mitä mieltä nimestä Esra?

• Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"yks"
[QUOTE="JOU";21993664]Aattelisin että vanhemmat ovat sekoitelleet kirjaimia keksiäkseen jonkun "uusnimen".
Tökerö nimi, tulee mieleen joku elinkeinovirasto...[/QUOTE]

no ei olekkaan suomalainen nimi kuin ap vastasi. Empä usko että ulkomaalaisten korvaan kuulostaa meidän nimet sen kauniimmalta.

"omena"
Ihan kivan kuuloinen nimi. Itselleni vain tulee mieleen, että jos lapsella vaikeuksia S:n ja R:n lausunnan kanssa, niin kovin vaikea nimi silloin. Toisaalta Etla taitaa olla oikeastikin nimi, mutta... ;)

Mun mielestä on ihan sama onko suomalaisella lapsella suomalainen vai ulkolainen nimi, kuka sen määrää että ihmiset pitäis sen mukaan jaotella. Typerää. Onhan tänne adoptoitujen lapsien tapana saada suomalaisia nimiä, vaikka eivät ihan suomalaisilta näyttäisikään. Mun mielestä menee jo hieman hurjaksi, jos nimi pitää kahlita johonkin kansalaisuuteen tai muuhun sellaiseen...

"vieras"
[QUOTE="vieras";25261823]Käypä joskus siellä ulkomailla katsomassa. Se on ihan se ja sama mitä 2000 vuotta vanha satukirja sanoo.[/QUOTE]

Samasta kirjasta on peräisin mm. Maria, joka on pitänyt pintansa suosittuna nimenä, käypä joskus siellä ulkomailla katsomassa :) Mut joo ihan sama.

"minävaan"
Käypä joskus siellä ulkomailla katsomassa. Se on ihan se ja sama mitä 2000 vuotta vanha satukirja sanoo.

Hah, Kyllä siellä Raamatussa Esra on ja onpa kirjoittanut sinne kirjankin. Ainakin yhden, siinä missä Job, Joona ja Daavid. Ulkomailla Esra muodossa Ezra, tarkoittaa "Apu". Siitä vanhasta satukirjasta tulevat muuten myös nimet Maria, Johanna, Saara, Johannes, Markus, Joel, Mikael, Jesse, Luukas, Benjamin (suomeksi Onni)....

http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Ezra.html

"hmm"
Mullekin tulee mieleen joku elinkeinovirasto, kuulostaa siis lyhenteeltä. Mutta ei mua haittaa jos jonkun lapsi on tuon niminen. Aika usein varmaan luultaisiin typoksi ja postit ym. tulisi Esalle.

Yhteistyössä