miten saada mies ottamaan kotityöt vakavasti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keinoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keinoton

Vieras
en tarkota et kuolemanvakavasti, vaan miehen asenne niitä kohtaan on tosi vähättelevä.
ne on niin pikkujuttuja kaikki vessansiivouksesta vaatehuoltoon et äkkiäkös sä ne siitä teet... (johon minä sanon, että jos ne kerta on niin pikkujuttuja, niin miks sä et sit tee niitä..... ei vastausta...)
apua olen pyytäny ja koittanu perustella et mä työkseni hoidan lapsia 8h päivässä ja teen siinä sivussa työpaikalla siivouksia ja vaatehuoltoa, välipaloja yms ja kun tuun kotiin, niin sama rumba jatkuu. työni olen itse valinnut ja siitä tykkään, mut olis joskus kiva tulla kotiin missä ei kaikki kotityöt odottais tekijäänsä.
viime viikko bunkattiin lapsen kanssa mummolassa ja kun tulin kotiin, niin yhtäkään koneellista pyykkiä ei ollu pessy, mitään ruokaa ei ollu tehny, jääkaapissa oli vanhentuneita ruokia, villakoiria ja hiekkaa lattioilla... lista olis loputon. ei pienintäkään oma-aloitteellisuutta.
tuhahtelee ja naureskelee mulle vaan kun koitan siltä vaatia osallistumista tän talouden pyörittämiseen.
tänäänkin tultiin lähes samaan aikaan töistä kumpikin, mies kaatu sohvalle ja minä aloin laittaa lapselle ruokaa, samalla latasin pesukoneen ja tiskikoneen, pyyhin tasot..... joo, multa se tulee luonnostaan ja en mä siitä niin rasitu, mut mies ei ymmärrä mun pointtia et JOSKUS olis kiva jos JOKU MUUKIN tekis niitä. ja mielellään pyytämättä. auttakaa!!

Kuulostaa niin kovin kovin tutulta!!! Eipä siinä oikein auta ku AVAUTUA OIKEIN KUNNOLLA miehelle=nostaa kunnon meteli/riita niin ehkä sit rupee vähä aukeemaan juttu paremmin. Niin minä oon tehnyt ja aina hetken aikaa ainakin muistaa :/

Lakkaa pesemästä miehen pyykkiä, siivoamasta hänen jälkiään ja laittamasta hälle ruokaa. Hoida lapsen ja omat pyykkis.

Kun mies kyselee pyykkiensä tai tavaroidensa perään, sano että pikkujuttu, äkkiäkös sä ne pesaset.

Joskus ei auta kun kovat keinot.

Huoh, kaltaisiasi kelvottomia ämmiä on Suomi nykyään täynnä. Toivon vilpittömästi että ukkosi heittää sinut jossain vaiheessa pihalle ja ottaa tilalle naisen joka tietää paikkansa. Valitettavasti sellainen pitää nykyään melkein poikkeuksetta hakea ulkomailta.

Väännetään tämä nyt rautalangasta koska täällä tuntuu ymmärryksessä olevan niin monella vikaa, kotityöt ovat naisten heiniä paitsi siinä tapauksessa että nainen elättää koko perheen ja mies on kotona.

Tuohon ei kai muu auta kuin huolehtia jatkossa vain omat ja lasten sotkut. Miehelle et laita ruokaa tai pese pyykkiä, et myöskään osallistu laskujen maksuun tai suostu seksiin - jos mies ei täytä aviollisia velvollisuuksiaan, miksi sinäkään tekisit niin? Äkkiäkös ne laskut maksaa ja käteen vetää...

Kokeeko mies ettei osaa tehdä kotitöitä - arvosteletko herkästi työn tulosta, vaikka vaatteiden ripustustapaa? Joutuuko mies pelkäämään naputusta? Onko kotitöiden tekemisen aloittaminen miehelle helppoa?
Itse olen oppinut, että mies on oma-aloitteisempi jos tiskikaapissa ei ole astioita joiden paikkaa mies ei tiedä, tai jos mies ei joudu olemaan epävarma jonkin vaatekappaleen pyykkäämisestä. Näin meillä, mutta meillä mies arvostaa ja tekee tosi paljon kotitöitä, oma-aloitteisestikin, vaikka joskus täytyy hellästi vihjata mahdollisuudesta tulla kaveriksi tiskaamaan.

[QUOTE="Juu";21991773]Lakkaa pesemästä miehen pyykkiä, siivoamasta hänen jälkiään ja laittamasta hälle ruokaa. Hoida lapsen ja omat pyykkis.

Kun mies kyselee pyykkiensä tai tavaroidensa perään, sano että pikkujuttu, äkkiäkös sä ne pesaset.

Joskus ei auta kun kovat keinot.[/QUOTE]

olen lakannut pesemästä miehen pyykkiä, sit kun vaatteet loppu niin osti uusia, koska osoitti mulle mieltään kun olen naurettava kun en voi samalla pestä hänen pyykkiään.

olen tehnyt ruokaa vain mulle ja lapselle mistä mies ei tykkää, lähtee sit tyyliin heseen syömään.

oon heittäny jätesäkkiin ja varastoon sen jokapuolella lojuvat vaatekappaleet, se haki ne takasin.

ei auta ees kovat keinot.

lapsen hoitoon osallistuu kyl ihan jees..

