Miehestä...kertokaa mielipiteenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Mitä mieltä olette tästä...

Tässä taannoin ex-mieheni löi minua ja töni maahan. En onneksi loukannut itseäni pahasti, pieniä mustelmia ja ruhjeita lukuunottamatta ja henkisiä kolhuja. Kerroin sitten asiasta nykyiselle rakkaalleni tekstarillä, koska näemme harvakseltaan. Muutamaan päivään ei kuulunut mitään ja aloin kyselemään, että saiko viestini ja eikö välitä asiasta. Olin jokseenkin jo valmiiksi loukkaantunut hiljaisuudesta. Sitten tuli viimein vastaus, että vaikea olla empaattinen kun ei tiedä yksityiskohtia.

Nyt sitten pyörii mielessä, että eikö mies tosiaankaan välitä vaikka minut hakattaisiin hengiltä ja tehtäisiin vaikka mitä. Eikö myötätuntoinen voi muka olla ilman tarkempia tietojakaan (jotka kyllä kerroin vähän myöhemmin).

En sitten tiedä nyt olemmeko enää yhdessä. Viimeisestä puhelusta jäi niin epävarma olo enkä saa mitenkään nyt yhteyttä häneen. Tiedän, että hänellä on omia murheita nyt, mutta siltikin...Sattuu ajatus, että olen niin yhdentekevä, että minut saa vaikka tappaa hänen puolestaan. Rakastan tätä miestä ylikaiken, enkä haluaisi menettää. Nyt vaan kauhulla odotan milloin hänellä on uusi nainen.

Miten jouduit exän kanssa tilanteeseen että hän mätki sinua? Olisiko nykyinen miehesi aavistuksen myös mustasukkainen? Tai ärsyyntynyt kun ei ollut puolustamassa sinua?

Exäni oli hoitamassa lastani kun olin iltavuorossa. Olin itse kipeä ja kun tulin kotiin, niin sanoin tiukemmin kun kotona oli kaikki levällään. Siis itse siivoan kotini, mutta heidän käyttämät likaiset astiat pöydällä ym. joka mielestäni olisi kuulunut korjata pois.

Luulen, että nykyinen miehesi haluaa pysyä mahdollisimman kaukana exsästäsi ja on kiusaantunut, jos joutuu setvimään sinun ja exäsi tekemisiä. Olisiko järkevää olla olematta exän kanssa tekemisissä? Paitsi tietysti jos on yhteishuoltajuus, mutta ei siinäkään välttämättä tarvitse kasvotusten olla.

Kukaan kunnon mies ei sivuuttaisi tuollaista ainakaan hiljaisuudella. Saati sitten sanomalla, että vaikea olla empaattinen kun ei tiedä yksityiskohtia. Kukaan mun tuntemista miehistä ei koskaan sanoisi noin, vaan puolustaisi naistaan (ja muidenkin naisia). Sori, mutta mäkin sain tuosta sellaisen kuvan, että hänen mielestään sinä olisit ehkä voinut ansaita sen, jos olet sanonut tai tehnyt jotain ärsyttääksesi sitä exää. Normaali ihminen ei käy kehenkään käsiksi vaikka toinen ärsyttäisi miten. Enkä nyt siis sano, että sinä olisit provoisoinut, enhän mäkään tiedä mitä on tapahtunut. Mutta provosoit tai et, sinua ei siltikään saa lyödä!

Niin, ja kertaakaan ei ole kysynyt, että sattuiko minuun kuinka pahasti. Kaipa minä sitten olen sellainen ketä saa hakata hänen mielestään. Vaikka tiedän ettei muuten hyväksy pahoinpitelyitä.

No haluaisin minäkin olla mahdollisimman vähän tekemisissä tuollaisen "parin" kanssa. Miksi ihmeessä exäsi hoitaa lastasi sinun kotonasi? Ei kuulosta ihan hyvältä järjestelyltä nyt uutta kumppania ajatellen. Kannattaa ne välit ratkoa sen exän kanssa ja ei hänen tarvitse koskaan käydä sinun kodissasi eikä sinun hänen. Varsinkin jos hän on kerta hieman jonkinlaista väkivaltaista taustaa omaava, niin asiahan on silloin selvä.

Jos tuota on ollut ennenkin, niin uusi kumppanisi voi ajatella että oikeen haluat olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka isnua pahoinpitelee ja et halua edes pääst äeroon eksästäsi. Lisäksi haluat huomiota kaikilta lähes tulkoot epätoivoisesti. Siltä tuo minun silmiini näyttäisi.

Eli korjaa tilanne, sovi eksäsi kanssa uudet säännöt ja yritä nyt hyvä ihminen itse hoitaa sen kumppanisi kanssa välit. En minä ainakana katselisi sekuntiakaan ihmistä, joka ei saa eksänsä kanssa asioita järjestelyyn edes lapseen liittyen ja jonka kotona eksä luuhaa. Kyllä ottaisin ihmisen, jolla on elämä ja asiat järjestyksessä niinkuin olen tehnytkin.

