Nyt kaikki KISSAIHMISET: Kannattaako ottaa kissalle kaveri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
me ollaan tässä nyt kiikun ja kaakun otetaanko vaiko ei.

Nyt mä olen kotona lasten kanssa joten on paljonkin seuraa vaikkei ehdi leikkiäkään aina hirveästi kuin illalla.
Nyttenkin tosin huomaa et kun on vilkaus tapaus niin paini seura ei olis pahitteeks.

Mutta sitten kun mä palaan taas töihin niin kuinka yksinäiseks kissa sit kokis ittensä..

Meillä on kaks kissaa, ensin oli vaan yks mutta päätettiin ottaa toinen just kaveriksi..saa leikkiä ja tapella yhessä :) Ja on noista toisilleen seuraa ollukin..

Itsekin aikoinani otin samasta poikueesta kaksi pentua, ja niinhän se on, että toisin kuin koirien kanssa, kissan paras kaveri on toinen kissakaveri. Ei toki päde kaikkiin kissoihin, mutta kun pienestä pitäen opettaa sosiaaliseksi, helpottaa elämää jatkossa muiden lemmikkihankintojen kanssa.

Ota huomioon, että kaikki kissat eivät siedä toisten kissan seuraa ollenkaan jos on ollut muutamankin vuoden yksin. Me olimme ottamassa pentua silloin kolme-vuotiaalle kissallemme kaveriksi, mutta ei siitä tullut mitään. Vanhempi koko ajan sähisi ja kynsi toista, ja vaikka odotimme "parannusta", sitä ei tapahtunut ja niin pentu lähti. Onneksi tosin ystäväni luo, jotta näen tätä kissaa vieläkin.
Nyt meillä on siis yksi kissa, kuusivuotias "vanha rouva" joka rakastaa nukkumista silloin kun isäntäväki ei ole kotona. :D

[QUOTE="vieras";22069525]Ota huomioon, että kaikki kissat eivät siedä toisten kissan seuraa ollenkaan jos on ollut muutamankin vuoden yksin. Me olimme ottamassa pentua silloin kolme-vuotiaalle kissallemme kaveriksi, mutta ei siitä tullut mitään. Vanhempi koko ajan sähisi ja kynsi toista, ja vaikka odotimme "parannusta", sitä ei tapahtunut ja niin pentu lähti. Onneksi tosin ystäväni luo, jotta näen tätä kissaa vieläkin.
Nyt meillä on siis yksi kissa, kuusivuotias "vanha rouva" joka rakastaa nukkumista silloin kun isäntäväki ei ole kotona. :D[/QUOTE]

Juu kyllä mä toki tämän olen ottanut huomioon.

Siksipä oltaisiin nyt jo ottamassa kaveria varauksella sillä kissamme on itsekkin vasta noin 5kk vanha.

Meillä on neljä kissaa ja etenkin, kun sisäotuksia ovat, en osaisi kuvitella, että joku noista vaan yksin möllöttäisi täällä. Kaikki on ottaneet aina toisensa hienosti vastaan, vaikka ovat erirotuisia ja toisilleen varmaan oudon näköisiä :D Pentua useimmiten sietää paatuneinkin erakko sitten ensijärkytyksen jälkeen :)