Mulla on nyt aivan järkyttävän kovat kuukautiskivut, pahemmat kuin ikinä synnytyksessä oli supistukset!

• Viestiketjun aloittaja sattuu
  • Ensimmäinen viesti
sattuu
Mitä ihmettä mä voin näille kivuille tehdä...? Taju lähtee kohta kun sattuu niin s**tanasti... ei kyllä edes synnytyksessä sattunut samalla tavalla, yhtä paljon, vaikka samanlaisia kipuja olivatkin. Nämäkin kivut tulee aaltomaisesti, välillä sattuu enemmän ja sitten taas vähemmän, kuin supistuksia... on mulla kovia kuukautiskipuja ollut ennenkin mutta ei näin kovia... tekis mieli lyödä päätä seinään ja pomppia tasajalkaa, jos se jotain auttais... säteilee jalkoihin ja selkäänkin. :( Millä ihmeellä nämä sais helpottumaan?

"mie"
Kunnon tujaus särkylääkettä, reseptillä 800mg Buranaa tms.
Minulla loppui kivut ja kuukautisetkin kun laitoin hormonikierukan (Mirena). Onpa ollut ihanaa aikaa kun tuo kierukka sopii niin hyvin!

"kipuilija"
1g Parasetamolia+600mg buranaa kolmasti päivässä. Tai vielä parempi jos sulla on Panacodia se+ burana tehoaa. Otan osaa.
E-pillerit tai hormonikierukka vie kk kivut pois yleensä kokonaan.

sattuu
Mä yritän tulla raskaaksi... ei siis kierukat yms. käy. Ja nyttenkin kuukautiset oli 4 päivää myöhässä mutta alkoivat tänään... :/ En ymmärrä miksi näin helkkarin kovat kivut on, tuntuu kuin täytyisi synnyttämään lähteä, tosin niinku sanoin ei silloinkaan ollut näin kauheita kipuja. Välillä ei tunnu kipua lainkaan ja sitten se taas iskee, 5 min jaksoissa. Melkein vois luulla, että on synnytys tosiaan käynnissä.

"kipuilija"
Mä yritän tulla raskaaksi... ei siis kierukat yms. käy. Ja nyttenkin kuukautiset oli 4 päivää myöhässä mutta alkoivat tänään... :/ En ymmärrä miksi näin helkkarin kovat kivut on, tuntuu kuin täytyisi synnyttämään lähteä, tosin niinku sanoin ei silloinkaan ollut näin kauheita kipuja. Välillä ei tunnu kipua lainkaan ja sitten se taas iskee, 5 min jaksoissa. Melkein vois luulla, että on synnytys tosiaan käynnissä.
Joo sellasta se joskus on :x :x Mut kunnon tuju annos kipulääkettä auttaa.

"vieras"
[QUOTE="mie";22033377]Kunnon tujaus särkylääkettä, reseptillä 800mg Buranaa tms.
Minulla loppui kivut ja kuukautisetkin kun laitoin hormonikierukan (Mirena). Onpa ollut ihanaa aikaa kun tuo kierukka sopii niin hyvin![/QUOTE]

Mutta kierukan laittaminen se vasta on jotain hirveetä, ei kiitos enää ikinä kierukkaa mulle. Ei ikinä! "Ota pari buranaa ennen laittoa niin sit on helppoa" - ja paskat. Hyi, alkaa tehdä ihan pahaa kun muistelen sitä :x

sattuu
[QUOTE="kipuilija";22033435]Joo sellasta se joskus on :x :x Mut kunnon tuju annos kipulääkettä auttaa.[/QUOTE]

Mä en saisi käyttää muuta kuin parasetamolia kipulääkkeenä... sairauteni takia. Siitä huolimatta otin Panadolia 1g ja Buranaa 400mg tunti sitten eikä ole mitään vaikutusta ollut. Aikaisemmin päivällä otin Panacodin, ei vaikutusta. Ei siis kipulääkkeetkään auta. :(

"kipuilija"
Jos tolla määrällä lääketä, siis oot ottanu kerralla 1g parasetamolia ja 400mg buranaa? Ei helpota niin lääkäriin suosittelen minäki. Kanssaeläjänä ja sairaanhoitajana.

sattuu
Oletko varma, että sulla ei ole kohdunulkoinen raskaus? Mä suositteleisin lääkärikäyntiä, ei vaikuta ihan normaalilta.
Tein tänään raskaustestin, se oli negatiivinen. Tuleeko kohdunulkoisessa + vai -? Ei mulla mitään muita oireita ole... joka kerta kuukautisten aikaan on kipuja mutta ei tod. näin kovia! Jos jatkuu niin kai se on mentävä lääkäriin... mutta entäs tuo raskaustestin tulos?

sattuu
[QUOTE="kipuilija";22033704]Jos tolla määrällä lääketä, siis oot ottanu kerralla 1g parasetamolia ja 400mg buranaa? Ei helpota niin lääkäriin suosittelen minäki. Kanssaeläjänä ja sairaanhoitajana.[/QUOTE]

Joo, ensin yhden Panacodin iltapäivällä ja reilu tunti sitten kerralla 1g Panadol ja 400mg Burana. Ei vaikutusta. Kai se on lähdettävä lääkäristä huomenna kipulääkettä ja muuta neuvoa hakemaan, jos ei lopu kivut.

