-Lapsi on siis juuri täyttänyt 2 vuotta, ja osaa noin viisi sanaa (äiti, maito, koira, lapio, keinu) ja muita sanoja ei ole.
- Ei reagoi omaan nimeensä KOSKAAN (aivan kuin olisi kuuro), eikä ole koskaan reagoinutkaan
- Erittäin itkuinen, ei kuitenkaan itke "äiti, äiti", vaan yleensä ihan muuten vaan
-Erittäin kömpelö, kompastuu joka viides minuutti johonkin (omiin jalkoihin yms)
- Ei ole kiinnostunut lukemisesta, eikä oppimisesta
-AIVAN mahdotonta yrittää opettaa uusia sanoja, lapsi ei toista mitään
-Tuijottaa ja "möllöttää" koko ajan, ei siis puhu mitään, aivan kuin joku kauhuleffan lapsi vaan tuijottaa
-EI OSAA SYÖDÄ itse. Välillä oikein kunnolla tunkee pieniä määriä ruokaa suuhun, käyttäen aina kahta kättä. Yhdellä kädellä toimiminen ruokailun yhteydessä ei toimi.
-Syöttäminen hankalaa, koska ei ota suuhun kerralla kuin noin kolmea riisinjyvää vastaavan kokoisen annoksen
- Ei osaa eikä tykkää piirtää
- Suu liikkuu kielen kanssa epänormaalisti juodessa
-ei maata selällään, menee siitä paniikkiin ja alkaa itkemään
- jos lapsi istuu mun sylissä kasvot mun kasvoihin päin, ja ihan vähän kallistan häntä taaksepäin kuitenkin tukien niskaa ja koko selkärankaa, lapsi on taas AIVAN paniikissa.
Huh näitä on niin paljon, en edes muista nyt kaikkea.. Mutta kertokaa hyvät ihmiset, olenko mä ihan väärässä? tossa ei edes ollut kaikki oireet..