Pahanhajuinen alapää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäminä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäminä

Vieras
Auttakaahan, pesen alapään päivittäin vähintään kerran, välillä pelkällä vedellä, välillä dermosilin intiimisaippualla. Alapäää kuitenkin haisee, ainakin omaan nenään, pahalle. Ei pissalle. Vuotoa ei tule, eikä kutise tai kirvele. Haisee vain. Mikä tuohon auttaisi? Onko lactal juurikin tuollaiseen vaivaan??

Mä kävin lääkärissä saman vaivan takia, tutki ja totesi, että voipi olla pelkästään bakteeritasapainon häiriö ja ehdotti kokeiltavaksi Gyno-lact puikkoja. Käytin niitä viikon ajan ja haju lähti pois. Apteekista saa ilman reseptiä, ja ovat siis maitohappobakteereja emättimeen. Googleta Gynolact.

Alkuperäinen kirjoittaja minäminä;21925443:
Auttakaahan, pesen alapään päivittäin vähintään kerran, välillä pelkällä vedellä, välillä dermosilin intiimisaippualla. Alapäää kuitenkin haisee, ainakin omaan nenään, pahalle. Ei pissalle. Vuotoa ei tule, eikä kutise tai kirvele. Haisee vain. Mikä tuohon auttaisi? Onko lactal juurikin tuollaiseen vaivaan??

Minulla on sama ongelma. Ei kutise eikä ole vuotoa, mutta alapää haisee todella pahalle! Aloitin ehkäisypillereiden syömisen noin puoli vuotta sitten ja siitä lähtien on alapää haissut pahalle. Kuukautisien aikaan ei juuri haise, mutta aina kun alkaa taas uusi e-pilleri kiekko niin alkaa haista. Haju varmaankin johtuu e-pillereistä (vaikka missään ei lue sitä sivuvaikutuksena..) ja olen ajatellut lopettaa niiden syönnin.
Osaako joku sanoa johtuuko tämä e-pillereistä vai onko tämä vain joku pöpö?

Olisin kiitollinen jos joku vastaisi!

Mulla oli samanlainen ongelma kesällä. Alapää haisi kamalalle ja minä yritin pestä apteekin intiimialueelle tarkoitetulla aineella. Lopulta päätin kokeilla jättää kaiken saippuan pois ja lisäksi heivasin pikkuhousunsuojat roskikseen. Haju hävisi lähes samantien. Nyt siis pelkät puuvilla-alkkarit ja pesu pelkällä vedellä, auttoi mua.

Näemmä minun viesti nostettu :) Sama vaiva jatkuu mulla edelleen, välillä vähemmän, välillä enemmän haisevana. Kokeilin syyskuussa gyno lacteja, ja ne auttoikin sen aikaa, kun kuuri kesti, pari päivää sen yli. Sitten tuli taas haju pikku hiljaa. En oo kyllä muutakaan ratkaisua keksinyt.
Pikkuhousun suojia en käytä, enkä ehkäisyä, eli niiden piikkiin en voi hajuja laittaa. Alkkareina ihan perus puuvillaisia...

Minäkään en pikkuhousunsuojia käytä, eli siitä ei voi johtua. Soitan huomenna gynalle ja kysyn voisiko johtua noista e-pillereistä! (jos ei ja hän suosittelee jotakin lääkettä apteekista niin laitan tänne, että mitä)
kiitos vastauksista :)

Soitin gynalleni ja hän sanoi, että varmaankin emätintulehdus. Menen huomenna apteekkiin ostamaan gynolact tabletteja (7 päivän kuuri) ja toivon että auttaa! Ostan varmaan varmuuden vuoksi 2 pakettia, sillä jos paha haju lähtee ekalla kerralla, mutta meinaa jossain vaiheessa tulla takaisin niin voi heti sitten uuden kuurin tehdä (ja silloin se on vain 2-3 päivää)
Gyna sanoi myös, että jos tuo kuuri ei auta mitenkään, niin sitten kannattaa varata aika vastaanotolle.
Pidän sormia ristissä, että tuo toimisi!:)

Oletko käynyt testeissä viime aikoina? Vai etkö ole harrastanut seksiä viime testien jälkeen?

Joo, harrastan seksiä, oman mieheni kanssa. Mistä joku tauti nyt olisi iskenyt yhtäkkiä, kun kumpikaan ei todellakaan ole pettänyt.
Ja testeissä olen käynyt muutama vuosi sitten, plus -08 se mitä raskauden aikana testataan.

Ja kiitos edelliselle, taidan ottaa uuden GynoLact-kuurin! :)

Eikö ihmiset tajua että emätin tulehdus ei ole sukupuolitauti?
Oireena on paha haju ja kivutkin.
Hoitoo reseptikuurilla.

Ihmeen viivyttelyä kun römpsä mätänee .Tungetaan vaan hiivalääkkeitä eikä niistä ole apua tälläsessä vaivassa.
Pitkittynyt tulehdus voi aiheuttaa kohtutulehduksen.

No kun ei ole kipuja, ei vuotoa, ei kutise, haisee vaan. Ja jos testeistä puhutaan, niin eikö silloin puhuta sukupuolitaudeista? Ja siinä vaiheessa, kun olin tuon kirjoittanut (4.viesti koko ketjussa), ainoat vastaukset oli, että klamydian oire (ja tätä siis ei ole) ja tosi fiksu "lähetä kuva".
Enkä mä ainakaan ole käyttänyt hiivalääkettä.

Ei kai alapää koskaan täysin hajuton ole. JOnkun verran aina tulee vuotoa, ja sen haju/tuoksu vaihtelee sen mukaan, mitä on syönyt, miten runsasta on, onko hikoillut päivän aikana yms.

Yhteistyössä