Mitä ihmettä mä voin näille kivuille tehdä...? Taju lähtee kohta kun sattuu niin s**tanasti... ei kyllä edes synnytyksessä sattunut samalla tavalla, yhtä paljon, vaikka samanlaisia kipuja olivatkin. Nämäkin kivut tulee aaltomaisesti, välillä sattuu enemmän ja sitten taas vähemmän, kuin supistuksia... on mulla kovia kuukautiskipuja ollut ennenkin mutta ei näin kovia... tekis mieli lyödä päätä seinään ja pomppia tasajalkaa, jos se jotain auttais... säteilee jalkoihin ja selkäänkin.
Millä ihmeellä nämä sais helpottumaan?
Itselläni on myös aivan mielettömän kovat kuukautiskivut. Lääkäri ehdotti myös minulle e-pillereitä mutta jostain syystä kivut eivät hellittäneet niistä huolimatta. Sain kuitenki reseptin vanhempiin särkylääkkeisiin, ne helpottavat oloa, otan pari tablettia päivän aikana kuukautisten aikana, lähinnä kahtena ensimmäisenä päivänä.
Itselläni oli niin kovat kuukautiskivut ettei mitään järkeä, itku aina välillä pääsi kun niin kovaa koski alavatsaan, oli huono-olo jne. Mutta nyt vuosien varrella kivut ovat hellittäneet, nyt en enää käytä lääkkeitä vaikka kivut onkin, mutta nämä kivut ovat jo aivan siedettäviä aikaisempiin verrattuna. Tarkoitan silloin 13-vuotiaaana kun kuukautiseni alkoin, jouduin joskus jättää kouluunkin menemättä kovien kipujen takia. Nyt olen 22-vuotias ja kivut hieman helpottaneet.
Lämmin auttaa myös, käy suihkussa ja suihkuttele alavatsallesi lämmintä vettä, se rentouttaa ja auttaa joillakin. Jotku käyttää myös kuumavesipulloa alavatsan päällä, sekin tepsii, olen itsekkin joskus kokeillut. Jos kykenee niin liikuntakin on hyväksi, pieni reipas kävelylenkki ei tee pahaa, itse yritän lähteä aina lenkille silloin kun menkat alkavat jos lenkille lähtölle on mahdollisuutta, silloin alkukivut eivät ole niin kovat. Jotku käyttää ihan tavallista buranaakin kuukautiskipuihin.
Mutta neuvoksi annan sen että käänny lääkärinpuoleen, sieltä saat hyviä neuvoja! : ) Tsemppiä!