Ei ole orjia, mutta rahakorvausta meidän porukoissa ei suoranaisesti anneta.Siis kummi on nuori opiskelija, joka hoitaa lapsia kotonamme, meidän pyynnöstä. Onko teillä sitten tapana pitää kummia jonain lapsenvahtiorjana?
Tuota, tuota eiköhän se ole vähän omantunnon mukaan, jos tarkoitus on vastinetta vasten tukea kummia opiskeluissa. Itse tarjoaisin vähintään 50 euroa.Siis kummi on nuori opiskelija, joka hoitaa lapsia kotonamme, meidän pyynnöstä. Onko teillä sitten tapana pitää kummia jonain lapsenvahtiorjana?
Kts. aiemmat vastaukseni.Onko tilanne jotenkin eri, kun toinen sukulaislapsista on kummilapsi? Kyllä kaikki varmasti muuten maksaisivat palkkaa lapsenvahdille, vaikka vahdittava olisikin hoitajalle sukua. Kyseinen ihminen on hoitanut muutenkin paljon lapsiamme, eli tuntuu aika väärältä laittaa hoitamaan kummilasta ja sisarusta yli vuorokaudeksi ilman mitään korvausta. Ehkä tilanne olisi eri, jos kummi olisi ystäväni (ystävyys, kun on vastavuoroista).
Minä hoidin aikanaan tosi paljon sisarusteni lapsia ennen kuin sain omia. Olin opiskelija ja sanoin niille jotka tyrkyttämällä tyrkyttivät rahaa, että jos minä itse tarjoudun tulemaan, en ota rahaa vastaan, mutta jos he pyytävät minua, silloin suostun ottamaan. No, useimmiten se meni niin, että minä soitin ja kysyin tarvitsisivatko he lapsenvahtia. Motiivina minulla oli se, että halusin ylläpitää suhteita sukulaislapsiini & auttaa siskoja ja veljeä.Onko tilanne jotenkin eri, kun toinen sukulaislapsista on kummilapsi? Kyllä kaikki varmasti muuten maksaisivat palkkaa lapsenvahdille, vaikka vahdittava olisikin hoitajalle sukua. Kyseinen ihminen on hoitanut muutenkin paljon lapsiamme, eli tuntuu aika väärältä laittaa hoitamaan kummilasta ja sisarusta yli vuorokaudeksi ilman mitään korvausta. Ehkä tilanne olisi eri, jos kummi olisi ystäväni (ystävyys, kun on vastavuoroista).
ei tommosista tartte rahaa saada. Ei olisi tullut mieleenkään ottaa rahaa vastaan että miehen "kummilapsi" sisaruksineen oli kerran meillä. Eikä lapsien vanhemmatkaan kuvitelleet että siitä pitäisi jotain maksaa.Siis kummi on nuori opiskelija, joka hoitaa lapsia kotonamme, meidän pyynnöstä. Onko teillä sitten tapana pitää kummia jonain lapsenvahtiorjana?