Niin tuttua! Mikä helvetti nuita miehiä vaivaa?! Ja meillä vielä sitten kun kaadutaan siihen sohvalle makaamaan ja katsomaan telkkua, niin kuuloaistikin katoaa samalla. Joudun toistamaan kaiken 3 kertaa ennenkuin saa vastauksen ja lapsi saa huutaa isiä vieressä vaikka kuinka kauan ilman reaktiota. Joskus tekis mieli pakata tavarat ja häippästä lasten kanssa ku tuntuu muutenki siltä että pidän kotia yksin pystyssä.

olen lakannut pesemästä miehen pyykkiä, sit kun vaatteet loppu niin osti uusia, koska osoitti mulle mieltään kun olen naurettava kun en voi samalla pestä hänen pyykkiään.

olen tehnyt ruokaa vain mulle ja lapselle mistä mies ei tykkää, lähtee sit tyyliin heseen syömään.

oon heittäny jätesäkkiin ja varastoon sen jokapuolella lojuvat vaatekappaleet, se haki ne takasin.

ei auta ees kovat keinot.

lapsen hoitoon osallistuu kyl ihan jees..

No sit sanot et jos ei tyyli muutu niin lähdet lapsen kans lätkimään, et kummanko valitsee: viikonloppuisyyden vai sen et osallistuu kotitöihin!

[QUOTE="misukka";21991830]No sit sanot et jos ei tyyli muutu niin lähdet lapsen kans lätkimään, et kummanko valitsee: viikonloppuisyyden vai sen et osallistuu kotitöihin![/QUOTE]

kun tässä on sellanen juttu et mies ei ole lapsen isä... alettiin seurustella kun lapsi oli alle puolivuotias, eli on ollu kuvioissa koko lapsen elämän, mutta ei ole biologinen isä...

Mitä jos huutamisen / protestoimisen / vihan lietsomisen sijaan ottaisit asian joskus puheeksi, ihan asiallisissa merkeissä ja syyllistämättä, sellaisena hetkenä kun tv ei ole pauhaamassa tai ette ole menossa nukkumaan, vaikka yhteisen kahvihetken aikana...? Ehkäpä miehesi käytökseenkin on syynsä. Luulisi, että aikuiset ihmiset voivat löytää ratkaisut ongelmiinsa yhdessä keskustelemisen kautta?

kun tässä on sellanen juttu et mies ei ole lapsen isä... alettiin seurustella kun lapsi oli alle puolivuotias, eli on ollu kuvioissa koko lapsen elämän, mutta ei ole biologinen isä...

Ok.. Vaikee sit neuvoa... Itse en jaksaisi kyllä tuollaista kauaa et työpäivän päätteeksi pitää yksin tehdä kaikki kotityöt+lapsen hoito lisäks. Kovasti tsemppiä, toivottavasti saat mieheesi ryhtiä! =)

Mitä jos huutamisen / protestoimisen / vihan lietsomisen sijaan ottaisit asian joskus puheeksi, ihan asiallisissa merkeissä ja syyllistämättä, sellaisena hetkenä kun tv ei ole pauhaamassa tai ette ole menossa nukkumaan, vaikka yhteisen kahvihetken aikana...? Ehkäpä miehesi käytökseenkin on syynsä. Luulisi, että aikuiset ihmiset voivat löytää ratkaisut ongelmiinsa yhdessä keskustelemisen kautta?

Olettaisin että ap on yrittäny jo tätä keinoa ja mies on vaan vähätellyt/naureskellut. Siksi suosittelin kunnon avautumista :whistle:

[QUOTE="misukka";21991916]Olettaisin että ap on yrittäny jo tätä keinoa ja mies on vaan vähätellyt/naureskellut. Siksi suosittelin kunnon avautumista :whistle:[/QUOTE]

jep, todellakin olen yrittänyt puhua, jutella, huutaa, anoa, rukoilla, kiljua, lahjoa, kiristää.. ei tässä mikään taida auttaa, takki tyhjä. nyt vaan sit todella pohtimaan omaa jaksamista.

Minulle kun huutaa ja raivoaa sillä on täysin päinvastainen vaikutus, en sata varmasti tee mitä käsketään, asiallinen puhe toimii aina :) Itse tykkään tehdä kaikenlaista puuhaa mitä nainen ei edes pidä kotityönä meidän eteen, mutta en siitä tee mitään numeroa.

Miehen neuvo: Vaihtarilahjontaa. 5 vessansiivousta = 1 vapaavalintainen (julkiset paikat lukuunottamatta) seksikerta, 2 veto-oikeutta saa kuulemma vuodessa käyttää ilman että uskottavuus liikaa kärsii :D

Minusta on naurettavaa että aikuiselle ihmiselle pitäisi tyyliin maksaa seksillä NORMAALEISTA, yhteisistä kotitöistä. En ottais tuollaista miestä enkä ainakaan asuisi sellaisen kanssa.

mun ukko on varmaan sun ukon kaksoisolento. käyttäytyy just noin. kaitsee lapsia välillä ja voi tehdä syötävää mut jättää kaikki sit levälleen ku ovat syöneet. sama homma vaik olen itsekin välillä töissä. minusta kuitenkaan tuommoinen ei ole eron paikka koska meillä kuitenkin on rakkautta. taitaa olla semmonen ongelma johon ei ole olemassakaan ratkaisua :(

Juu en sitä tarkoittanut.. huumori asia erikseen, mutta joissakin perheissä tuntuu oikeasti olevan asiat näin.

Ei se välttämättä ole pelkästään huono juttu, voihan sen nähdä niinkin että nainen saa valtaa kun pystyy sitä kautta hallitsemaan miestä, ei sen tarvitse olla alistumista. En tiedä, ei ole kokemusta, uskon vain että voi olla suhtautumisessa eroja. Siinä mielessä mitä sinä tarkoitat se on huono juttu, ehdottomasti.