Niin, ja kertaakaan ei ole kysynyt, että sattuiko minuun kuinka pahasti. Kaipa minä sitten olen sellainen ketä saa hakata hänen mielestään. Vaikka tiedän ettei muuten hyväksy pahoinpitelyitä.

No kai hän ajattelee, että sinä nimenomaan ajattelet että sua saa hakata miten paljon vaan lystää! Miten muuten kutsuisit kotiisi tämmöstä tyyppiä, joka näin tekee?

Turha tässä nyt on marttyyriksi ryhtyä, mielestäni tässä koko kolmiossa sinä olet se ongelma kun et saa järjestettyä tätä asiaa. Eksät pois nurkista ja yhteydenotot vaan lapseen liittyen. Ja uutta kumppania, varsinkin jos on kovin uusi, ei kannata rassata sinun EKSÄSI ongelmilla. Hyvänen aika sentään.

Tähän asti olen ajatellut, että lapseni kannalta on parempi ettei tartte hakea yöllä kotia, että pääsee aamulla kouluun (siis jos olen iltavuorossa arkena). Mutta nyt pitänee miettiä uusiksi.

Ihan oli ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtui minulle. Mutta ilmeisesti palstamammatkin hyväksyy pahoinpitelyt. Tulipahan selväksi. Ja en kerjää mitään sääliä tällä. Ihmettelen vaan rakkaani käytöstä asiassa.

No ei tässä mitään pahoinpitelyjä hyväksytä. Ongelma tässä on vaan se, että olet todellakin "minä olen uhri"-tyyliä. Et edes kovin vakavasti harkitse ihan erilaista mallia eksäsi kanssa toimiessa, vaan asenne on "pitänee miettiä uusiksi".

Hommahan on niin, että jos itse annat niin kyllähän sua kohtaan käyttäydytään huonosti ja hyväksikäytetään vaikkapa rahallisesti. Jos et anna, sitä ei tapahdu kuin max ton yhden kerran! Eli ei todellakaan "pitäne" miettiä asiaa uusiksi, vaan sun TÄYTYY todellakin tehdä tästä lähtien aivan EHDOTTOMASTI eri ratkaisu tuohon lapsen hoitamiseen.

Eiköhän se eksäsikin saa lapsen kouluun aamulla. Mun mielestä kuulostaisi ihan hyvältä, että lapsi olisi välillä isänsäkin kanssa kunnolla tekemisissä eikä niin että isä on vähän kuin "vierailulla". Tekee myös eksällesi hyvää, että saa lapsen kanssa olla tekemisissä ja tehdä normaaleja arkirutiinijuttuja. Jos se ei onnistu, niin sittenpähän tähän hommaan tulee joku toinen ihminen avuksi.

Otathan myös huomioon, että jos teillä on kotona turvatonta, niin myös lastensuojeluviranomaiset kiinnostuvat tilanteesta. Kyllä sun täytyy pystyä luomaan turvallinen koti omalle lapsellesi, siihen ei kuulu että kukaan käy kenenkään kimppuun. Eli eksäsi ei enää voi tulla kotiisi, etkä sinä voi m ennä hänen kotiinsa. Ole tässä asiassa ehdoton.

Jos taas jatkat tuota samaa rataa ja eksäsi käy taas kimppuun joku kerta, niin voidaan miettiä että todellakaan et itsekään ota itseäsi vakavasti ja todellakin hyväksyt sen, että sinua saa hakata. Eihän se mistään muusta kerro. Lapsille ei tee hyvää varsinkaan nähdä, kun omat vanhemmat yrittää listiä toisiaan, joten tämä on sitten taas lastensuojeluviranomaisten asia.

Pointtini asiassa oli nykyisen rakkaani suhtautuminen asiaan. Harvemmin exä hoiti täällä lastaan, poikkeustapauksissa...siis jos en saa muualta hoitajaa tai on kouluaamu seuraavana aamuna. No, olen siis se nainen jota saa pahoinpidellä miten vaan ja se asia on teidän ja rakkaani mielestä ok.

Pointtini asiassa oli nykyisen rakkaani suhtautuminen asiaan. Harvemmin exä hoiti täällä lastaan, poikkeustapauksissa...siis jos en saa muualta hoitajaa tai on kouluaamu seuraavana aamuna. No, olen siis se nainen jota saa pahoinpidellä miten vaan ja se asia on teidän ja rakkaani mielestä ok.

Tässä asiassa on pointti sun oma käytös, sori vaan. Asiahan on meidän muidenkin puolesta sekä kumppanisi ym puolesta ok, jos kerta sinun mielestäsi on ok että sinua saa hakata. KUn ei me muut voida tehdä asialle mitään, jos haluat tässä tilanteessa olla.

