Tsiisus mikä sähkölasku!

Juu, meillä on musta jo aikasemmin ollu ihan riettaan iso sähkölasku tän kokoseen kerrostalo asuntoon, aikasemmin siis se oli 70e ja rapiat. Tulipa uus lasku tänään ja se on 107e :O Siis meillä on 76 neliön kerrostaloasunto eikä edes saunaa!
Juu, on tässä viimesen 2kk aikana vaihdettu uusi liesi, jääkaappi on pistetty kuntoon ja pakasti ostettu uusi, joten ollaan karsittu ne sähkönsyöppö-kodinkoneet. sanokaa että sähkölaitos voi tehdä uuden kulutuksen arvioinnin näin keskenkaiken laskutuskautta, eikö voikkin?

Meillä oli 2kk laskutusvälillä 90-95€ sähkölaskut 80 neliön kolmiossa, jossa ei ollut saunaa. Jotta ei tuo mun mielestä hirmu suuri ole...mutta toki se teille on iso, jos on aiemmin ollut paljon pienemmät laskut.

"vieras"
Voi tehdä uuden arvion, tottakai.
Meillä 70neliötä saunalla ja lasku on kuussa 35e. Ja aina on tullut takaisin rahaa kun on ollut tasauksen aika. Että kannattaisiko teidän kilpailuttaa sähkö?

"vieras"
Meil on joka kuukausi vajaa 500€. Tosin ei kyl asutakkaan kerrostalossa. Sillo joskus ku asuin kerrostalossa niin mun sähkölasku oli jotain 50€ paikkeilla ja se tuli kahden kuukauden välein.

"hmmm"
Meillä on 3 kuukauden laskutusväli, ja lasku on jotain satasen luokkaa. Johtuu varmaan siitä, että meillä on kolme tietokonetta, kaks telkkaria ja yks pelikonsoli päällä kaiken aikaa, kämppä on kerrostalokolmio.

Onks toi 1kk lasku? Mun mielestä arviointi tehtään vain vuodenvaihteessa, korjatkaa jos olen väärässä. Meillä on 62m2 kerrostaloasunto ja jääkaappi, pakastin, liesi ja pyykkikonekkin on ties miltä vuodelta.

Valaistus kuluttaa eniten sähköä, joskus tuli sellanen lappunen missä nää oli.

[QUOTE="vieras";22031944]Voi tehdä uuden arvion, tottakai.
Meillä 70neliötä saunalla ja lasku on kuussa 35e. Ja aina on tullut takaisin rahaa kun on ollut tasauksen aika. Että kannattaisiko teidän kilpailuttaa sähkö?[/QUOTE]

No tartteis varmaan.
Joskus jo kattelin muita sähkölaitoksia, mutta ei saatu aikaseks sitten vaihdella.

Alkuperäinen kirjoittaja tööt;22032073:
Tais olla tasauslasku
Juu ei ollut tasauslasku vaan arviolasku. tasauslasku tuli reilu 2kk sitten ja oli päälle 200e (siitäpä se lähti noiden kodinkoneiden uusiminen lopulta käyntiin).
Ja ei oo lattialämmitystä kylppärissä tai muuallakaan.

"Jaiks"
Meillä n. 64 neliötä saunalla ja suoralla sähkölämmityksellä ja yhden kk:n sähkölasku on n.70 euroa, josta puolet siis siirtomaksua. Ihmettelen kovasti miten ap:n sähkölasku noin suuri kun ei edes sähkölämmitystä!

Juu ei ollut tasauslasku vaan arviolasku. tasauslasku tuli reilu 2kk sitten ja oli päälle 200e (siitäpä se lähti noiden kodinkoneiden uusiminen lopulta käyntiin).
Ja ei oo lattialämmitystä kylppärissä tai muuallakaan.
Eli siis ne on tehny vanhan käytön mukaan nyt arvion ja siksi arviolasku on noin iso. Eli kun edelliseeen tasauslaskuun on tullut enemmän kilowatteja , niin nyt on sitten isompi arvio kokonaisuudessaankin.

"minä"
Onko mahdollista että tulee perheelle tasauslasku joka on satoja euroja kahden vuoden ajalta vaikka
ne tasauslaskut on tullu joka vuosi? Siis ylimääräinen tasauslasku satoja euroja?

"vieras"
[QUOTE="minä";22032684]Onko mahdollista että tulee perheelle tasauslasku joka on satoja euroja kahden vuoden ajalta vaikka
ne tasauslaskut on tullu joka vuosi? Siis ylimääräinen tasauslasku satoja euroja?[/QUOTE]

Voi olla, jos on oikeesti kulutettu paljon enemmän kuin arvioitu.

"minä"
[QUOTE="vieras";22032749]Voi olla, jos on oikeesti kulutettu paljon enemmän kuin arvioitu.[/QUOTE]

Outoa-vaikka tasauslaskut tulee joka vuosi! Eikö se pitäs olla niissä se ylimääräinen kulutus?

Yhteistyössä