Synnytys lähestyy ja alkaa jo ahdistaa koko homma, mä en halua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Kun kaikki on niin epäselvää ja miten mä selviän siitä. Tiedän että ei voi kun luottaa että kaikki menee hyvin ja homma toimii, mutta ahdistaa silti.

Mua ahdistaa se laitoksella olokin, koska tiedän tuntevani olon siellä äärettömän yksinäiseksi, kun kuitenkaan kukaan ei siellä käy ja haluan vaan kotiin sieltä.

tuttu fiilis...
5 kertaa siellä olleena...
onneksi se on kuitenkin pieni aika elämästä.
koita pitää osastolla omista toiveista kiinni, että saat rauhassa nauttia vauva-ajan alusta.
mulla ei kahteen kertaan edes ole ollut mahdollisuutta pitää vauvaa luonani, mutta jotenkin siitä selviää.

Joo tiedänhän minä että selvittävä on :) Se vaan kaikki on alkanut pyöriä päässä, että miten homma tulee toimimaan ja miten minä selviän. Pääseekö/tuleeko (on kyllä luvannut) mukaan synnytykseen, miten esikoinen pärjää sen ajan kun olen laitoksella, mitä jos taas päädytään sektioon ja miten minä sitten pärjään kotona 2 lapsen kanssa.
Jotenkin alkaa konkretisoitumaan kaikki, kun aika vähenee ja eilen kun sain ajan synnytystapa-arvioon, niin alkoi taas enempi asia pyörimään mielessä.

[QUOTE="shihtzu";22054931]Joo tiedänhän minä että selvittävä on :) Se vaan kaikki on alkanut pyöriä päässä, että miten homma tulee toimimaan ja miten minä selviän. Pääseekö/tuleeko (on kyllä luvannut) mukaan synnytykseen, miten esikoinen pärjää sen ajan kun olen laitoksella, mitä jos taas päädytään sektioon ja miten minä sitten pärjään kotona 2 lapsen kanssa.
Jotenkin alkaa konkretisoitumaan kaikki, kun aika vähenee ja eilen kun sain ajan synnytystapa-arvioon, niin alkoi taas enempi asia pyörimään mielessä.[/QUOTE]

Kysy neuvolasta onko saatavilla tukea tuohon kahden lapsen kanssa kotonaolohuoleen. Mä olen saanut ainakin Helsingissä ja sittemmin Hämeenlinnaan muuttaneena ihan mahtavaa puhumisapua kaupungilta, eikä se maksa mitään. Asutko isolla paikkakunnalla? Se vaan, että neuvolassa täytyy uskaltaa kertoa, että haluaisi apua, ei ne ymmärrä muuten.

[QUOTE="shihtzu";22054867]Kun kaikki on niin epäselvää ja miten mä selviän siitä. Tiedän että ei voi kun luottaa että kaikki menee hyvin ja homma toimii, mutta ahdistaa silti.

Mua ahdistaa se laitoksella olokin, koska tiedän tuntevani olon siellä äärettömän yksinäiseksi, kun kuitenkaan kukaan ei siellä käy ja haluan vaan kotiin sieltä.[/QUOTE]

Onhan sulla se ihana lapsesi siellä, hänen kanssaan menee aika syöttäessä ja vaipatellessa. Kait miehesikin joskus käy katsomassa.

[QUOTE="shihtzu";22054931]Joo tiedänhän minä että selvittävä on :) Se vaan kaikki on alkanut pyöriä päässä, että miten homma tulee toimimaan ja miten minä selviän. Pääseekö/tuleeko (on kyllä luvannut) mukaan synnytykseen, miten esikoinen pärjää sen ajan kun olen laitoksella, mitä jos taas päädytään sektioon ja miten minä sitten pärjään kotona 2 lapsen kanssa.
Jotenkin alkaa konkretisoitumaan kaikki, kun aika vähenee ja eilen kun sain ajan synnytystapa-arvioon, niin alkoi taas enempi asia pyörimään mielessä.[/QUOTE]

Itsellä neljä luomua alatiesynnytystä, viimeinen sektio. Pian siitäkin kuntoutuu kun ei turhia stressaa. Heti kun HB nousi, helpottui olo lisää.

Onhan sulla se ihana lapsesi siellä, hänen kanssaan menee aika syöttäessä ja vaipatellessa. Kait miehesikin joskus käy katsomassa.

No en kauheasti usko, että lapsen isä pahemmin laitoksella käy, kun ei ole enää samassa taloudessa meidän kanssa :) Synnytykseen on sanonut tulevansa mukaan, jos vain on silloin paikkakunnalla.
Jos tämä nuorempi on yhtään isoveljensä kaltainen, niin aika siellä synnärillä käy todella pitkäksi, esikoinen veteli 4-6 tunnin unia, söi ja nukkui taas.

[QUOTE="Halikatti";22055107]Kysy neuvolasta onko saatavilla tukea tuohon kahden lapsen kanssa kotonaolohuoleen. Mä olen saanut ainakin Helsingissä ja sittemmin Hämeenlinnaan muuttaneena ihan mahtavaa puhumisapua kaupungilta, eikä se maksa mitään. Asutko isolla paikkakunnalla? Se vaan, että neuvolassa täytyy uskaltaa kertoa, että haluaisi apua, ei ne ymmärrä muuten.[/QUOTE]

On mulla periaatteessa mun täti, joka varmaan auttaa paljonkin erityisesti alussa, mutta on kuitenkin osittain selviydyttävä yksin ja hieman pelottaa miten mustasukkainen tuo esikoinen tulee olemaan.

[QUOTE="shihtzu";22055260]No en kauheasti usko, että lapsen isä pahemmin laitoksella käy, kun ei ole enää samassa taloudessa meidän kanssa :) Synnytykseen on sanonut tulevansa mukaan, jos vain on silloin paikkakunnalla.
Jos tämä nuorempi on yhtään isoveljensä kaltainen, niin aika siellä synnärillä käy todella pitkäksi, esikoinen veteli 4-6 tunnin unia, söi ja nukkui taas.[/QUOTE]

No toivotaanko että tämä kuopus nukkuu puolen tunnin pätkiä ja huutaa aina 6 tuntia putkeen? :D Ei tule sinulla ainakaan aika pitkäksi!

Kysyttiinhän multa viimeksi neuvolassa, että mitä mieltä itse olen siitä, että haluanko sektion vai alatiesynnytyksen, niin sanoin, että molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

Minuakin ahdisti. Kalenterissa oli ympyröity punaisella laskettu päivämäärä ja tuntui, että elämä loppuu siihen. Jos olisin saanut päättää niin poika olis vieläkin mahassani.

Yhteistyössä