en mä vaan tuu raskaaksi.. =)

• Viestiketjun aloittaja unnamunna
  • Ensimmäinen viesti
unnamunna
ois ollut kiva että ois ollut pieni ikäero mutta en mä näytä raskautuvan.
esikko täyttää jo 4kk =)

juu ei oo mitään kiirettä mutta oisin niin nyt just tänä syksynä halunnut raskautua.

äiti 44v
ois ollut kiva että ois ollut pieni ikäero mutta en mä näytä raskautuvan.
esikko täyttää jo 4kk =)

juu ei oo mitään kiirettä mutta oisin niin nyt just tänä syksynä halunnut raskautua.
Lapsettomuus on kova paikka. Myös sekundäärilapsettomuus. Ehkä juuri se on pahinta kaikista!

Se on kans ikävää kun liki viiskymppisenä on myös lapseton. Syö naista.

"nina"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22046562:
Lapsettomuus on kova paikka. Myös sekundäärilapsettomuus. Ehkä juuri se on pahinta kaikista!

Se on kans ikävää kun liki viiskymppisenä on myös lapseton. Syö naista.
millä teorialla hetkellinen lapsettomuus on pahempaa kuin pitkäaikainen? Sitä paitsi, ei se ole edes mitään lapsettomuutta jos 4 kk een ei ole tullut raskaaksi. Luontokin tajuaa, et 4 kk:n ikäisen hormoni ym toiminta ei ole palautunut sille tasolle, että raskaus olisi vielä mahdollista.

uuu
[QUOTE="nina";22046608] Luontokin tajuaa, et 4 kk:n ikäisen hormoni ym toiminta ei ole palautunut sille tasolle, että raskaus olisi vielä mahdollista.[/QUOTE]

Mun serkulla oli vauva 3kk, kun oli jo raskaana uudelleen. Se siitä luonnon tajuamisesta.
Itselläni alkoi kuukautiset 5 vkoa synnytyksestä, olisin vallan mainiosti voinut siis raskautua ihan heti!"

Niiin
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22046562:
Myös sekundäärilapsettomuus. Ehkä juuri se on pahinta kaikista!
Sen enempää tästä mielenkiintoisesta ( = idioottimaisesta) lauseesta pillastumatta kysyn, että millä perusteella.
Onko siis ikävämpää kun saa jotain kun ei saa mitään? Ymmärsinkö oikein?

Muumibuumi
Nii, olisihan se mukavaa... Esikoinen täyttää "kohta" neljä. Kuukautiset alkoi 5viikkoa synnytyksen jälkeen, mitään ehkäisyä ei ole käytetty... Ketään ei vaan ole silti tulossa..

Mutta kun tämä oli arvattavissa, niin sitä osasi odottaa ja osaa olla onnellinen edes tuosta yhdestä. Ehkä muutaman vuoden kuluttua, kun esikoinen on jo iso ei enää haluakkaan sitä pientä vauvaa "harmikseen".. Kun isompi on jo itsenäisempi ja pääsee nauttimaan itsekin taas omasta elämästä... Sitä odotellessa..

"huoh"
Ap kuulostaa joltain vauvantekokoneelta. Tosi ällöttävää. Siinä on ap:n tarkoitus, olla lapsensynnyttäjä loppu ikänsä. : / Anteeksi nyt vaan, mutta minua ällöttää...

[QUOTE="huoh";22046814]Ap kuulostaa joltain vauvantekokoneelta. Tosi ällöttävää. Siinä on ap:n tarkoitus, olla lapsensynnyttäjä loppu ikänsä. : / Anteeksi nyt vaan, mutta minua ällöttää...[/QUOTE]

Just.. Että jos toisen lapsen haluaa on lapsensynnyttäjä loppu ikänsä? Anteeksi nyt vaan mutta mua ällöttää tuollaiset leimaajat.. Jos joku tekee erilaisia valintoja kuin sinä, on automaattisesti jotenkin huonompi ihminen? No ei mene hyvin sinullakaan..

Ap sulla on vielä hyvin aikaa raskautua niin että tulee silti pieni ikäero. Meillä tuli likoille 1v4kk eroa, eli raskauduin kun esikoinen oli puolivuotias. Oikein hyvä ero :) Ehkä tässä kuussa tärppää :)

äiti 44v
[QUOTE="nina";22046608]millä teorialla hetkellinen lapsettomuus on pahempaa kuin pitkäaikainen? Sitä paitsi, ei se ole edes mitään lapsettomuutta jos 4 kk een ei ole tullut raskaaksi. Luontokin tajuaa, et 4 kk:n ikäisen hormoni ym toiminta ei ole palautunut sille tasolle, että raskaus olisi vielä mahdollista.[/QUOTE]

Ei millään teorialla, kunhan vittuilin vittuuksissani.

Me oltiin valmiita odottamaan toista vaikka vuosia, mutta sinne se vatsaan tupsahti kun eka oli 3kk vanha :D

Minä siis kärsin viisi vuotta siitä etten raskautunut, ennen kuin eka ilmoitti tulostaan. Siksi toistakin olisin ollut valmis odottelemaan.

No sun synnytyksestä on vasta niin pieni hetki että tuskin kannattaa vielä harmitella :) Jos imetät niin se vaikuttaa tosi paljon. Ja voihan se olla niinkin että yrittämisen stressi vaikuttaa. Me jätettiin ehkäisy pois 3kk sitten, 2kk sitten alettiin yrittämään ja ensimmäinen kuukausi tikutin ovista, mittailin lämpöjä ja se oli jo aika stressaavaa. Sitten päätettiin pitää yrittämisessä pieni tauko ja viime kierrossa oltiinkin vain 2 kertaa (toinen kerta ihan kierron lopussa) kun mies oli muualla töissä. Viime viikolla tein huvikseni testin ja plussasin..:) Joten kannattaa pitää taukoa yrittämisestä välillä:)

Yhteistyössä