Pelottavaa.. Sydän asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa tutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa tutta

Vieras
Lapsella löytyi vauvana reikä sydämmestä, eteiskammioiden välistä, kokoa kololla oli 12mm. Sanottiin että ei ole haitallinen eikä sitä kannata miettiä.

Kontrolli ohjelmoitiin 2v ikään. Aika ei ole tullut, lapsi on nyt 3.5vuotias. En ole kiirehtinyt koska sivuääntä ei ole kuulunut ja tiedän et sydän pkl ihan tukossa.

Mutta nyt 2 krt perääkäin sydämestä kuuluu vahva sivuääni ja lääkäri pohti et onko astma oireet sittenki sydänperäsiä... MITÄ HELVETTIÄ. Tän ei pitäny aiheuttaa mitään harmia, sitä ei kuulema yleensä edes kontrolloida.

Nyt sitte odotellaan kiirellisiä tutkimuksia. Kurja tunne, tuntuu että luotto on menny. Lapsi on pieni kokoinen ja nyt sanotaan että voi johtua tuosta reiästä.. Viddu et mua on taas kustu silmään.

Pelottaa ja raivostuttaa.
HELEPOTTI..

Siis kustu silmään?? Etkö itse soittanut ja kysynyt aikaa kun tiesit että sitä kontrolloidaan? Meillä lapsella reikä eteisten välissä, ja itse tilasin ajan kun tiesin että 5 veenä se kontrolloidaan.
En jäänyt oottamaan että muistaakohan ne nyt.
Ja jos lapsella oireita, pienikokoisuuskin, niin olisihan sinun äitinä pitänyt kantaa vastuu, anteeksi nyt vaan.

Harmittaa kun syytellään muita vaikka voisi peiliin katsoa.

Nyt ei voi muuta kuin todellakin kiireesti tutkia asia ja tehdä toimenpiteet.
Reikä varmastikin korjataan, eli leikkaus eessä.

Voimia kovasti, ole vahva.

Kuinka lekurit voi olla niin eri mieltä?? Kuinka sieltä ei ole aikasemmin kuulunu sitä sivuääntä? Nään jos sieluni silmin lapsen makaamassa jossian leikkauspöydällä, rintakehä avattuan. Mua ahdistaa niin..

Kyllä tuli olo kun matto ois vetästy jalkojen alta.

Siis kustu silmään?? Etkö itse soittanut ja kysynyt aikaa kun tiesit että sitä kontrolloidaan? Meillä lapsella reikä eteisten välissä, ja itse tilasin ajan kun tiesin että 5 veenä se kontrolloidaan.
En jäänyt oottamaan että muistaakohan ne nyt.
Ja jos lapsella oireita, pienikokoisuuskin, niin olisihan sinun äitinä pitänyt kantaa vastuu, anteeksi nyt vaan.

Harmittaa kun syytellään muita vaikka voisi peiliin katsoa.

Nyt ei voi muuta kuin todellakin kiireesti tutkia asia ja tehdä toimenpiteet.
Reikä varmastikin korjataan, eli leikkaus eessä.

Voimia kovasti, ole vahva.

Joo, kyllä olen soittanut sinne.. Kertovat että ajat on kovasti myöhässä eikä mitään hätää ole. Lääkäri itse sanoi että nää nyt on vaan sellassia pakollisia kontrolleja.. Aika tulee kun tulee.

Siis neuvolassa käydään ja siellä puututtu pienikokoisuuteen, nvl lääkäri ei sitten kuitenkaan katsonut aiheelliseksi laittaa jatkotutkimuksiin.

Mulle on koko ajan terotettu sitä että nämä reiät menee kiinni ja äärimmäisen harvoin ne tarvii toimenpiteitä. Kun sivuääntä ei ole kuulunut mä olen luottanu mitä mulle ollaan puhuttu.

Mä oon tyhmä.. Miten mulla on nyt erittäin syyllinen olo. Itkulle ei tuu loppua.

Mun lapsella oli tuo sama ja hällä meni kiinni itsestään todellakin. Kontrolli oli varmaan siinä 2-3v ikäisenä. Pienikokoinen hänkin. Mutta kiinni on saanu ikäisensä vuosien päästä.

Tsemiä sulle eikä sun kannata asiaa paisutella, vaan ota tilanne asiallisen rauhallisesti. Oman itsesi takia, elä hikeenny. Mitä asiallisemmin asioit lääkärillä, sen enemmän sinut otetaan todesta!

Alkuperäinen kirjoittaja SYDÄMEN ASIALLA;22035698:
Mun lapsella oli tuo sama ja hällä meni kiinni itsestään todellakin. Kontrolli oli varmaan siinä 2-3v ikäisenä. Pienikokoinen hänkin. Mutta kiinni on saanu ikäisensä vuosien päästä.

Tsemiä sulle eikä sun kannata asiaa paisutella, vaan ota tilanne asiallisen rauhallisesti. Oman itsesi takia, elä hikeenny. Mitä asiallisemmin asioit lääkärillä, sen enemmän sinut otetaan todesta!

Niin, kyllä tää menee ohi, tää on nyt varmasti tälläin ensijärkytys. Kyllä ihan osaan käyttäytyä.
Ja tosiaan kun ei ole kuulunut sivuääntä ja nyt kuului vahva sivuääni, 2 krt peräkkäin (eri lääkäri käynneillä) kuulunut.
Kumma.. Eihän tämä asia sinänsä vakava ole, mutta jos sydämessä nyt onki häikkää ni tuntuu kurjalle että en ole vaatinut sitä aikaa aiemmin.

Nostan..

Olen siis rauhoittunut ;).
Juuri lopetin puhelun,lääkäri soitti, reikä on siis lapsella ummessa, äänen perusteella siellä vuotaa läpät. Ota tästä selvää, ensi viikolla päästään ekg ja ultraan. Huh.

Nostan..

Olen siis rauhoittunut ;).
Juuri lopetin puhelun,lääkäri soitti, reikä on siis lapsella ummessa, äänen perusteella siellä vuotaa läpät. Ota tästä selvää, ensi viikolla päästään ekg ja ultraan. Huh.

Yksi sana unohtu tuolta, siis reikä on sivuäänen perusteella LUULTAVASTI ummessa. Sydämmestä kuuluu suhinaa.. TIetääkäkö kukaan mitä se tarkoittaa?

sydänvaivaa...ei välttämättä huomaa ja ei aina oo vakavaa..
mulla on ollut vauvasta asti vahva sivuääni sydämessä eikä sille
oo tehty mitään ja hyvin oon pärjännyt ... ikä nyt 40 v.

Uusimmat

Yhteistyössä