mieheni juo yhden kaljan lähes joka ilta, mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En oikein tiedä kuinka suhtautua asiaan...
Toisaalta parempi kai tämäkin kuin se, että jatkuvasti ryyppäisi suuria annoksia mutta silti jotenkin tuntuu jotenkin turhauttavalta, että se kalja kuitenkin pitää juoda.
Mies sanoo sen rentouttavan mukavasti rankan päivän päätteeksi.

Mielipiteitä? Onkohan minulla edes mitään oikeutta puuttua asiaan...

Tissutteluahan tuo ja varsin todennäköisesti kääntyy runsaammaksi juomiseksi aikojen saatossa.

Minä en tuota katsoisi mutta mä olenkin näissä asioissa tiukkis. Ja ihan syystä.

Minusta olisi ärsyttävää, sillä mieshän on kuitenkin riippuvainen, vaikkei kyseessä olekaan kovin iso juttu mutta silti...Tavallaan pieni pullo on herra : /

Mikä tuossa on ongelma? Kalja, pari illassa ei tee muuta hallaa kuin lihottaa.

Esim. Italiassa kaikki juo muutaman lasin viiniä päivässä, eikä se kenekään mielestä ole mitenkään paha asia. Ja ne elävätkin pitempään kuin suomalaiset.

Älä ressaa.

No sehän on suorastaan terveellistä! Ilman muuta suot miehelle tuon nautinnon, kyllähän monessa perheessä juodaan viiniä joka ilta ruuan kanssa jne. Tuohan on vain elämästä nauttimista :)

[QUOTE="vieras";21976333]Minusta olisi ärsyttävää, sillä mieshän on kuitenkin riippuvainen, vaikkei kyseessä olekaan kovin iso juttu mutta silti...Tavallaan pieni pullo on herra : /[/QUOTE]
Ei se nyt tarkoita sitä että olisi "riippuvainen", tai miten sen nyt sitten määrittelee... mä olen riippuvainen kuumavesipullosta, villasukista, aamulenkistä, bideesuihkusta, kahvista, parista nettipalstasta, perheestäni, työpaikastani... ei se nyt niin vakavaa ole :D

Me juomme mieheni kanssa JOKA ILTA lasillinen viiniä, pullo olutta tai yömyssy. Ollaan tehty näin jo vuosikausia, eikä kummallakaan ole repsahtanut liikakulutuksen puolelle. Olemme molemmat urheilullisia (juostaan mm. maratoneja), normaalipainoisia ja terveitä. Ja onnellisia. Kaikille alko ei ole mörkö.

[QUOTE="vieras";21976333 begin_of_the_skype_highlighting**************21976333******end_of_the_skype_highlighting]Minusta olisi ärsyttävää, sillä mieshän on kuitenkin riippuvainen, vaikkei kyseessä olekaan kovin iso juttu mutta silti...Tavallaan pieni pullo on herra : /[/QUOTE]

No mites itse? Juotko joka päivä kahvia? Syötkö joka päivä jotain makeaa? Mikä on sinun herrasi? Kofeiini,sokeri vai joku muu?

Pari kaljaa ei ole mikään alkoholismin ensioire.

"Lähes joka ilta"...minusta on hyvä merkki, jos mies pystyy olemaan välillä ilmankin. Ovatko miehesi juomatavat muuttuneet vai aina olleet samanlaiset?

Minun mieheni joi tutustuessamme 1-2 kaljaa viikossa ja välillä saattoi mennä montakin viikkoa ilman. Muutaman vuoden päästä hän alkoi ostaa sikspäkkejä kotiin ja sellainen menee monesti yhdessä tai kahdessa illassa, joskus vetää satsit kahdestikin viikossa. Miehen pitää kuulemma saada rentoutua. Tuokaan ei ole vielä mitään riskikäyttäytymistä (tein sellaisen testin hänen puolestaan netissä), mutta huolestuttaa kyllä minua, kun on uusi tapa miehellä:( Syön itse joka päivä karkkia tai jotain muuta "hyvää" rentoutuakseni, mutta sitä ei minusta voi verrata alkoholinkäyttöön.

