G: Pahinta mitä sinulle on sanottu?

• Viestiketjun aloittaja Aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Älä rakasta kaikkia vauvoja
Synnytysosastolla päivä lapsen syntymän jälkeen katselin vauvoja ja hymyilin onnesta. "Ei se sinun ole", tokaisi hoitaja vai mikä lie ollut. Sen jälkeen en ole pystynyt hymyilemään vieraille lapsille, sehän on kiellettyä. Kiitti vaan kun toteat tuollaista hormonimyllerryksessä olevalla.

Virheilmoitus
[QUOTE="Surku";22069504]Voi kamala mikä sammakko! :O :hug:

Miten joku voi sanoa noin! Tuskin kukaan vanhempi tai isovanhempi voi koskaan ajatella, että lapsen on parempi kuolla kuin elää. Oli tilanne sitten mikä hyvänsä.[/QUOTE]

Eli mielestäsi elämä hinnalla millä hyvänsä on tavoittelemisen arvoista?

En tunne tuota tapausta, mutta en usko sanojan sanoneen sitä pahalla. Minäkin saattaisin sanoa noin ja nimenomaan lohdutukseksi. Jos on ollut vaikkapa pitkällinen kivulias sairaus takana tmv.

En tunne tuota tapausta, mutta en usko sanojan sanoneen sitä pahalla. Minäkin saattaisin sanoa noin ja nimenomaan lohdutukseksi. Jos on ollut vaikkapa pitkällinen kivulias sairaus takana tmv.
En minäkään usko pahalla sanotuksi, vaikka kovin pahalle tuntuikin.

Samalla lailla esim. ihminen joka toteaa lapsensa tai puolison menettäneelle, että "Voi hirveeää. Minä en ikinä selviäisi tuollaisesta." tarkoittaa varmasti ilmaista myötätuntoa.
Silti sen toisen, sen jonka on pakko selvitä, korvissa se voi hyvinkin kuulostaa siltä, että häntä jotenkin moititaan tai suruaan väheksytään, kun hamuaa uutta otetta elämästä tai yrittää esim pitää huolta perheestään menetyksen jälkeenkin.

miksi et itse menyt
Juhannus 1999. Kokoonnuttiin kaveriporukalla meidän mökille ja minä onneton onnistuin saamaan vuosisadan pahimman migreenin joten menin sänkyyn lepäämään. Yksi näistä meidän vieraista haukkui mut pystyyn kun pilasin migreenilläni heidän juhannukset (siis kehtasinkin saada särkykohtauksen). Pyysin että saisin levätä pimeässä itsekseni, eli viettäisivät juhannusta ulkona (aivan ihana sää silloin) tai pitäisivät sisällä valoja pois päältä ja välttäisivät kovempia ääniä tai menisivät toiseen mökkirakennukseen (tontillamme sis kaksi mökkirakennusta) jos haluavat olla sisällä.

Tästä kaikesta suivaantuneena siis yksi vieraistamme raivostui ja sanoi että olen niin kuvottava ällötys ettei mulle ole edes keksitty nimitystä.

On muuten entinen kaveri.
miksi et itse mennyt siihen toiseen mökkirakennukseen??!! mä ainakin olisin tehnyt vaikka mitä saadakseni hiljaisuutta

"vieras"
Jos noi jutut on pahinta mitä teille on sanottu niin vähällä olette päässeet. Eihän tuollaisista voi ottaa itseensä.

Mä nauran tuollaisille juituille ja negat vaan kimpoilee mun haarniskasta.

"pöh"
Yläasteella kun mun poikakaveri jätti minut hän sanoi minulle että olit vain kertakäyttölautanen :( Viittasi minun olemattomaan rintavarustukseeni, tuntui todella pahalta vielä vuosia ton jälkeen. Jäätiin kuitenkin kavereiksi ja aikuisiällä pyysi kyllä anteeksi sanomisiaan :D

"Neith"
[QUOTE="vieras";22070056]Jos noi jutut on pahinta mitä teille on sanottu niin vähällä olette päässeet. Eihän tuollaisista voi ottaa itseensä.

Mä nauran tuollaisille juituille ja negat vaan kimpoilee mun haarniskasta.[/QUOTE]

no kyllähän se vähän kirpaisee jos ehdotetaan että oma lapsi muuttaisi muualle, kun on jo muutenkin valmiiksi rikki ja hajalla..

