä nuo asiat ei välttämättä ole hallussa riittävästi tuossa sun tapauksessa.

[QUOTE="hep";22070157]Meet kunnon endokrinogille, joka on erikoistunut juuri noihin kilpirauhasjuttuihin. Ne osaa. Yleislääkäreillä nuo asiat ei välttämättä ole hallussa riittävästi tuossa sun tapauksessa.[/QUOTE]

Siis endokrinologille! :D

Miksi sä valitat, kun et ole aikoinasi tehnyt asian eteen mitään? Paljon helpompi olisi olla nyt, kun olisi lääkityksen hommannut ajoissa.
Mielestäni kilpirauhasen vajaa- ja liikatoimintaa ei voi olla yhtäaikaa, mutta voin olla väärässäkin. Joskus kilpirauhasen poistaminen auttaa, mutta se vaatii sitten elinikäisen lääkityksen. Minulta on puolet kilpirauhasesta poistettu ja näyttänee siltä, että pitää poistaa toinenkin puoli. Kaula jatkuvasti alhaalta turvoksissa eikä mitään pystykauluspaitoja tai mitään muitakaan sellaisia voi käyttää.

Oikeassa olet,ei voi olla ei.
Eka tulee toinen,ja kun sitä hoidetaan niin se muuttuu usein toiseksi.Väärällä lääkityksellä on myös osansa,ja sitä lääkitystä voi olla aluksi hyvin vaikea saada kohilleen.

Mut ei savanna tajuu vaik sitä hälle sanois.Pitäis ite ottaa jä lähtä käymään hänen puolestaan lääkärissä.Jeesus sentään et voiki kyrsiä noin paljo yks hiton palstalainen.

Juu mulle aiheutti kilpirauhasen vajaatoiminta masennusta, unettomuutta ja paniikkihäiriöitä. Nyt mul ei oo ollut mitään noista oreista muutamaan vuoteen. Olen ollut kilpirauhaslääkityksellä nyt neljä vuotta.

Voi olla molemmat yhtä aikaa. Silloin toinen arvo on vajaalla ja toinen liikatoiminnalla. Mulla oli juuri näin, syy oli kilpirauhasentulehdus yhdistettynä vajaatoimintaan. Sain yhtä aikaa sekä vajaatoiminta että liikatoiminta oireita. Tulehdusta hoidettiin kortisonilla ja vajaatoimintaa thyroksiinilla. Meni about 16kk et arvot oli viimenkin balanssissa esim. tulehdusta kesti 6kk.

[QUOTE="koi";22070271]Voiko kilpparissa olla vikaa, vaikka perusverikokeet näyttävät kaiken olevan ok?[/QUOTE]

Kilpirauhaskokeet on niin kalliita, että yleensä ei perus verenkuvassa oteta ollenkaan kilpirauhasarvoja. Eli ei mistään tulehdusarvoista, hemoglobiinista tms. selviä toimintahäiriöt. Pitää pyytää erikseen lähete kilpirauhasarvojen tutkimiseen. Tietäisit kyllä, jos ne on otettu, sillä kokeet pitää ottaa ennen klo 10 ja ei saisi liikkua kauheasti ennen koetta jne.

voi vvitsi mikä komentti:headwall:

just eilen teimme kaikki ruoat, tänään mun lapset tulivat mun työpaikalle. Voitko ymmärtä jo että ei mun työt mulle aiheuttaa mitään sellaista, päinvastoin, töissä vähän parempi olo, ehkä kun en mieti siitä pahaa oloa jatkuvasti. Enkä mä juo kun joskus, mut pari vkoa sitten pakko sanoa suoraan, joka vkloppu melkein noin kuukaus oli menoa ja join jotain ja tiedän se on pahaa, mut välillä saa, nyt en taas pitkään jaksa mitään ota, koska mulle se riitä niin että en enempää jaksa kauan

Ja juuri kännäsit seksimessuillakin.

[QUOTE="vieras";22070722]Täytyy vielä mainita et Oprahil on tälläkin hetkellä sekä vaajaa- et liikatoimintaan kilpirauhasessaan :D[/QUOTE]
Taitaa kaikilla läskeillä olla omien puheiden mukaan. :D

Yhteistyössä