Juuri luin kauneus&terveys lehdestä että 1-2 annoksella alkoholi PÄIVITTÄIN on todettu olevan terveydelle positiivisia vaikutuksia (oli verrattu suomalaisia etelä-eurooppalaisiin) esim. sydän- ja verisuonitautien yhteydessä. Kunhan se juominen jää tosiaa tuohon. Tekstissa korostettiin rajusti sitä että meidän "ryypätään pää täyteen kultuuri" on se ongelma, eli silloin kun otetaan alkoholia sitä vedetään aivan liikaa ja elimmistö joutuu koville. Onhan se näin maallikostakin aika loogista. Jos elimmistö yhtäkkiä joutuu vetään "hanat kaakkoon" alkoholin liiallisen määrän vuoksi tokkopa se hyvä on.

Tekstissä myös puhuttiin siitä että esim. viinillä (sillä lasillisella vaan) on todettu myös olevan masennusta ehkäseviä vaikutuksia, jo sen rentouttavan vaikutuksen vuoksi. Myös painon hallintaan en todetiin vaikuttava...mutta tässäkin taas määrä oli ratkaiseva tekijä, eli 1-2 annosta/pvä.

Eli en ap olisi huolissaan miehestäsi. Paljon enemmän huolestuisin jos hän olisi viikot vesiselvä ja viikonloppuisin tinttaisi urakalla. Kumpa me joskus opittais noilta etelä-euroopan mailta järkevämpi suhtautuminen alkoholiin & että sen järkevämpi käyttö. Vaan kun kieltolaki tuntuu edelleen painavan päälle,vain alkkis juo arkena ja viikonloppuina&pyhinä maksa huutaa hoosiannaa kun kolmen viikon annokset tintataan yhdessä illassa.

"Lähes joka ilta"...minusta on hyvä merkki, jos mies pystyy olemaan välillä ilmankin. Ovatko miehesi juomatavat muuttuneet vai aina olleet samanlaiset?

Minun mieheni joi tutustuessamme 1-2 kaljaa viikossa ja välillä saattoi mennä montakin viikkoa ilman. Muutaman vuoden päästä hän alkoi ostaa sikspäkkejä kotiin ja sellainen menee monesti yhdessä tai kahdessa illassa, joskus vetää satsit kahdestikin viikossa. Miehen pitää kuulemma saada rentoutua. Tuokaan ei ole vielä mitään riskikäyttäytymistä (tein sellaisen testin hänen puolestaan netissä), mutta huolestuttaa kyllä minua, kun on uusi tapa miehellä:( Syön itse joka päivä karkkia tai jotain muuta "hyvää" rentoutuakseni, mutta sitä ei minusta voi verrata alkoholinkäyttöön.

No tavallaan voi kyl verrata; karkki ja herkut lihottaa, nostaa verensokeri ym. Eli hyvinkin terveydelle haitallisia juttuja. Eipä niistä tietty pää mene sekaisin niin kuin alkoholista, mutta kyllähän herkkujen terveyttä heikentävät seikat kaikki kai tietää?

mun mies joi aluksi pari olutta illassa ja nyt se taitaa ollas jo viisi tai kuusi arkisin mut en tiedä tarkasti kun häivyin. Ei ikinä voinut tehdä mitään kun kaikki piti suunnitella niin että oltiin kotona siinä kahdeksan maissa et mies sai avata ekan pullon.

Lasi punaviiniä ja pullo olutta on aivan täysin eri asia! Alkoholia sisältää molemmat juu, mutta sisällöt... Olutta joka päivä lipittämällä vaikutukset on jotakuinkin verrattavissa jokapäiväiseen karkinmässytykseen.

