[QUOTE="vieras";21939022]Onko nämä rankkojen hoitojen avulla lapsen saaneet ajatelleet, että mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Sitä kun nuo asiat tuppaavat olemaan perinnöllisiä ja teidän lapset saattavat suurella todennäköisyydellä kärsiä myös lapsettomuudesta ja jossain vaiheessa ollaan siinä pisteessä, että mitkään hoidotkaan ei enää auta.
Itse en hoitoja täysin tyrmää, mutta en minä ymmärrä, että hoitoja hoitojen perään tehdään ja elämä kaatuu kun sitä lasta ei tulekaan.
Itse aikanani päätin, että jos minä en lapsia luonnostaan saa, niin sitten saa olla ja joku nyt sanoo mulle, että olisin voinut tulla toisiin ajatuksiin siinä vaiheessa, niin itseni tuntien voin sanoa, että en olisi, olen kuitenkin reilusti päälle 30-vuotiaana lapseni tehnyt.
Oma tätini on lapseton, vaikka lapsia olisi halunnut, vikaa ei kummastakaan löytynyt, mutta hoitoihin eivät koskaan kuitenkaan menneet, onnellistä elämää elävät nyt ilman lapsiakin.[/QUOTE]
Vai että suurella todennäköisyydellä?
Sinulla taitaakin olla kunnon tiedonlähteet
Lapsettomuus on nousuut suureksi esim korkean enisynnyttäjäiän takia(18-20%), se millon lapsen "tekee" on ihan oma päätös, ei periydy sukusoluissa
. On ulkoisia tekijöitä (ympäristöjutut jne) jotka eivät periydy, on onnettomuuksia ja muita rakennepoikeavuuksia jotka eivät ole sukusoluissa. Eli eivät periydy. Sitten se pienempi osa joissa vika tosiaan on sukusoluissa tai niitä tuottavissa soluissa.
Niidenkin periytyvyys on pientä koska useimmiten toinen parista kuitenkin on hedelmällinen ja toinen joko pikkuvikaa tai suurempaa.
Ja lapsihan ei saa alkuaan edes hoidoilla, jos ongelma on todella suuri joten nämä jutut taas "karsiutuvat" eli eivät myöskään pääse peritymään.