Enkös voi laittaa vauvan jo rattaisiin?

"niin"
Miksi siis rattaissa pitäminen samanlaisessa asennossa olisi haitaksi, mutta sitterissä muka saa pitää?
Paremmissa sittereissä vauvan saa ihan täysin vaaka-tasoonkin, mutta suurin ero on kyllä se, että vaunut ovat yleensä huomattavasti leveämmän kuin sitteri ja pohja tasainen, niin että vauva heiluu kun ei osaa itseään vielä tukea, kun taas sitterissä vauva pysyy kankaan tekemässä pussissa aloillaan.

Eli voin laittaa hiukan enemmän koholle jos vuoraan rattaat niin, että ei ole sitä ns kulmakohtaa?
Ja siis en korkealle mutta esin 5cm?
Eli vauva on suorassa mutta...no silleen vinosti pystyssä :D

Arvatenkin kyse on esikoisestani :D
Jos saat selän tuettua, niin sitten. Mut mä en laittais, jos jää silleen notkolle se kohta.

Mutta tuossa pystyasennossa ei oo mitään haittaa, päinvastoin. Mun oli esim. pakko pitääkin aina tota selkänojaa hiukan pystyssä eli vauva oli kyllä kovapohjaisessa kantokassissa, mutta selkänoja siellä alla piti koppaa hiukan yläkenossa. Vauvalla oli refluksitauti eikä tuo ihan makuullaanolo ollut kovin mukavaa.

Mut on kyllä pieni koppa teillä, jos ei ton ikäinen enää mahdu. Meidän mahtui 9 kk asti..

?
Niin minkäköhän takia vauvaa ei voisi laittaa niin että valjaan vyötäröosan vetää makuupussin ympäri. Jos 3,5 kk kuristuu siihen niin yhtälailla isompi. Meillä kun lähti 6kk iässä konttaamaan niin pakkohan se tosiaan oli "köyttää" jos aikoi parvekkeelle jättää nukkumaan. On siis minusta todellakin hätävarjelun liioittelua että ei voi käyttää valjaita jotka rattaissa on olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen;22051620:
vähän ehkä ot mutta mulla on kahdet rattaat joissa molemmissa suomen- ja ruotsinkielisessä käyttöohjeessa lukee että ne on tarkoitettu 6kk ikäisestä ylöspäin ja espanjan sekä englannin kielisessä ohjeessa sanotaan että käyvät syntymästä asti.
Mun edellisissa vaunuissa luki:
The bassinet is designed for infants who are younger than 6 months, who weigh less than 19 pounds, and/or who are shorter than 28 inches. It is designed solely for infants who cannot sit up and/or push themselves up using their hands and/or knees.

Eli vauvaa, joka yrittää istua jo, ei saanut laittaa valmistajan ohjeen mukaan enää vaunukoppaan, koska se on vaarallista. Kyseessä siis Bugaboo. Nykyisen vaunun ohjetta en löydä.

Yhteistyössä