Juuri eräältä valopäältä huostaanotettiin lapset perheestä, jossa jatkuvasti nainen halusi elää suhteessa jossa häntä hakataan ja nöyryytetään lasten nähden eikä halunnut lähteä pois. Tälle naiselle oli vaikeaa ymmärtää, miksi lapset tarvitsivat turvallisen ja järkevän uuden kodin. Nainen edelleenkin haluaa elää suhteessa, jossa on väkivaltaa. Eihän tätä tilannetta voi muut kuin hyväksyä, kun kerta aikuinen ihminen näin haluaa itse. Lapset ovat sitten eri juttu, ja heillä on oikeudet turvalliseen elämään. Heidät tulee pelastaa tämmöisestä kodista, jossa aikuiset ihmiset eivät ole turvallisia.

Siis, olenko sanonut, että enää exäni saa käydä meillä. Luulin järjestelyn olevan hyvä siihen saakka kunnes minua hakattiin. Nyt on uudet kuviot ja systeemit. En suinkaan ole mikään ennustaja enkä voinut tietää tuota ennakkoon.

pysyisin erossa nykyisestäkin!
toihan kuulostaa että se hyväksyy pahoinpitelyn! jos kerta jotkut yksityiskohdat hänestä asiaan vaikuttaa, että ärsytitkö itse eksää tms.

Minusta tuollaisesta asiasta kertominen tekstarilla ei ole ehkä paras tapa. Siinä toinen joutuu aika ikävään välikäteen. Ei voi heti spontaanisti halata, ei näe eikä kuule sinun ääntäsi, ei voi tietää kuinka akuutti tilanne on. Kyllähän tuo jonkunlaista vastausta tietty jäisi huutamaan, mutta millaista. Se onkin vaikeampi kysymys. Ja että tivasit häneltä, etteikö hän välitä, sekään ei oikein hyvältä kuulosta. Väkivaltaa ei tässä kukaan mielestäni ole puolustellut.

Jos täällä olis sellainen silmienpyörittelyhymiö, se sopis loistavasti tähän kohtaan. Mutta koska ei ole, niin laitan seuraavan :headwall: :headwall:

Ja en yhtään ihmettele jos ei nykyinen miehesi jaksa sulle kommentoida mitään, sähän oot aivan järkyttävä jankkaaja. Marttyyriasenteella sä suorastaan väännät todellisuuden mieleiseksi, että saat taas piehtaroida itsesäälissä ja sitten jatkat jankuttamista siitä. Kasva aikuiseksi!

[QUOTE="Hmm";22014592]pysyisin erossa nykyisestäkin!
toihan kuulostaa että se hyväksyy pahoinpitelyn! jos kerta jotkut yksityiskohdat hänestä asiaan vaikuttaa, että ärsytitkö itse eksää tms.[/QUOTE]

Tätä mietin itsekin. Tapahtunut mitä tapahtunut. Helppohan tällä palstalla on syytellä, että kannattaako pitää yhteyttä exään ja antaa hoitaa kotonani lastaan. Koskaan ennen, edes avioliiton aikana ei ole ollut tätä uhkaa. Tapahtuma on johtanut asioiden uudelleenjärjestelyyn monessa asiassa ja otin kerrasta opikseni.

Minä ainakin haluan tukea läheisiäni jos jotain vastaavaa tapahtuisi jollekin. Riippumatta mitkä syyt asiaan johti. Edes kysyisin miten voi, jakselee.

oma miesystäväni on huono käsittelemään asioita ja antamaan henkistä tukea, enää sitä en niin häneltä odotakaan. hänkin "katoaa" eikä vastaa puheluihin tapausten jälkeen jossa ehkä minä olen pahoilla mielin tai hän ei ole pystynyt täyttämään minun tarpeitani. omien sanojensa mukaan jos hän on vaikka ei ole pystynyt pitämään jotain lupausta, häntä hävettää ja on itse siitä pahoillaan hän vetäytyy ja häpeää itsekseen.
ehkä miesystäväsi on samaa tyyppiä, ehkä hän kokee ettei ole pystynyt suojelemaan sinua, ja ehkä hän on epävarma koska exäsi hoitaa lasta sinun luona.
odottele rauhassa ja katso mitä tuleman pitää.
oma miesystäväni on kyllä aina takaisin tullut kun on aikansa yksikseen häpeillyt..

Selkeästikin olisi kannattanut olla tekemättä aloitusta asiasta. Eipä siinä mitään. Marttyyri en ole, enkä sellaiseksi tule. Lääkärille ja poliisille kävin näyttämässä jälkeni ja asia etenee painollaan. Mutta se riittää tästä aiheesta. Back to real life.

No mun mielestä mies, joka suhtautuu välinpitämättömästi siihen että naista hakataan, on aikamoinen nösserö. Yksityiskohdista viis. Jos ex-mies on nyt äkkiä alkanut olla väkivaltainen, voi edelleenkin olla turvallisempaa lapselle, jos ex käy kotona häntä hoitamassa. Ties vaikka alkaisi läimiä lastakin. Kyllä uuden puolison täytyy kestää se, että toisella on menneisyys. Valitettavasti toi uuden miehen käytös vaan (ettei saa yhteyttä) kuulostaa siltä, että suhde on hänen puoleltaan ohi.

Yhteistyössä