"kipuilija"
Tein tänään raskaustestin, se oli negatiivinen. Tuleeko kohdunulkoisessa + vai -? Ei mulla mitään muita oireita ole... joka kerta kuukautisten aikaan on kipuja mutta ei tod. näin kovia! Jos jatkuu niin kai se on mentävä lääkäriin... mutta entäs tuo raskaustestin tulos?
Voi olla nega vaikka olis raskaana tai jos on tuulimuna niin ainaki nega varmasti. Mut jos huomenna vielä koskee tai alkaa pahemmin koskee niin jo yöllä mut viimeistään huomenna lääkäriin jos ei helpota. Jollaki lämpimällä vois hautoa. Jos sulla on kaurapussi tai sitte vaan pulloo tosi lämmintä vettä ja sitä pidät kipukohdassa.

sattuu
Pari päivää aikaisemmin mulla sattui vasempaan kylkeen navan tasolle, ei kovin kovasti mutta kuitenkin... mietin vaan tuota kohdunulkoista... että liittyiskö tuo kylkikipu siihen. Alan pelätä turhasta... Todellakin toivon, ettei mitään sellaista ole.

nainen_89_
Mitä ihmettä mä voin näille kivuille tehdä...? Taju lähtee kohta kun sattuu niin s**tanasti... ei kyllä edes synnytyksessä sattunut samalla tavalla, yhtä paljon, vaikka samanlaisia kipuja olivatkin. Nämäkin kivut tulee aaltomaisesti, välillä sattuu enemmän ja sitten taas vähemmän, kuin supistuksia... on mulla kovia kuukautiskipuja ollut ennenkin mutta ei näin kovia... tekis mieli lyödä päätä seinään ja pomppia tasajalkaa, jos se jotain auttais... säteilee jalkoihin ja selkäänkin. :( Millä ihmeellä nämä sais helpottumaan?
Itselläni on myös aivan mielettömän kovat kuukautiskivut. Lääkäri ehdotti myös minulle e-pillereitä mutta jostain syystä kivut eivät hellittäneet niistä huolimatta. Sain kuitenki reseptin vanhempiin särkylääkkeisiin, ne helpottavat oloa, otan pari tablettia päivän aikana kuukautisten aikana, lähinnä kahtena ensimmäisenä päivänä.

Itselläni oli niin kovat kuukautiskivut ettei mitään järkeä, itku aina välillä pääsi kun niin kovaa koski alavatsaan, oli huono-olo jne. Mutta nyt vuosien varrella kivut ovat hellittäneet, nyt en enää käytä lääkkeitä vaikka kivut onkin, mutta nämä kivut ovat jo aivan siedettäviä aikaisempiin verrattuna. Tarkoitan silloin 13-vuotiaaana kun kuukautiseni alkoin, jouduin joskus jättää kouluunkin menemättä kovien kipujen takia. Nyt olen 22-vuotias ja kivut hieman helpottaneet.

Lämmin auttaa myös, käy suihkussa ja suihkuttele alavatsallesi lämmintä vettä, se rentouttaa ja auttaa joillakin. Jotku käyttää myös kuumavesipulloa alavatsan päällä, sekin tepsii, olen itsekkin joskus kokeillut. Jos kykenee niin liikuntakin on hyväksi, pieni reipas kävelylenkki ei tee pahaa, itse yritän lähteä aina lenkille silloin kun menkat alkavat jos lenkille lähtölle on mahdollisuutta, silloin alkukivut eivät ole niin kovat. Jotku käyttää ihan tavallista buranaakin kuukautiskipuihin.

Mutta neuvoksi annan sen että käänny lääkärinpuoleen, sieltä saat hyviä neuvoja! : ) Tsemppiä!

Tuulimunainen
[QUOTE="kipuilija";22033762]Voi olla nega vaikka olis raskaana tai jos on tuulimuna niin ainaki nega varmasti. Mut jos huomenna vielä koskee tai alkaa pahemmin koskee niin jo yöllä mut viimeistään huomenna lääkäriin jos ei helpota. Jollaki lämpimällä vois hautoa. Jos sulla on kaurapussi tai sitte vaan pulloo tosi lämmintä vettä ja sitä pidät kipukohdassa.[/QUOTE]

Mulla ainakin näytti plussaa kun oli tuulimuna..?

Jos sulla ei ole endometrioosia, kohdunulkoista raskautta tms erityistä syytä noin koville kivuille, ja yleensäkin on suht kovia kipuja, niin suosittelisin menemään fysiatrille niksauttamaan lantion nivelet paikalleen, ne on mitä todennäköisimmin sulla pois paikaltaan, niinkuin todella monella muullakin. Kehoitan myös tutustumaan selkäsivuihin (Selk muistaakseni, Google löytää kuitenkin kun hakuun laittaa selkäsivut).

Itsellä oli myös suht kovia kipuja ennen ja paketti Buranaa meni kuussa tiettynä viikkona. Sit mies roudasi mut niksauttajalle, joka tuuppasi selän paikalleen ja kivut jäi sille pöydälle. Saattaa kuulostaa huuhaalta, mutta kehoitan kokeilemaan, jos kivuista haluaa päästä eroon.

Viimeksi muokattu:
14w
mitä pitäs tehä näille kivuille kun ei mitkään särkylääkkeet helpota :( Viimeks ku oli menkat ni itkin ku sattu niin paljon :(
mitä lääkettä pitäis käyttää? Just nytkin on menkat ja sattuu niin s*****sti että ei täs voinu mitää muuta ku päästää sen itkun sielt...Help me..

Yhteistyössä