Millä tavalla määrittelet perheen?

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Tai voisi kait kysyä että ketä kaikkia perheeseesi kuuluu?

Mun perheen keskeisimmät ollaan minä, mun mies ja mun tytär.
Mutta perheeseeni kuuluu myös neljä muuta lasta, jotka asuvat muualla.
Ja jossain määrin myös anoppi.=)

Niin ja täähän on tosiaan hyvä määritelmä: Perhe on ne ihmiset jotka käy samalla jääkaapilla...

Viimeksi muokattu:
Aina olen ajatellut että perhe ovat ne ihmiset jotka asuvat samassa taloudessa. Nyt olen vähän laajentanut ajatusta sillai, että perheeseen kuuluvat myös kotoa pois muuttaneet/ muualla asuvat lapset :heart:

Samassa taloudessa asuvat ihmiset. Paitsi tietty kämppikset.. Mutta mielestäni esim. puolisot jo keskenään ovat perhe, vaikkakin esniksi perheestä tulee mieleen joukkio, jossa on lapsiakin :D

Minun perhe maaritelmaan sisaltyy saman katon alla asuvat sukulaiset, mutta esim miehelleni joka ei ole suomalinen perhe sisaltaa myos kaikki sisarukset lapsineen, isovanhemmat, sedat, tadit ym, joten huomaa etta kasitteet tosiaankin vaihtelee kulttuurettain :D

[QUOTE="PERHE";21976825]Vanhemmat ja heidän keskenään saamansa biologiset lapsensa. :)[/QUOTE]

Ootko ihan tosissas, että esim. adoptoidun lapsen kanssa ei voi olla perhettä, hä?

[QUOTE="vieras";21976635]Ydinperhe, minä, mies ja lapset+ lemmikit. Laajentumaperhe isovanhemmat, sisarukset lapsineen ja puolisoineen, sekä heidän lemmikit :D[/QUOTE]

Tuota linjaa. Tosin en ole ihan varma osaanko laskea kaikkia lähisukulaisten lemmikkejä perheejäsenikseni.

Meidän perheeseen kuuluu minä + mieheni + minun kaksi lasta. Lähiperheeseen kuuluu mieheni lapset (asuvat äitinsä kanssa), minun vanhempani ja siskomme perheineen. Sukuun kuuluu sitten sisarpuolet perheineen...

Perhettä ovat meillä kaikki samassa taloudessa asuvat sekä ainakin tytär½, minun ja äijän sisaret ja puolisot, sekä heidän lapsensa (ja Noongin kohdalla koko hänen sukunsa ja perheensä), samoin vanhempamme, lasten "kummitussetä"... Meille "perhe" on laaja käsite, joka ei sisällä pelkästään verisukulaisia. Mutta toisaalta sukulaisuussuhde ei tee perhettä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun mielestä perheeseen kuuluu juuri ne, jotka käyvät samalla jääkaapilla ja asuvat samassa taloudessa. Kun asuin vanhempieni luona, he olivat mun perhe, mutta nyt mulla on oma perhe. Enkä laske isovanhempia tai muitakaan sukulaisia siihen kuuluvaksi.

Minun perheeseeni kuuluvat minä, puolisoni, kahdeksan lastani, kaksi vävyä, yksi miniäkokelas ja neljä lastenlastani sekä "adoptoitu täti".
Eli olen periaatteessa SinisenSatuttaren kanssa samaa mieltä: Perhe on ne ihmiset, jotka käyvät samalla jääkaapilla.

Laajemmin perheeseeni kuuluvat vanhempani, appivanhemmat, sisarukseni perheineen ja sekä varaäitini, Alli.

Myös esim entiset sijaislapset ovat perhettä, joskin monimutkaisemmin. Kuten yksi heistä sen sanoi: Sen jälkeen kun he ovat aikuistuneet, lähteneet omilleen ja sitten palanneet tasaveroisina kohtamaan, en enää ole oikeastaan "äiti" vaan pikemminkin läheinen aikuinen ystävä.
Sen sijaan olen kyllä heidän lastensa isoäiti.

perheeseeni kuuluu minä,mies ja lapset (ja elukat ) mutta toisaalta myös mun vanhemmat,sisko ja isovanhemmat. pitäs olla joku nimitys tuolle isommalle perheelle :)
myös miehen vanhemmat kuuluu toksi siihen isompaan versioon,vaikkei niin läheisiä olekaan kun mun vanhemmat.

ylipäätään pidän perheenä vasta kun on lapsia.