Enkös voi laittaa vauvan jo rattaisiin?

häh
Kyllähän lapsi ratasosassakin saa ittensä lykittyä ylöspäin? Ei se kaksi centtiä niin paljoa ole että se sen estäis, saa vielä varmaan paremminkin ponnistettua. En tajua siis nyt tätä.

Nuo saa niin, että voi laittaa vain sen alemman. Ihan turhathan ne olkapäähihnat vielä on :)
Ja just huomasin etten tartte edes niitä lantiohihnoja kun tuossa vaunussa saa ton osan taaemmas niin estää vauvan alaspäin ryömimistä :D
Ei ne olkahihnat välttämättä tule tarpeelliseksi myöhemminkään, riippuu ihan lapsukaisesta. Meillä on esikoinen vain lantiovaljailla matkarattaissakin ja yhdistelmissä pysyy ilman valjaita kun on parempi istuin :) Näppärää jos ei tarvitse ollenkaan valjaita, ei tarvitse säätää ylimääräisten hihnojen kanssa.

Meidän nyt 4v on ollu rattaissa vastasyntyneestä asti, silloin oli vaan pehmeä kantokoppa lisänä ja selkänoja makuuasennossa. Noin 3,5 kuisena alkoi olla selkänoja hiukan pystyyn nostettuna, että näki ympärilleen ja lääkäriin kun mentiin sillä viisiin, pelokkaana puolustauduin tai jotain aiheesta kysyin, (puolenvuoden sääntö oli toki tuttu) niin lääkäri sanoi että koko puolenvuoden sääntö on vanhentunu. Tämän päivän lapsi saa olla juuri niin pystyssä kun haluaa, kunhan saa nojata, ettei tarvi painoaan kannatella sääntö on niiltä ajoilta, kun lapsilla vielä esiintyi riisitautia ja vauvat oli pitkään kapalossa, eikä lihakset päässy kehittymään.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22046319:
Kyllähän lapsi ratasosassakin saa ittensä lykittyä ylöspäin? Ei se kaksi centtiä niin paljoa ole että se sen estäis, saa vielä varmaan paremminkin ponnistettua. En tajua siis nyt tätä.
Kun vaunuissa se päätyosa on kuin seinä vastassa, mutta rattaissa se loivenee ylöspäin, joten aika vahva vauvan täytyy olla jos sinne saa itsensä potkittua :D
On eri asia...

FisherPrice
[QUOTE="mä";22046457]No ei ole!! Sittereissä kaikki pitävät aikaisemmin, eikä niissä ole mitään ikärajaa. istuttaminen on eri asia![/QUOTE]

Meidän sitterissä oli asentoja kolme, se ihan makuuasento oli tarkoitettu pienille vauvoille. :)

häh
Kun vaunuissa se päätyosa on kuin seinä vastassa, mutta rattaissa se loivenee ylöspäin, joten aika vahva vauvan täytyy olla jos sinne saa itsensä potkittua :D
On eri asia...
Ok, miten vaan :)

Mun mielestä tuntuu pöhköltä pistää kolmikuinen rattaisiin, ja kaikenlisäksi säätää kaikenlaista, että se vauva siinä ylipäätään pysyy o_O

Tuskimpa se teidän vauva niin kovaa itseään ylös ponnaa että päähän sattuu tms.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22046515:
Ok, miten vaan :)

Mun mielestä tuntuu pöhköltä pistää kolmikuinen rattaisiin, ja kaikenlisäksi säätää kaikenlaista, että se vauva siinä ylipäätään pysyy o_O

Tuskimpa se teidän vauva niin kovaa itseään ylös ponnaa että päähän sattuu tms.
Säätää? En säätänyt mitään. Laitoin makuupussin alustaksi niinkuin se oli vaunuissakin. Se oli ainoa "säätö".
No vauva itkee kun pää painaa kopan yläosaan niin tuntuu se ilmeisesti ainakin epämukavalta...
Voinhan minä häntä laskea koko ajan, mutta eikös se vasta olekin säätämistä kun kerran 15min vetelen vauvaa alaspäin?

Säätää? En säätänyt mitään. Laitoin makuupussin alustaksi niinkuin se oli vaunuissakin. Se oli ainoa "säätö".
No vauva itkee kun pää painaa kopan yläosaan niin tuntuu se ilmeisesti ainakin epämukavalta...
Voinhan minä häntä laskea koko ajan, mutta eikös se vasta olekin säätämistä kun kerran 15min vetelen vauvaa alaspäin?
Jäin miettimään tuota pojun motivaatiota riuhtoa itseään sieltä, että sehän voi olla että könyäminen loppuu ihan sillä että pääsee vaunukopasta pois vaikka olisikin melkein makuulla, sekin kun voi riittää siihen että näkee paremmin ympärilleen ja tyytyvöittää vauvelia.

Juu nyt on nukkunut pari tuntia siellä välillä heräillen ja ihna tyytväisenä on köllötelllyt. Naureskeli kun työntelin rattaita ja katseli ihmeissään. Ei edes yrittänyt vääntelehtiä pois :)
Pitää testata vielä ulkona. :)

Näyttääkö nuo kuvassa olevat rattaa muuten olevan Emmajungat? Mullakin on nyt poika lähes 4kk, eikä vaan viihdy vaunuissa, jos ei nuku. Olen yrittänyt olla pitämättä puoli-istuvassa asennossa sylissä, mutta itse vaan nousee istualteen koko ajan, ei sitä voi estää. Mietin, jos pitäisi laittaa jo rattaisiin makuuasentoon, että kun herää, niin voisi hieman nostaa että näkee paremmin ympärilleen.

En ymmärrä, kun mullakin on sitteri (Mama's ja Papa's) ja siinä on tosiaan tuo vastasyntyneille oleva asento kuitenkin puoli-istuva. Eihän missään sitterissä vauva ole täysin vaakasuorassa makuutasossa.

Miksi siis rattaissa pitäminen samanlaisessa asennossa olisi haitaksi, mutta sitterissä muka saa pitää?

vähän ehkä ot mutta mulla on kahdet rattaat joissa molemmissa suomen- ja ruotsinkielisessä käyttöohjeessa lukee että ne on tarkoitettu 6kk ikäisestä ylöspäin ja espanjan sekä englannin kielisessä ohjeessa sanotaan että käyvät syntymästä asti.
ehkä joku pohjoismainen säädös tuo 6kk ikäraja rattaissa? Molemmissa rattaissa kuitenkin saa selkänojan melkein vaakatasoon

siis tuskin kukaan kuitenkaan on vastasyntynyttä istumaan laittamassa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä