läskien geenitekosyy murskattu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylös ulos ja lenkille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylös ulos ja lenkille

Vieras
Obesity IS avoidable: The fat gene can be beaten... in the gym
If you can't shift those extra pounds, it may be time to stop using your genes as an excuse.

For scientists say that exercise can melt away muffin tops and bingo wings - even in those unlucky enough to have inherited genes that make them prone to plumpness.

Their findings challenge the widely-held belief that obesity is unavoidable if it runs in the family - and could lead to a daily dose of exercise being prescribed to trim waistlines.
The fat gene can be beaten... in the gym | Mail Online

Mutta tämähän oli selvää meille omalla aivoillamme ajatteleville.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ylös ulos ja lenkille;21937950:
Mutta tämähän oli selvää meille omalla aivoillamme ajatteleville.

Täytyy sanoa, että hyvin harvan lihavan ihmisen olen kuullut vetoavan geeneihinsä tekosyynä lihavuudelle. Useammin olen kuullut tämän väitteen näiltä läskifoobikoilta juurikin tähän samaan tyyliin.
 
Ai nyt kilpparin vajaatoimintaakaan ei ole enää olemassa? :) Varmasti voi ylipainoa vastaan taistella kaikin tavoin, mutta onhan noita sairauksia ja lääkityksiä, jotka sille altistavat.
 
Mites sellaiset perheet, joissa sekä vanhemmat ja lapset ovat tikkulaihoja? Eikö silläkään ole mitään tekemistä geenien kanssa? Tai suku, jossa kaikki on tosi pitkiä? Sekään ei kulje suvussa?

Miksi vain pyöreys ei olisi geeneissä?
 
[QUOTE="Lilli";21938151]Mites sellaiset perheet, joissa sekä vanhemmat ja lapset ovat tikkulaihoja? Eikö silläkään ole mitään tekemistä geenien kanssa? Tai suku, jossa kaikki on tosi pitkiä? Sekään ei kulje suvussa?

Miksi vain pyöreys ei olisi geeneissä?[/QUOTE]
Tutkimuksessa on todettu, että läskigeenin omaavat laihtuvat kun syövät vähemmän kuin kuluttavat ja käyvät lenkillä. Eli vaikka heillä on taipumus siihen, ei se ole hyvä syy olla elämättä terveellisesti.
 
[QUOTE="vieras";21938112]Yleisin mitä itse olen kuullut on geenit tai kilpirauhasen vajaatoiminta. Varsinkin jälkimmäinen on julkkiksien yms. suosiossa.[/QUOTE]

Kummallista.

Yleensä kun olen puhunut lihavien ihmisten kanssa ylipainosta, tulevat esiin sellaiset syyt kuin nautiskelu, kiire, lohtusyöminen, huonot elämäntavat ja liikkumattomuus. Yleensä ihmjiset käsittävät yhteyden syödyn ruoan ja lihomisen välillä, en ole törmännyt vielä kehenkään, joka olisi vedonnut geeneihin lihavuuden aiheuttajana.

Asiaan ehkä vaikuttaa se, että olen itsekin lihava joten minun kanssani ehkä voi puhua asiasta oikeilla nimillä. Joillain lihavilla saattaa olla sellainen harhakäsitys, että normaalipainoiset/laihat ihmiset suhtautuvat heidän läskeihinsä ylimielisen tuomitsevasti. Mistäköhän moinen käsitys olisi voinut tulla?
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Lilli";21938151]Mites sellaiset perheet, joissa sekä vanhemmat ja lapset ovat tikkulaihoja? Eikö silläkään ole mitään tekemistä geenien kanssa? Tai suku, jossa kaikki on tosi pitkiä? Sekään ei kulje suvussa?

Miksi vain pyöreys ei olisi geeneissä?[/QUOTE]

Geenit ovat mahdollisuuksia, jotka oikeissa olosuhteissa saattavat tulla esille. Esim pituusgeeni ei välttämättä kasvata metriheikkiä, jos ravinto ei ole riittävää kasvuiässä. Lihavuuteen altistava geeni ON olemassa, mutta sen vaikutuksia vastaan voi yllättäen taistella ruokavaliolla ja liikunnalla. Jos on lihavuusgeeni JA syö paljon, lihoo herkemmin kuin muut. Näin käsittäisin tämän.
 
[QUOTE="Lilli";21938151]Mites sellaiset perheet, joissa sekä vanhemmat ja lapset ovat tikkulaihoja? Eikö silläkään ole mitään tekemistä geenien kanssa? Tai suku, jossa kaikki on tosi pitkiä? Sekään ei kulje suvussa?

Miksi vain pyöreys ei olisi geeneissä?[/QUOTE]

Alttius lihoa on geeneissä. Ei lihominen.
 
Ai nyt kilpparin vajaatoimintaakaan ei ole enää olemassa? :) Varmasti voi ylipainoa vastaan taistella kaikin tavoin, mutta onhan noita sairauksia ja lääkityksiä, jotka sille altistavat.

No ei tietenkään ole olemassa. Eikä muuten ole masennustakaan, mikä lie muoti-ilmiö sekin oikeasti. Ja ne geenit, onko ne jotain aamiaismuroja?
 

Yhteistyössä