Kaveri kävi keräämässä meidä pihalta tänään n. 150kg omenoita ja tuolla niitä on vielä varmaan tuplasti lisää

• Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Tuon lisäksi niitä on jo kerätty pienempiä määriä ja varmaan joku 50kg on mennyt suoraan tunkiolle ja puut senkus notkuvat omenoiden painosta.
No samainen kaveri tulee onneksi vielä ensi viikolla keräämään toisen satsin, kun tekevät omenamehua.

Ensi kesänä noista 9 omenapuusta muutama saa kyllä lähtöpassit ja muitakin karsitaan jonkin verran.

"äippä"
[QUOTE="shihtzu";21980050]Tuon lisäksi niitä on jo kerätty pienempiä määriä ja varmaan joku 50kg on mennyt suoraan tunkiolle ja puut senkus notkuvat omenoiden painosta.
No samainen kaveri tulee onneksi vielä ensi viikolla keräämään toisen satsin, kun tekevät omenamehua.

Ensi kesänä noista 9 omenapuusta muutama saa kyllä lähtöpassit ja muitakin karsitaan jonkin verran.[/QUOTE]

Missä asutte? Tahtoo omenoita!

Hyvä, kun on joku. jolle kelpaa, ettei tarvitse hukkaan kaikkia heittää :)

Mun vanhemmilla on 70-80 omenapuuta, mutta ne omenat menevät kaikki myyntiin pk-seudulle (toki omaan käyttöön otetaan myös). Kova homma kuitenkin poimimisssa, plokkaamisessa ja etenkin puiden hoitamisessa.

ap
[QUOTE="äippä";21980063]Missä asutte? Tahtoo omenoita![/QUOTE]

Kouvolassa asutaan.

Tänä vuonna noita omenoita on tullut ihan älyttömästi ja minä en ole mikään kauhea omenan syöjä, mutta on niitä nyt jokunen tullut syötyä ja poitsukin syö niitä onneksi. Noi mitä nyt on tuonne kompostiin viety, niin ne on niitä pilaantuneita, kun niitä aina on.
Tuolta löytyy valkeaa kuulasta, kanelia, laviaa ja talviomenaa ja sitten on vielä joku kanelinsukuinen, mutta en tiedä mikä lajike.
Noista valkeista kuulaista en oikein pidä, ne tekee aina ihan kamalia määriä ja ovat pilalla kun tipahtavat, eivätkä ne ole hyviä mehuomenoita.

"äippä"
Kouvolassa asutaan.

Tänä vuonna noita omenoita on tullut ihan älyttömästi ja minä en ole mikään kauhea omenan syöjä, mutta on niitä nyt jokunen tullut syötyä ja poitsukin syö niitä onneksi. Noi mitä nyt on tuonne kompostiin viety, niin ne on niitä pilaantuneita, kun niitä aina on.
Tuolta löytyy valkeaa kuulasta, kanelia, laviaa ja talviomenaa ja sitten on vielä joku kanelinsukuinen, mutta en tiedä mikä lajike.
Noista valkeista kuulaista en oikein pidä, ne tekee aina ihan kamalia määriä ja ovat pilalla kun tipahtavat, eivätkä ne ole hyviä mehuomenoita.
Ihan tosi! Mie asun Kellomäessä!

ap
[QUOTE="äippä";21980176]Ei kyl tunneta, mut saisko niitä omppuja?[/QUOTE]

Kyllä saa tulla keräämään. Toi mun aloitusnikki on ihan rekisteröitykin, että mulle voi laittaa sinne yksityisviestiä. Nyt pitää lähteä asioille.

[QUOTE="Lissu";21980211]Kannattaa raakileharventaa ensi vuonna.[/QUOTE]

Joo kaveri tulee pistämään pari puuta nurin ja loppuja harvennetaan aika reilustikin, kun niitä ei ole yli 10 vuoteen harvennettu juurikaan.

Yhteistyössä