En koe yhden tai kahden oluen juontia päivässä mitenkään ongelmallisena. Keski-Euroopassa se on luonnollista ja kuuluu perhenäidin velvollisuuksiin pitää olutta aina jääkaapissa. Olut on siellä paljolti samassa asemassa kuin maito meillä. On täysin eri asia olla päihtyneenä joka ilta, mitä pari olutta ei suinkaan tarkoita. Kysymys on enemmänkin Suomessa meidän luterilaisesta paheksunnasta ja kaiken kieltämisestä.

[QUOTE="mä";21977013]Juuri luin kauneus&terveys lehdestä että 1-2 annoksella alkoholi PÄIVITTÄIN on todettu olevan terveydelle positiivisia vaikutuksia (oli verrattu suomalaisia etelä-eurooppalaisiin) esim. sydän- ja verisuonitautien yhteydessä. Kunhan se juominen jää tosiaa tuohon. Tekstissa korostettiin rajusti sitä että meidän "ryypätään pää täyteen kultuuri" on se ongelma, eli silloin kun otetaan alkoholia sitä vedetään aivan liikaa ja elimmistö joutuu koville. Onhan se näin maallikostakin aika loogista. Jos elimmistö yhtäkkiä joutuu vetään "hanat kaakkoon" alkoholin liiallisen määrän vuoksi tokkopa se hyvä on.

Tekstissä myös puhuttiin siitä että esim. viinillä (sillä lasillisella vaan) on todettu myös olevan masennusta ehkäseviä vaikutuksia, jo sen rentouttavan vaikutuksen vuoksi. Myös painon hallintaan en todetiin vaikuttava...mutta tässäkin taas määrä oli ratkaiseva tekijä, eli 1-2 annosta/pvä.

Eli en ap olisi huolissaan miehestäsi. Paljon enemmän huolestuisin jos hän olisi viikot vesiselvä ja viikonloppuisin tinttaisi urakalla. Kumpa me joskus opittais noilta etelä-euroopan mailta järkevämpi suhtautuminen alkoholiin & että sen järkevämpi käyttö. Vaan kun kieltolaki tuntuu edelleen painavan päälle,vain alkkis juo arkena ja viikonloppuina&pyhinä maksa huutaa hoosiannaa kun kolmen viikon annokset tintataan yhdessä illassa.[/QUOTE]

Nimenomaan. Iso känni on se joka pahaa saa aikaan. Väkivaltaa, rahojen hukkumista, itsensä hukkaamista "jonnekin"

Ihmiset on erilaisia, mutta jos on jo vuosia pysynyt sillä tasolla että yksi olut melkein joka ilta, niin eiköhän se siinä pysy, on se jo nähty.

Itse otan yhden samalla tavalla, "melkein joka ilta". Joskus toki voi olla esim viikko etten ota yhtään, mutta nekin tauot tulleet vahingossa, en vietä tarkoituksella mitään tipattomia tammikuita tms. Näin olen tehnyt about kymmenisen vuotta. Odotan vieläkin sitä päivää, kun tämä tapa vie minut turmioon ja yksi vinkkulasi silloin tällöin tarkoittaakin sitä, että ryyppään katon pään päältä :D ...humalaan en ole itseäni juonut vuosikausiin. Itselleni se on alkoholismin raja, että ei harrasta humalahakuista juomista. :)

Jollekin toiselle just päinvastoin, eli jos ottaa tiistaina ja torstaina yhden niin on alkoholisti. Kun taas jos ottaa lauantaina vaikka 10 annosta kerralla, niin ei haittaa mitään?? :D

Eiköhän viikonpäiviä enemmän merkkaa ne määrät. ;)

[QUOTE="heh";21977621]Lasi punaviiniä ja pullo olutta on aivan täysin eri asia! Alkoholia sisältää molemmat juu, mutta sisällöt... Olutta joka päivä lipittämällä vaikutukset on jotakuinkin verrattavissa jokapäiväiseen karkinmässytykseen.[/QUOTE]
Väärin. Alkoholijuomien terveysvaikutukset ovat 99 % juoman alkoholin aiheuttamia. Jos et usko, voit tutkia kirjallisuutta.

Eli pienimäärä alkoholia on se joka pitää terveenä.

Yhteistyössä