olenkos minä nyt sitten inhottava ja epärehellinen ihminen...

kävin sittarissa ostaa muun muassa viikon ruoat ja muksulle välikausihaalarin. Haalari oli reimatecin, ja hinta 59 eur. No, huomasin kuitista että haalari olikin maksanu sen mukaan 3,90 € !!! Ostokset kun kuitenkin teki parisensataa euroa muutenkin, en kiinnittänyt sen enempää huomiota kassan sanomaan loppusummaan. Olenko kamala jos en vie haalaria takasin ja maksa oikeaa summaa ?

Minä olen sen verran tunnollinen kansalainen, että olisin vaan kiltisti mennyt infoon selvittelemään asian. :ashamed:

ristiriitaista
Antaisin asian olla ja olisin sekä hyvilläni että häpeissäni..
Mutta jos virhe onkin vain kuitissa ja kassa kuitenkin veloitti oikean summan? En tiedä voiko näin olla...

sama homma muuten kävi miehelle viime viikolla kun lähetin sen ostamaan velliä muksulle ja vähän leipää ja muuta. Ukko osti sitten myös 12 päkin kaljaa, joka maksoi 1, 8€ eli se myyjänreppana ( joku harjottelija ) Oli jotenkin onnistunu velottamaan siitä päkistä vaan pullopantit. Halpaa kaljaa oli =D

Antaisin asian olla ja olisin sekä hyvilläni että häpeissäni..
Mutta jos virhe onkin vain kuitissa ja kassa kuitenkin veloitti oikean summan? En tiedä voiko näin olla...
ei ole, ruokatarvikkeista tuli kyllä se loppusumma. Laskin oikein kaikki siitä kuitista, ja sen verran olinkin etukäteen itse laskeskellut et ostokset tekee. Se välikausihaalari oli sellanen heräteostos. Ja halpa sellanen.

sen takia kysynkin. Kun ei miul ole yhtään paha mieli tän takia, että onko se ihmisten mielestä kauheen väärin. Minuu lähinnä huvittaa kassan moka, tai mikä lie ollukin. Ei miul tulis kyl mielenkään mennä "valittamaan" väärästä hinnasta, eihän se miun moka ollu. Ei minun omatunto tästä kyllä valitettavasti soimaa ollenkaan.

Olisin iloinen :)
Viime jouluna alla käytiin motonetissä ostoksilla ja mies halus ehdottomasti yhden radio ohjattavat auton ym "turhaa". Kassalla tyttö kyllä veti kaikki läpi, mutta se jotenkin jumitti niin, että puolet tavaroista jäi kirjaatumatta kuitille, eikä se tyttö sitä sitten huomannut seurata. Katottiin ja ihmeteltiin vaan pientä loppusummaa, kun se pelkkä auto olisi maksanut melki sen verta mitä koko loppu summa oli.
Kassan vika ja köyhän on huono valittaa. Saimme oman joululahjan ja jäi hyvä mieli, eikä edes kovin huonoa omatuntoa :)
Joten jos olet inhottava ja epärehellinen, niin olen minäkin.

Mulle olis oikeesti voinu käydä niin, etten olis huomannu koko asiaa. Jos kassa on lukenu koodin niin, että on saanu hinnaksi sen 3,90 ja se lukee kuitissa, juttu on ok. Jos olisit saanu esim. väärin takaisin, asiaa pitäs miettiä, koska kassasta, joka ei täsmää, joutuu kassan työntekijä vaikeuksiin. Tuota ei kukaan huomaa eikä pysty kohdentamaan mihinkään.

grgsdef
No minä en pystyisi olemaan menemättä asiaa. Se vaivaisi minua vuosienkin päähän, vaivaa edelleen nekin mitä nuorempana tuli annettua olla.
Myyjä teki väärin, mutta se, että itse et ole valmis selvittämään asiaa tekee sinusta varkaan.
Olisiko kiva jos sulla olisi oma firma niin vastaavassa tilanteessa maksaisit haalarin itse.
No kukin taplatkoon tyylillään, mutta rehellisyys se on mikä koituu siunaukseksi :)

En lähtisi selvittelemään.

Mulle kävi pari vuotta sitten niin, että ruokaostosten yhteydessä ostin pojalle Vikingin talvikengät ja niistä ei veloitettu mitään. Kassalla en asiaa huomannut, oli paljon ostoksia ja vahdin lapsia siinä samalla. Kotona sitten kävin kuitin läpi, kuten aina teen ja hoksasin asian. Kauppaan 30km matkaa enkä kyllä lähtenyt asiaa selvittämään.

No minä en pystyisi olemaan menemättä asiaa. Se vaivaisi minua vuosienkin päähän, vaivaa edelleen nekin mitä nuorempana tuli annettua olla.
Myyjä teki väärin, mutta se, että itse et ole valmis selvittämään asiaa tekee sinusta varkaan.
Olisiko kiva jos sulla olisi oma firma niin vastaavassa tilanteessa maksaisit haalarin itse.
No kukin taplatkoon tyylillään, mutta rehellisyys se on mikä koituu siunaukseksi :)
en mä ainakaan mitään olisi varastanut tuossa tilanteessa että olisin ostokset kassalle laittanut ja niistä maksanut kassaneidin pyytämän summan.

Eihän tuossa myyjä (siis kassa) mitään väärin/virhettä tehny! Jostain syystä kone luki viivakoodin väärin. Jos kyse olis pienemmästä heitosta, mulle ei tulis mieleen edes epäillä virhettä, vaan tuumisin että kappas, olikin tarjouksessa, enkä huomannu aiemmin -jos siis ylipäänsä huomaisin että hinta on ollu eri kun luulin, harvoin luen kuitteja jälkeenpäin

Eihän tuossa myyjä (siis kassa) mitään väärin/virhettä tehny! Jostain syystä kone luki viivakoodin väärin. Jos kyse olis pienemmästä heitosta, mulle ei tulis mieleen edes epäillä virhettä, vaan tuumisin että kappas, olikin tarjouksessa, enkä huomannu aiemmin -jos siis ylipäänsä huomaisin että hinta on ollu eri kun luulin, harvoin luen kuitteja jälkeenpäin
Teki se sikäli virheen, että koneelta pitäisi tarkastaa vastaako hinta tuotteessa roikkuvaa hintalappua (jos siinä sellainen on).

Yhteistyössä