[QUOTE="Neith";22070097]no kyllähän se vähän kirpaisee jos ehdotetaan että oma lapsi muuttaisi muualle, kun on jo muutenkin valmiiksi rikki ja hajalla..[/QUOTE]

Itseasiassa ellei kirpaisisi niin se olisi merkki siitä että olisi jollain lailla sosiaalisesti kyvytön, esim emotionaalisesti autistinen. Eli vaikka itse asia oli paha, niin hyvä, että uskalsit loukkaantua.

:hug:

Mama the strange
Pahimmat asiat, ne kaikkein satuttavimmat mulle on varmasti sanottu ala- ja yläsasteella koulunpihalla tms.

Iän myötä on itsetunto sen verran kehittynyt, ettei sanat enää tunnu niin pahalta. Eikä mua enää sillä tavoin voi satuttaa. Tietysti jotkut huonot uutiset on tuntuneet pahoilta samoin kuin aikanaan lapsen isän puheet (jotka eivät varsinaista haukkumista kuitenkaan olleet).
Eniten kuitenkin olen varmasti kärsinyt niiden sanojen takia, joita kuulin nuorena.

Muistan ko äiti joskus huusi navetasta mulle ko lähin itkien pois, olin varmaan ekaluokkalainen tai jotaki, en osannu tehä jotaki ja kiukuttelin ko pisti minut yrittään uuestaan ja uuestaan ja lopulta haukku minut typeräksi ja ko lähin siitä niin huuteli perrään että turhaa menen isän tykö sääliä hakemaan, ei se ole minun isä vaan saatana on. Jei. :rolleyes:

Koulussa sain muutenki tytöiltä aina kuulla kuinka ruma ja epämuodikas olen. Enkä muuten tosiaan ole ollu. Ei minun kikkarat asettunu mihinkään kampaukseen joten tukkatyyli oli aina sama, mut nätti olen ollu, enkä vain omasta mielestä. Ja vaatteet tavalliset, mittään muotihömpötyksiä mulla ei ole ollu vielä yläasteellakkaan oikeastaan... Ja sen muistan ko koko luokan tytöt kiusas viikon minua siitä ko mulla oli talvihaalari, muilla tytöillä oli housut ja takki. Ja siis ekalla oltiin... Sitte ko isälle sain sanottua niin käytiin viikonloppuna ostamassa housut ja takki mullekki. Minusta ei varmaan tytöt tykänny ko olin poikien suosiossa aina :D Samanlainen rämäpää ja häirikkö...

Exä on kuitenki tainnu sanoa pahimmat lausahukset ikinä, en ees kehtaa toistaa niitä. Kuitenki niin pahoja juttuja ja ihan joka päiväsiä että mulla ei eron aikaan ollu itsetuntoa ennää ollenkaan, en arvostanu itteäni enkä rakastanu itteäni yhtään, niin epävarma ihminen ko olla ja voi. Nykynen mies on onneksi minut rakastanu vahvaksi taas :kiss:

Onhan nuita möläyksiä kuullu sieltä ja täältä, nykyään en vaan niin kiinnitä niihin huomiota, tapanani on vittuilla takas.

"juu"
[QUOTE="Moonbell";22069403]"Sä oot huono äiti."
"Sä vaan orjuutat ja kohtelet huonosti miestäs."

Ylläripylläri. Nämä ovat siis anopin kommentteja jonka mielestä mun pitäis taipua mieheni tahtoon joka asiassa, kun hänen poikansa on hänen kultapalleroisensa ja maailman paras kaikessa. Vika ei koskaan voi olla mieheni vaan aina minun. -.- Menis itteensä tai kattois ees peiliin. Onneksi mieheni on tullut enemmän isäänsä.[/QUOTE]

anoppi totesi: olet liian temperamenttinen ja äänekäs äidiksi. olet ylipainoinen, laihduta...

Vaikea varmaan arvata kmupi meistä on oikeesti ylipainoinen...

Sisu harmaana
Mun tyttösukunimi oli semmonen, mistä sai helposti väännettyä haukkumanimiä. Ja sitähän sitten kuulikin koulussa, joka päivä monta eri versiota. Ja ne nimitykset on jättäneet TODELLA syvät arvet.

Yhteistyössä